خیلی از افراد علاقه مند هستند که سفرهای خارج از کشور را تجربه کنند! اما از آنجاییکه هزینه این سفرها برایشان گران تمام می شود در بیشتر مواقع از سفر چشم پوشی می کنند. اما سفرهای زمینی تا حد زیادی این مشکل را حل کرده و شما متقاضیان برای اینکه بتوانید سفر زمینی راحت و ارزانی را به مقاصد داخلی یا خارجی داشته باشید، باید بدانید که بهترین مسیرهای زمینی برای شما کدام هستند؟ برای این کار به چه مدارکی احتیاج دارید؟ چگونه باید از مرز خارج شوید؟ و خیلی نکات دیگر که دانستن آنها برای شروع سفر لازم و ضروری است.

در ادامه سفرهای زمینی نسبت به دیگر روش های حمل و نقل ارزان تر و مقرون یه صرفه می باشد. به همین دلیل طرفداران زیادی هم به خود اختصاص داده است، این سفر برای افرادی مناسب است که محدودیت زمانی ندارند و همچنین برای رسیدن به مقصد خیلی عجله ای هم در کارشان نیست، چراکه تنها در این صورت می توانند از سفر خود لذت ببرند. اصلی ترین مزایای این سبک سفر این است که شما می توانید از مسیر سفرتان نهایت لذت را ببرید و از شهرهای زیبایی که در مسیرتان قرار دارد، بازدید کنید و با فرهنگ آنها بیشتر آنا شوید.

در ادامه سعی داریم که محبوب ترین مقاصد انتخابی مسافران ایرانی جهت سفر با تورهای زمینی را به شما معرفی کنیم.

 

تور مشهد زمینی، مقصد محبوب و ارزان داخلی

تور زمینی مشهد که معروف است به تور مشهد با قطار یا اتوبوس! این روزها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و در اصل سفر به مشهد با قطار یکی از معروف ترین گزینه های سفرهای زمینی است که بیشتر ایرانیان انتخابش می کنند. روزانه چندین قطار با درجات مختلف از مبدا تهران به مشهد در حال حرکت هستند و در کنارش شهرهای زیاد دیگری نیز برنامه حرکت قطار به سمت مشهد را نیز اضافه کرده اند. اگر امسال برای سفر خانوادگی یا انفرادی خود تور زمینی مشهد را انتخاب کرده اید و تصمیم دارید حال و هوایی عرفانی متفاوت را به زندگی خود ببخشید، آژانس مسافرتی نامی گشت طیف وسیعی از تورهای مسافرتی و گردشگری مشهد بصورت هوایی – زمینی در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا آن چه را که از یک سفر زیارتی و تفریحی انتظار دارید را برای شما به ارمغان آورد.

 

3332211

 

هر گردشگری که اهل سفرهای هیجان انگیز و در عین حال ارزان باشد، بی شک تور مشهد 3 شب و 4 روز، از انتخاب‌ های مهم آن فرد محسوب می‌ شود. کلان‌ شهری مثل مشهد در استان خراسان، که کلی جاذبه های طبیعی و تفریحی آن زبان زد است، همیشه مورد توجه تمامی گردشگران تور مشهد زمینی می‌ درخشد. سفری کامل در کنار زیارت علی بن موسی رضا امام هشتم و همچنین لذت گشت و گذار در جاذبه های طبیعی و خوش آب و هوا در کنار تفریحات سرگرم کننده این شهر حال و هوای جذابی خواهد بود.

تور مشهد زمینی از جمله سفرهای اقتصادی و راحت به مشهد مقدس بوده که مدت زمان اقامت در هتل در تور مشهد با قطار به صورت 3 روزه و 4 روزه می باشد و چنانچه قصد اقامت بیشتری داشته باشید میتوانید با کارشناسان نامی گشت در میان بگذارید. در حال حاضر قطارها به دو صورت کوپه ای و اتوبوسی که هر کدام دارای انواع مختلفی می باشد. تور مشهد با قطار کوپه ای که شامل قطار های 4 تخته و 6 تخته می باشد و قطارهای اتوبوسی نیز در 2 کلاس تندرو (پردیس سالنی) و معمولی (صبا اتوبوسی) خدمات و امکانات متنوعی ارائه می دهند.

اگر بخواهید قطار بسیار باکیفیت را رزرو کنید میتوانید از قطار های 5 ستاره فدک را انتخاب نمایید که این قطارها از کیفیت خدمات بالا و ویژه ای برخوردار هستند. در طول روز چندین قطار مختلف در ساعات مختلف جهت تور زمینی مشهد با قطار در حال حرکت می باشد که با توجه به زمان ورود و خروج هتل بیشترین رفت و آمدها با قطار در شب و یا غروب انجام می پذیرد، به دلیل اینکه قطارهای کوپه ای امکانات استراحت به صورت تخت شو را دارد و مسافران تور مشهد به مدت 10 ساعت از تهران به مشهد در حرکت هستند.

