ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که مجموعه رزمایش‌هایی که تقریباً همه بخش‌ها و نیروی دریایی را شامل می‌شود، ادامه دارد. کوناشنکوف به خبرنگاران گفت: «یگان‌های بخش‌های نظامی جنوب و غرب، پس از تکمیل وظایف خود، پیش‌تر... حرکت به سمت پادگان‌های نظامی خود را آغاز کرده‌اند.

جنگ بین اوکراین و روسیه

وزارت دفاع روسیه: 35 هزار تروریست را در سوریه کشتیم

وادیم آستافیف، یک سخنگوی ارتش روسیه نیز گفت، نیروهای منطقه نظامی جنوبی روسیه پس از رزمایش از کریمه به پایگاه‌های خود بازمی‌گردند.

وی به خبرنگاران گفت: «یگان‌های منطقه نظامی جنوبی که وظایف خود را در چارچوب تمرین‌های تاکتیکی برنامه‌ریزی شده در پایگاه‌های آموزشی تسلیحات ترکیبی شبه جزیره کریمه تکمیل کردند، شروع به بازگشت به مکان‌های استقرار دائمی کردند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت واحدهای نظامی به معنای کاهش تنش است، گفت: هیچ چیز غیر عادی در بازگشت برخی از نیروها به پایگاه‌های خود پس از رزمایش وجود ندارد. پ

وزارت دفاع روسیه: تمام روابط نظامی با ترکیه قطع شد

وی تصریح کرد: ما همیشه گفته‌ایم که پس از پایان رزمایش، و پایان یک بازه زمانی مشخص، نیروها به محل استقرار دائمی خود برمی‌گردند، این بار هم این اتفاق می‌افتد. اینجا هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. این یک امر عادی است.

سخنگوی کرملین گفت، اتهامات مربوط به حمله روسیه به اوکراین چیزی نیست جز یک کارزار بی‌سابقه برای ایجاد تنش و تشدید اوضاع. در واقع، کل جهان به این دلیل در آشفتگی است و در واقع، این چیزی نیست جز یک کمپین اطلاعاتی بی‌اساس و کاملاً بی سابقه برای تحریک و تشدید تنش در اروپا.

بیانیه وزارت دفاع روسیه علیه ناتو