همواره مصرف انرژی و هزینه‌های آن در سطح جهانی در حال افزایش بوده است که برای کاهش این هزینه‌ها اجزا و قسمت‌های مختلف ساختمان‌ها دچار تغییرات و پیشرفت بسیاری شده‌اند. از جمله این اقدامات می‌توان به عایق‌بندی، پنجره‌های دوجداره، لامپ‌های LED کم مصرف، وسایل خانگی کم مصرف، ترموستات قابل برنامه‌ریزی، سیستم‌های سرمایش و گرمایش با بازدهی بالا اشاره کرد، اما با توجه به تحقیقات گسترده سازمان‌های بزرگ جهانی درصد بسیار زیادی از هزینه‌های ماهانه هر خانوار صرف استفاده از سیستم‌های سرمایشی می‌شود. بنابراین بالا بردن بهره‌وری انرژی در صنعت تهویه مطبوع مصرف کلی برق را به شدت کاهش خواهد داد که موجب آسایش و راحتی خاطر تولیدکنندگان برق و حامیان محیط زیست شده و همچنین از لحاظ اقتصادی کمک شایانی به صاحب‌خانه‌ها و البته مستاجران می‌کند.

برای گرمایش یا سرمایش یک فضا، سیستم‌های تهویه مطبوع قدیمی و دور ثابت با حداکثر توان خود تا زمان رسیدن به دمای مورد نظر کار کرده و بعد از رسیدن به دمای تنظیم شده، خاموش می‌شوند. از آنجایی که دمای محیط در طول روز به طور پیوسته تغییر می‌کند، این سیستم‌ها برای تثبیت دمای محیط مدنظرمان همانند کلیدهای روشنایی دائما خاموش و روشن می‌شوند.

به همین خاطر سیستم‌های اینورتر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر خلاف سیستم‌های دور ثابت، دور فن و کمپرسور دستگاه را به طور مرتب تغییر دهند. در واقع سیستم‌های اینورتر عملکردی بدون وقفه داشته و تنها از میزان توانی که در لحظه نیاز دارند، استفاده می‌کنند.

برای تشریح دقیق و علمی کارکرد تکنولوژی اینورتر باید گفت که در سیستم‌های تهویه مطبوع مدرن و مجهز به اینورتر، ابتدا جریان AC برق شهری به جریان مستقیم یا همان DC  تغییر می‌کند و پس از آن اینورتر وارد عمل شده و جریان DC را بر حسب نیاز، با تعیین دو فاکتور ولتاژ و فرکانس، به جریان AC تبدیل می‌کند تا کمپرسور با استفاده از آن کار کند. در واقع در سیستم‌های تهویه مطبوع مجهز به اینورتر با حفظ جریان راه‌اندازی و به کمک تغییر دور کمپرسور و فن از روشن و خاموش شدن مکرر دستگاه جلوگیری می‌شود.

سیستم‌های مجهز شده به تکنولوژی اینورتر دایکین بهره‌وری فصلی فوق‌العاده‌ای در طول تمام روزهای سال دارند و به طور معمول نسبت به سیستم‌های قدیمی بیش از 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند.

به زبان ساده تکنولوژی اینورتر دایکین به سرعت دمای محیط را به دمای تنظیم شده رسانده و آن را در همان محدوده حفظ می‌کند. البته سیستم‌های اینورتر عملکرد خود را با پایین‌ترین میزان صدا، در طول شبانه روز انجام می‌دهند.

strhs

سیستم‌های تهویه مطبوع امروزی، سیستم‌های هوشمندی هستند که سرمایش و گرمایش را مطابق با دمای مدنظر شما، در هر فصلی فراهم می‌کنند. با رسیدن دمای اتاق به دمای تنظیم شده، سیستم غیر اینورتر به طور خودکار خاموش می‌شود که این امر باعث افزایش سریع دمای اتاق شده و سیستم دور ثابت بایستی دوباره شروع به کار کند تا دمای اتاق را مجددا به دمای تنظیم شده برساند.

اما سیستم‌ مجهز به اینورتر با تنظیم سرعت کمپرسور نسبت به نیاز شما به طور مداوم کار می‌کند و باعث می‌شود تا دما ثابت باقی مانده و فضای خانه یا محل کارتان دیگر خیلی گرم یا سرد نشود. همچنین با عملکرد مداوم با حداقل توان، هوا همواره در گردش بوده و به طور مداوم فیلتر و تصفیه می‌شود.

در بین برندهای مطرح جهانی سیستم‌های اینورتر دایکین ژاپن عملکرد به شدت کم صداتری نسبت به سیستم‌های دور ثابت دارند و فضایی آرام و ساکت را برای خوابی دلنشین محیا می‌کنند.

امروزه اکثر خانه‌ها و آپارتمان‌های شهری در مجاورت یکدیگر قرار دارند و همواره سر و صدای زیاد یک معضل محسوب می‌شود، این موضوع باعث شده تا سیستم‌های اینورتر از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شوند. البته موضوعی که بیشتر از معضل سر و صدا سیستم‌های اینورتر را مورد توجه مصرف کنندگان قرار داده این است که عملکرد سیستم‌های قدیمی، آن هم بدون تضمین هوایی مطبوع برای تامین آسایش شما، موجب می‌شود تا هزینه‌های جاری شما نیز به شدت افزایش یابد.

از همین رو جهان با سرعت بالایی ضرورت وجود تکنولوژی اینورتر را در سیستم‌های تهویه مطبوع خود پذیرفته که در این بین کشور ژاپن سرآمد این موضوع است و صد در صد سیستم‌های مورد استفاده در آن مجهز به تکنولوژی اینورتر هستند. کشور چین و قاره اروپا هم در حال رشد در این زمینه هستند.

argargae

کمپانی دایکین ژاپن سال هاست به عنوان تولید کننده شماره یک جهان در این صنعت در حال تولید بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع مجهز به تکنولوژی اینورتر است تا محیطی آرام و راحت را در فضاهای داخلی و خارجی برای شما فراهم کند. از دیگر خصوصیات سیستم‌های اینورتر دایکین می‌توان به مصرف انرژی پایین، فراهم نمودن دمای پایدار و راحتی مداوم، عملکرد بی صدا و دوام طولانی مدت دستگاه اشاره نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم‌های مجهز به تکنولوژی اینورتر دایکین مانند داکت اسپلیت اینورتر و ... کافیست تا با شرکت جهان تهویه ریما به عنوان نماینده رسمی این محصولات در ایران تماس بگیرید. راه‌های ارتباطی ما شماره تلفن 72315-021 و سایت Jtrac.ir است.