اگر در فکر تحصیل فرزندتان در مدارس انگلستان هستید اما هنوز درباره‌ی‌این تصمیم اطمینان ندارید، این مقاله شما را راهنمایی خواهد کرد تا تصمیم بهتری بگیرید. با داشتن اطلاعات کامل درباره‌ی مدارس شبانه روزی و سیستم آموزشی آن‌ها، می‌توانید در انتخاب اینگونه مدارس بهترین مؤسسه‌ی آموزشی را برگزینید.

اگرچه مدارس روزانه‌ی سنتی مزایای خود را دارد، اما تحصیل در مدارس بین المللی نسبت به مدارس سنتی، ویژگی‌های و مزایای بیشتری دارد که در ادامه با 10 مورد از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

1- پرورش استقلال فردی در محیطی حمایتی

مدارس شبانه روزی انگلستان به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد تا در یک محیط حمایتی و ایده‌آل، یکی از مهارت‌های مهم فردی را در خود پرورش دهند، که آن هم چیزی نیست جز استقلال فردی؛ مهارتی که کمتر در مدارس روزانه‌ی رایج به آن توجه می‌شود. وقتی که فرزند شما در محیطی دور از خانه و خانواده قرار می‌گیرد، نمی‌تواند به حمایت والدین متکی باقی بماند. چرا که با ورود دانش‌آموزان به مدارس بین المللی انگلستان در شرایطی قرار می‌گیرند که طبق برنامه‌های آموزشی از پیش تدوین شده، مشغول به انجام فعالیت‌های روزانه و آموزشی می‌شوند که فرصتی نمی‌کنند به موارد حاشیه‌ای فکر کنند.

اگرچه در مدارس شبانه روزی شرایط طوری است که دانش‌آموزان مستقل بودن را تجربه می‌کنند، اما محیط حمایتی در این مدارس به گونه‌ای نیست که دانش‌آموزان احساس تنهایی و بدون پشتوانه بودن کنند. علاوه بر آن، فضای حمایتی نیز متشکل از دوستان هم سن، مربیان و معلمان دلسوز است که هیچگاه اجازه نمی‌دهد تا دانش‌آموزان احساس تنهایی کنند.

شهریه تحصیل در انگلستان بسته به مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است. بسیاری از مدارس شبانه‌روزی انگلیس دارای رتبه و ساختار گوناگونی بوده و هزینه‌های خاص خود را دارند. در نظر داشته باشید که امکانات رفاهی از دیگر موارد مهمی است که در برآورد هزینه‌ها باید در نظر بگیرید. اگر هم تمایل به اجاره منزل برای همراهانتان دارید، باید هزینه‌های آب و برق، اینترنت، بیمه مستاجر و غیره را پرداخت کنید که این هزینه‌ها در شهر لندن نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است. فراموش نکنید که هر فرد بالای ۱۸ سال ملزم به پرداخت هزینه خدمات محلی از قبیل جمع‌آوری زباله، آتش‌نشانی، خدمات تفریحی و غیره است.

image_1644652959

2- پرورش استقلال فردی در محیطی حمایتی

اغلب مدارس شبانه روزی انگلستان در محیط‌های خود کمپ‌ها و رویدادهای آموزشی و تفریحی متنوعی را برگزار می‌کنند که برای دانش‌آموزان بسیار لذت‌بخش و آموزنده است. اگرچه امکانات در محیط این مدارس محدود به این کمپ‌ها نیست و سالن‌های ورزشی مجهز، تئاترهای مدرن و کتابخانه‌های بزرگ هم از جمله امکاناتی هستند که همیشه در دسترس دانش‌آموزان است. در نتیجه هرآنچه که دانش‌آموزان به آن نیاز دارند در این محیط‌های آموزشی پیش‌بینی و فراهم شده است که از آن‌ها را از ترددهای غیرضروری در سطح شهر بی نیاز می‌کند که در وقت آن‌ها بسیار صرفه‌جویی خواهد شد.

3- حس تعلق

با تحصیل در مدارس انگلستان دانش‌آموزان خود را متعلق به محیطی می‌دانند که متشکل از اجتماع صمیمی سایر دانش‌آموزان هم‌رده و مربیان دلسوز است. با گذشت زمان این احساس تعلق به محیط و یکدیگر، دانش‌آموزان را در مسیر رشد و شکوفایی بیشتر هدایت می‌کند. حتی در بعضی از تحقیقات نشان داده شده است که آسودگی تعلق خاطر، می‌تواند به پرورش سلامت جسمی و عاطفی دانش‌آموزان منجر شود که در نتیجه‌ی آن شاهد تأثیرات مثبت در روند تحصیلی آن‌ها خواهیم بود. علاوه بر این حتی در مدارس کوچک تا متوسط، صمیمیت و روابط میان مربیان و دانش‌آموزان به گونه‌ای است که حتی اسم‌ها را به خاطر می‌سپارند و مانند اعضای یک خانواده با یکدیگر رفتار خواهند کرد.