 

تور وان زمینی، سفری ارزان به ترکیه

اگر به دنبال مناسب‌ ترین و به صرفه ‌ترین تور خارجی برای سفر هستید، بی شک تور وان بصورت زمینی یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای سفر خارجی با تور ارزان قیمت به کشور ترکیه است. وان، بزرگترین شهر شرق ترکیه می باشد که در کنار جاذبه‌ های جذابش و آب و هوای لذت بخشی در سال های اخیر به محبوبیت بالایی رسیده است، نزدیک بودن به مرز ایران و هزینه‌ های پایین سفر و فرصت خرید مناسب از وان، تور وان زمینی را به یکی از بهترین گزینه‌ های شروع سفر‌های خارجی در بین ایرانیان تبدیل کرده است. بطوریکه برخی از مسافران علاقه مند سالی چند بار به شهر وان می روند تا خریدهای خود را با قیمتی مناسب انجام دهند.

خوب در خصوص بهترین زمان سفر به وان ترکیه باید بگوییم که اوایل اردیبهشت تا اواسط پاییز مطبوع ‌ترین زمان سفر با تور وان است. از آنجاییکه شهر وان اقلیم قاره ‌ای مرطوبی دارد و از ویژگی ‌های این اقلیم اختلاف دمای بسیار زیاد بین فصول مختلف سال می باشد، به همین علت شهر وان تابستانی گرم و خشک و زمستانی برفی و به شدت سردی را تجربه میکند؛ در بهار و پاییز نیز هوای شهر وان بارانی و مطبوع میشود.

اگر مسافر تور زمینی وان هستید باید اطلاع داتشه باشید که مسیرهای تور وان بسیار متنوع هستند! ضمنا راه و وسیله نقلیه در یک سفر موضوعی بسیار مهم است. اینکه انتخاب کنید که از چه راهی و چگونه به شهر وان ترکیه سفر کنید، به این بستگی دارد که چه چیزی برای شما اولویت اصلی دارد. قطعا برای سفر راحت باید بیشتر هزینه کنید و برای کاهش هزینه هم باید کمی سختی را تجربه کنید، شما برای سفر زمینی به وان چند راه پیش رو دارید:

  • تور وان با قطار
  • تور وان زمینی
  • تور وان با خودرو شخصی
  • تور وان با اتوبوس

 

112233

با شروع پروازهای مستقیم تهران - وان، سفر به وان کم دردسر و راحت ‌تر خواهد شد، اما در آن صورت هم هزینه تور وان شاید برایتان به صرفه نباشد. بنابراین اگر تصمیم دارید تا با هزینه کمتری تور وان خود را خریداری کنید، باید به فکر راه ‌های زمینی به این شهر توریستی باشید. کل مسافت زمینی از تهران تا وان 1,093 کیلومتر و در حدود 13 ساعت است.  همچنین تور وان اغلب به صورت زمینی، هم با اتوبوس و هم با وسیله نقلیه شخصی برگزار می ‌شود و از این بابت هزینه آن نسبت به سایر تورهای ترکیه بسیار ارزان ‌تر برایتان تمام می شود. در ادامه مرز رازی – کاپیکوی، نزدیک ‌ترین گذرگاه مرزی به شهر وان می باشد و اینکه استان آذربایجان غربی، تنها استان کشور است که با ترکیه مرز مشترک دارد و سه گذرگاه مرزی، راه‌ های ارتباطی این دو کشور را به هم متصل می ‌کنند:

  • مرز رازی – کاپیکوی
  • مرز سرو – اسندره
  • مرز بازرگان – گورباغ

در ادامه گرچه بیشتر مسافرین تور استانبول زمینی، مرز بازرگان را برای ورود به خاک ترکیه انتخاب می ‌کنند، اما کوتاه ‌ترین و سریع ‌ترین راه سفر به وان ترکیه مرز رازی می باشد. بنابراین برای رسیدن به مرز رازی از تهران شما باید از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز، مرند وخوی عبور کنید. مرز رازی در فاصله 850 کیلومتری از تهران، 290 کیلومتری از تبریز، 200 کیلومتری از ارومیه و 65 کیلومتری از شهر خوی قرار دارد. فاصله مرز رازی تا شهر وان نیز، 90 کیلومتر و در حدود 1/5 ساعت است و بعد از گذراندن این مسیر شما وارد خاککشور ترکیه و بعد شهر دوست داشتنی و ارزان وان خواهید شد.

