ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص مذاکرات وین گفت: مذاکرات بر سر احیای پایبندی به برجام وارد مرحله سرنوشت‌ساز شده است.

مذاکرات وین

هیات مذاکره کننده در شب احیای وین/ گزارش تصویری

چین قبول دارد که تمامی طرفین باید حس فوریت قوی‌تری داشته باشند و همچنین حسن نیت و انطاف‌پذیری از خود نشان بدهند. طرفین باید به دنبال حصول هرچه سریع توافق باشند.
وی ادامه داد: در عین حال ما باور داریم که  ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای مذاکرات سازنده نیستند. تمامی طرفین باید شکیبایی لازم را از خود نشان بدهند، اختلافات را به طرز مناسب حل و فصل و شرایطی مطلوب برای مذاکرات ایجاد کنند.
لیجیان افزود: آمریکا که مقصر اصلی بحران هسته‌ای ایران است باید سیاست غلط «فشار حداکثری» علیه ایران را بازبینی کند و تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و اشخاص ثالث را بردارد. بر همین اساس ایران نیز باید پایبندی کامل را ادامه دهد.

قدردانی نایب رییس مجلس از هیات مذاکره کننده‌

وی در انتها گفت: چین به شرکت در مذاکرات به طور سازنده ادامه خواهد داد و با تمامی طرفین جهت بازگرداندن هرچه سریع‌تر برجام به مسیر درست خود همکاری خواهد کرد.
دور هشتم مذاکرات وین امروز (سه شنبه) با برگزاری جلسه دوجانبه میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی و انریکه مورا هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها از سر گرفته شد.
هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری امروز جهت ادامه دور هشتم گفت‌وگوها وارد وین شد.

ورود هیات مذاکره کننده به لوزان