4- گذراندن دوره نوجوانی در کنار افرادی که حامی خوبی برای نوجوانان هستند

بودن در کنار مربیانی که تجربه‌ی خوبی در زمینه‌ی حمایت از دانش‌آموزان رده‌ی سنی نوجوان دارند یکی از مزایای مهم تحصیل در مدارس انگلستان است. سنین نوجوانی از دوره‌های زمانی است که دانش‌آموزان نیاز به مراقبت و پشتیبانی بیشتر دارند، چرا که در این سنین است که آینده‌ی شخصیتی، تحصیلی و کاری دانش‌آموزان شکل می‌گیرد. مربیان این مدارس به خوبی می‌توانند نیازها و دغدغه‌های این دوره‌ی سنی را درک کنند و فضا و آموزش‌های مناسب با دانش‌آموزان نوجوان را فراهم کنند که سلامت روان آن‌ها را به خوبی پرورش می‌دهد.

5- فرصتی برای تعامل با مربیان آموزشی به صورت شبانه روزی

در مدارس روزانه‌ی سنتی، عموماً ارتباط و تعاملات دانش‌آموزان با معلمان محدود به ساعات کلاس‌های درسی است. در صورتی که در مدارس شبانه روزی، دانش‌آموزان این فرصت را دارند تا در هر ساعت از شبانه روز به مربیان و منتورها دسترسی داشته باشند و از حمایت آن‌ها بهره‌مند شوند. این ویژگی باعث می‌شود تعاملات دانش‌آموزان با معلمان پیوسته و مستمر باشد که باعث ایجاد احساس امنیت و در نهایت پیشرفت تحصیلی آن‌ها خواهد شد.

6- آخر هفته‌ و تعطیلات لذت‌بخش

همه‌ی ما در بیشتر مواقع، گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و عزیزانمان را به بودن با دوستان ترجیح می‌دهیم. اگرچه زمانی که برای مدتی از خانواده دور هستیم بیشتر قدر بودن در کنارشان را می‌دانیم، اما به دلایل مشغله‌های کاری والدین، گاهی اوقات این امکان وجود ندارد تا آخر هفته‌ها و تعطیلات را در کنار آن‌ها بگذرانیم. با تحصیل در مدارس بین المللی انگلستان، این امکان وجود دارد تا دانش‌آموزان و مربیان تعطیلات خود را در کنار یکدیگر بگذرانند و از آن لذت ببرند.

7- پیدا کردن دوستانی جدید از سراسر جهان

image_1644653003

یکی از ویژگی‌های مهم تحصیل در مدارس بین المللی شبانه روزی انگلستان این است که دانش‌آموزان می‌توانند دوستان جدیدی از سایر ملیت‌ها پیدا کنند. اگرچه اغلب نگرانی‌های والدین مربوط به پیشرفت تحصیلی فرزندشان است، اما توجه به توسعه‌ی مهارت‌های اجتماعی آن‌ها نیز اهمیت بالایی دارد. این مدارس به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا در ساعات آموزشی و غیرآموزشی با یکدیگر تعامل داشته باشند و روابط خود را توسعه دهند.

موسسه مهاجرتی بلو اسکای با ارائه خدمات گارانتی ویزا ، ارائه مشاوره تخصصی رایگان ، خدمات ویژه بورسیه تحصیلی برای شاگردان ممتاز، پذیرش فرزندان شما را برای تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان تضمین می‌کند. برای اطلاع از شرایط و هزینه‎ های تحصیل و زندگی در مدارس شبانه روزی انگلستان به سایت https://blueskystudy.org/ مراجعه کنید و از کارشناسان تحصیل در خارج ما مشاوره تخصصی دریافت کنید. 

https://blueskystudy.org/england-category/study-in-english-boarding-schools/

 

8- پرورش حس مسئولیت‌پذیری

چه راهی بهتر از این که دانش‌آموزان حس مسئولیت‌پذیری را محیط مدارس شبانه روزی در خود توسعه دهند. این فرصتی است که اکثر جوانان تا سن دانشگاه از آن بهره‌مند نیستند و آن را تجربه نخواهند کرد. مدارس شبانه روزی یکی از مراکز مهم برای تقویت و پرورش حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان است. همچنین در این محیط‌های آموزشی دانش‌آموزان مسئول مدیریت برنامه‌های تحصیلی، فوق‌برنامه و یا کارهای شخصی خود هستند.

9- توسعه و درک فرازونشیب‌های روابط دوستانه

هیچ رابطه‌ی دوستانه‌ای کامل و بی عیب و نقص نیست. همه‌ی ما در دوران کودکی و بزرگسالی فرازونشیب‌هایی را پشت سر گذاشته‌ایم. بهترین دوستان آن‌هایی هستند که در این فرازونشیب‌ها کنار یکدیگر باشند و از هم حمایت کنند. تحصیل در مدارس بین المللی، باعث می‌شود دانش‌آموزان در جمع هم سن و سالان خود قرار بگیرند و فرازونشیب‌های روابط دوستانه را درک کنند و در خود توسعه دهند.

10- یک آموزش پایدار

اگر به فکر تحصیل فرزندتان در مدارس شبانه روزی انگلستان هستید، بهتر است بدانید که سیستم آموزشی در این مدارس آنقدر باثبات و پایدار هست که هیچگاه به تغییر مدرسه‌ی فرزندتان فکر نخواهید کرد. هرآنچه که برای رشد تحصیلی، شخصیتی و اجتماعی نیاز است در این مدارس با بالاترین استانداردهای جهانی و توسط مربیان کارآزموده برای فرزندان شما فراهم خواهد شد که در نتیجه‌ی آن، موفقیت‌های روزافزون آن‌ها، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

#مهاجرت-تحصیلی