 

تور زمینی ارمنستان، تور خارجی محبوب و ارزان

تور زمینی ارمنستان جزو تورهای ارزان خارجی محسوب می شود. موقعیت جغرافیایی خاص این همسایه دیوار به دیوار و کوچک ایران، امکان سفر به این کشور را  به دو صورت تور زمینی ارمنستان و تور هوایی ارمنستان را فراهم کرده است. از طرفی، عدم نیاز به اخذ ویزای ارمنستان، برای سفر توریستی به این کشور، توانسته دست آژانس ها را برای عرضه تور لحظه آخری ارمنستان باز بگذارد. همچنین در سال های اخیر یکی از تورهای محبوب تابستان و تور ارزان ارمنستان را به یکی از تورهای پر تقاضا در فصول سرد سال تبدیل کرده است. خوشبختانه به جهت همسایگی ارمنستان با کشورمان و داشتن مرز زمینی مشترک با این کشور، تور ارمنستان به صورت تور زمینی، با اتوبوس، قطار و حتی خودرو شخصی برگزار می ‌شود که در ادامه به آن می پردازیم:

 

  • تور زمینی ارمنستان با خودرو شخصی

اگر گواهینامه‌ و پلاک بین المللی دارید، می‌ توانید با ماشین خودتان مستقیم به مرز نوردوز بروید، آنجا‌ ویزای مرزی بگیرید و بعد از انجام مراحل قانونی به سمت ایروان در حرکت باشید. در غیر این صورت می توانید هم با ماشین شخصی تا جلفا رفته و در آنجا ماشین را در پارکینگ بگذارید و سوار اتوبوس یا تاکسی شوید تا به مرز نوردوز برسید. در مرز نوردوز بعد از انجام مراحل قانونی از مرز و رود ارس عبور کرده و در آن سوی مرز نیز تاکسی‌ های بسیار زیادی ایستاده ‌اند تا شما را به شهر ایروان برسانند.

 

 

234323

 

  • تور زمینی ارمنستان با اتوبوس

اتوبوس‌ های تور ایروان، همه روزه از تهران (ترمینال آزادی و یا ترمینال بیهقی) و تبریز به مقصد ایروان حرکت دارند و ۲۲ ساعت تا ۲۴ ساعت بعد به شهر ایروان می ‌رسند. همچنین شما این امکان را دارید که سفری ارزان و مقرون به صرفه را با تور زمینی ارمنستان را تهیه کنید. خدمات این تورها شامل بلیط رفت و برگشت اتوبوس، پذیرایی بین راه، رزرو اقامتگاه، ارائه سیم ‌کارت ارمنستان، صبحانه، راهنمای فارسی زبان و گشت شهری و... است. این انتخاب برای مسافرانی که قصد سفر خانوادگی به ارمنستان را دارند بسیار مناسب، امن و مطمئن ‌تر می ‌باشد. برای خرید تور ارمنستان بصورت زمینی - هوایی، می‌ توانید از طریق آژانس مسافرتی نامی گشت اقدام نمایید.

در گذشته خط آهنی میان ایران و ارمنستان فعالیت داشت که امکان سفر به ارمنستان را از طریق قطار امکان پذیر بود. اما با شروع درگیری میان دولت ‌های ارمنستان و آذربایجان، فعالیت در این مسیر ریلی موقتا متوقف شده است. البته مسافرانی که ترجیح می دهند با قطار به ارمنستان بروند می‌ توانند از با قطار تهران به ایستگاه جلفا رفته و از آنجا پس از عبور از مرز نوردوز، سفر زمینی خود را با خودرو ادامه دهند.

 

نتیجه گیری

همچنین در حال حاضر می توانید با انتخاب تورهای مشهد، وان و ارمنستان بصورت زمینی برای گذراندن تعطیلات نوروز یا تابستان از سمت مجموعه نامی گشت که شامل تورهای متنوعی در این مسیر است، کیفیت و آرامش در بالاترین سطح را تجربه کنید. البته نا گفته نماند که افرادی که علاقه مند به شرکت در تورهای لوکس و ارزان قیمت داخلی و خارجی در تمام ایام سال هستند، می توانند علاوه بر مراجعه به وب سایت رسمی نامی گشت به آدرس namigasht.com، با شماره تلفن 5 رقمی ما بشماره 49398-021 هم تماس بگیرند. ضمنا مجموعه نامی گشت سالهاست بعنوان مجری و برگزار کننده اصلی تورهای داخلی و خارجی فعالیت دارد و مژده اینکه شما می توانید در کنار تور مسافرتی خود از پشتیبانی 24 ساعته و در حین سفر این مجموعه مسافرتی بهره مند شوید و سفری لذت بخش را تجربه کنید.