وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  از وزارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران است. وزارت بهداشت علاوه بر مدیریت و نظارت بر مراکز بهداشتی و درمانی کشور، مدیریت دانشگاه‌های علوم پزشکی را عهده‌دار است. نام وزارت بهداشت از ابتدا تا چند سال پس از انقلاب  وزارت بهداری  بوده‌است. وزیر این وزارتخانه بهرام عین‌اللهی است.

واکسن کودکان

موج استعفاها در وزارت بهداشت به راه افتاد

محمد هاشمی با هشدار ابتلای کودکان به سویه اومیکرون کرونا، اظهار کرد: ابتلای کودکان به اومیکرون بسیار قابل توجه است؛ به طوری که حداقل ۲۰ درصد موارد بستری تنفسی اخیر، کودکان هستند.

وی با بیان اینکه زمان زیادی از آغاز واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۲ سال سپری نشده است، افزود: این گروه سنی هنوز در جریان دریافت اولین دوز واکسن هستند؛ بنابراین کودکان ایمنی کافی در برابر کووید ندارند و بر همین اساس رعایت موارد بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک در این گروه سنی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نگرانی وزارت بهداشت از تغییر الگوی گسترش ایدز

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ادامه داد: کودکان کمتر از پنج سال نیز به دلیل عدم انجام واکسیناسیون در معرض خطر ابتلاء به کووید ۱۹ و عوارض ناشی از آن قرار دارند.

گفتنی است واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از پنجم بهمن‌ماه در سراسر کشور آغاز شده و مقرر بود به صورت پلکانی سنین پنج تا ۹ سال نیز جهت واکسیناسیون فراخوان شوند. همچنین طبق پروتکل‌ها، واکسن‌های مناسب گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکووک است که در دو نوبت تزریق می‌شود.

بدین ترتیب با اعلام سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تمام کودکان سنین پنج تا ۱۲ سال از امروز می‌توانند جهت واکسیناسیون علیه کرونا به مراکز مربوطه در سراسر کشور مراجعه کنند.

انتخابات الکترونیک با مخالفت وزارت بهداشت روبه‌رو شد