چسبی که مقاومت زیادی در برابر نفوذ آب و تحمل دما در گستره های بالا و پایین را دارد . و همچنین در محیط های مرطوبی مثل حمام ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و استخر ها مناسب استفاده است . چسب ضد آب و چسب استخری گفته میشود . که در بازار با نام های   چسب پرسلان  یا چسب اسلب شناخته میشود  .

در این مقاله سعی بر این است که توضیحاتی راجع به انواع چسب کاشی پودری ضد آب استخری گفته شود .

سسسسسس

 

شرکت ملاتینو ( ملات مصالح مدرن )عاملیت اصلی کارخانه بن ملات است . کارخانه بن ملات تحت تکنولوژی شرکت لاهتی فنلاند وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با دارا بودن علامت استاندارد توانسته رضایت بسیاری از مهندسین و سازندگان را به خود جلب کند . در همین راستا قصد دارد . تا با ارائه محصولات خود در 10  دسته بندی  1- گروت صنعتی 2- ملات ترمیمی سازه ای 3-ملات آماده بنایی 4-چسب بلوک 5-ملات آستر و زبره 6-نمای پلیمری رنگی 7-مارموریت و ماستیک درزبندی پنل های سیمانی،آکواپنل،فایبرسمنت 8-انواع چسب کاشی  و سرامیک پرسلان،استخری،اسلب 9-پودر بندکشی آنتی باکتریال 10-عایق رطوبتی پلیمری (دو جزئی) بتواند درمتنوع بودن محصولات در صنعت ساختمان تحول ایجاد کند .

 

چسب کاشی و سرامیک پودری - ملاتینو

به طور کلی مواد تشکیل دهنده این چسب ها سیمان پرتلند خاکستری یا سفید ، سنگدانه آهک دانه بندی شده با بزرگترین اندازه 0.6 میلی متر ، مواد افزودنی جهت حفظ آب ، افزایش چسبندگی است .  که در کارخانه بن ملات ساخته میشوند. که با توجه به نوع چسب میزان استفاده مواد افزودنی در ساخت تغییر میکند .

 

چسب استاندارد  TL 300 خاکستری   و  TL310  سفید     هر دو با یک کارایی و ویژگی هستند و تفاوتشان فقط در رنگ پودری آن ها است . که به رنگ های سفید و  خاکستری موجود هستند .

 این نوع چسب  سرامیک یا چسب کاشی برای چسباندن انواع کاشی و سرامیک  استفاده میشود . و فقط به این نکته دقت شود که این دو مدل برای چسباندن  کاشی و سرامیک  های با ابعاد کوچک برای کف ساختمان و دیوار استفاده میشود. نمای داخلی و خارجی . فقط تنها تفاوت این چسب با بقیه چسب ها در میزان ابعاد و وزن  کاشی است . و همچنین سطوح و تایل های معمولی و با جذب آب رو پوشش میدهند.

 

چسب پرسلان TL315 سفید  ,  TL305  خاکستری    این دو چسب پرسلان هم از نظر کارایی و ویژگی دقیقا مثل هم هستند تنها تفاوتشان در رنگ پودری ان هاست که به رنگ سفید و خاکستری موجود میباشد . 

و اما ویژگی و موارد استفاده این مدل چسب پرسلان در چیست ؟

این مدل از چسب کاشی پرسلان  که برای چسباندن  انواع سرامیک و سنگ و کاشی پرسلان تا ابعاد 120  سانتی متر کاربرد دارد . یعنی تمام انواع کاشی  ، سرامیک ، سنگ ، کاشی و سرامیک لعابدار و تا سایز 120  سانتی متر را پشتیبانی میکند . حتی نکته مهم تر این که برای سطوح گچی هم استفاده میشود . یا سطوحی مثل خود کاشی و سرامیک که آب پذیر نیستند . میتوان از این چسب  استفاده کرد .

چسب سنگ اسلب  TL318  سفید  ,  TL308  خاکستری ،  این مدل هم در دو رنگ سفید و خاکستری در بازار موجود هستند . که در بازار با نام چسب اسلب و یا چسب سنگ اسلب شناخته میشود . و این دو نوع چسب اسلب از نظر کارایی مثل هم هستند . تنها تفاوت این چسب اسلب سوپر قوی با مدل های قبلی در ابعاد و میزان قدرت چسبندگی است . که این مدل چسب اسلب برای چسباندن کاشی و سرامیک بزرگ تر از  ابعاد 120  سانتی متر استفاده میشود . هر چقدر میزان سرامیک و سنگ شما بزرگ تر یا سنگین تر باشد . از این چسب اسلب استفاده میشود . و همچنین محیط های مرطوب مثل سرویس های بهداشتی یا استخر ها میتوان از این چسب اسلب استفاده کرد .

مزایای چسب اسلب

 

لغزش کاهش یافته است .

قدرت چسبندگی زیاد

سادگی استفاده

انعطاف پذیری بالا

سرعت اجرای کار افزایش پیدا میکند .

قدرت چسبندگی  بالا برای سطح کاشی های قدیمی

میزان مصرف کم

باعث سبک شدن سازه میشود .

به صورت مستقیم میتوان روی آستر های سیمانی و بتنی وآهکی نیز استفاده کرد .

برای سطوح داخلی و خارجی ساختمان است .

 

چسباندن  سنگ آنتیک با چسب پرسلان

 

 سنگ انتیک به معنی سنگ قیمتی و زینتی می باشد . که در خانه ها برای دکوراسیون داخلی از این نوع سنگ ها استفاده میکنند . که برای چسباندن این سنگ ها میتوان از همان چسب پرسلان و چسب اسلب استفاده کرد . زیرا که معمولا این سنگ های انتیک ضخیم تر سنگین تر از سنگ های معمولی می باشند . همچنین مقاومت آب پذیری بالایی دارند . به همین علت برای چسباندن و محکم بودن این سنگ ها نمیتوان از ملات دوغاب استفاده کرد . زیرا که ملات دوغاب ماسه و سیمان را زمانی میتوان استفاده کرد که سطح کار و خود کاشی یا سرامیک یا سنگ نسبت به جذب آب مقاومت نداشته باشد . چرا که چسب پرسلان وچسب اسلب چگالی کم ، دوام بالا ،قدرت اتصال بیشتری دارند . که در بازار این نوع چسب ها موجود می باشند

 

 

 

چسب کاشی استخری

منظور از چسب کاشی استخری همان چسب کاشی ضد آب است . که  مقاومت زیاد نسبت به نفوذ آب  و قابلیت تحمل دما در گستره های بالا و پایین را دارد.  که به انعطاف پذیری زیاد این چسب اشاره میکند . که همین چسب کاشی استخری برای سیستم های گرمایش و سرمایش از کف هم مناسب است .برای سونا ، جکوزی ، آب نما ، استخر استفاده میشود . 

نحوه مصرف چسب  کاشی به این گونه است که فقط با کمی آب مخلوط شود . وبا  همان ماله دندانه دار پخش میشود . که این چسب در همان گروه پرسلان و اسلب قرار میگیرد

چسب کاشی ضد آب :

چسب پودری  که برای چسباندن  کاشی و سرامیک در مکان هایی که رطوبت دارند . مثل آشپزخانه ، سرویس بهداشتی ،استخر و آب نما ها  استفاده میشود . که چسب پرسلان و چسب اسلب از این نوع چسب میباشند .

طططططططططظظظس

 

 

 

قیمت چسب کاشی و | قیمت  نصب کاشی

قیمت چسب کاشی پودری به کیفیت کار بستگی دارد . و همچنین برای نصب کاشی قیمت نصب به صورت متر مربع محاسبه میشود . که اتحادیه قیمت ثابتی را در نظر میگیرد . به این شکل که  بسته بندی کاشی ها به صورت متر مربع است که هر بسته ای که باز میشود . نشان دهنده 1 متر مربع است . که عواملی مثل پرتی کار و یا استفاده از سرامیک های پرسلان روی قیمت تاثیر گذار هستند . و نکته دیگری که روی افزایش قیمت نصب تاثیر گذار است . زمان نصب است . کاهی اوقات به دلیل مناسب نبودن محل نصب کاشی نصاب باید زمان و سختی کار بیشتری را متحمل شود . که بر افزایش قیمت تاثیر مستقیم دارد . مثلا در جاهایی که نیاز به جابه جایی شیر آلات میباشد یا جابه جایی شوفاژ یا توالت فرنگی که زمان بر هستند . باعث افزایش قیمت میشود .