تاکسی آنلاین در چند سال اخیر در بسیاری از شهرهای ایران گسترش چشمگیری داشته است. مزایای استفاده از این سرویس مانند پشتیبانی همیشگی، پرداخت هزینه به روش های مختلف و حتی کار کردن به عنوان راننده تاکسی آنلاین باعث شده است که افراد زیادی طرفدار آن باشند. در ادامه شما را با بهترین خدمات تاکسی اینترنتی در ایران آشنا می کنیم.

درخواست خودرو آنلاین

کمتر از یک دهه است که خدمات تاکسی اینترنتی مورد حمایت مسافران و رانندگان قرار گرفته است. تا پیش از شروع فعالیت اولین تاکسی آنلاین، مردم عادت داشتند که از آژانسی درخواست خودرو کنند یا تاکسی دربست بگیرند. در شرایط معمولی هم منتظر ماندن در ایستگاه تاکسی به امری عادی تبدیل شده بود.

گاهی آژانس ها ماشین برای پاسخگویی سریع به مشتریان نداشتند. پیدا کردن آدرس مسافر و بی اطلاعی از حجم ترافیک و تخمین و پرداخت هزینه نیز دردسرساز بودند. اما تاکسی های اینترنتی تحولی بزرگ در سیستم حمل و نقل کشوری ایجاد کردند. در ادامه بهترین خدمات تاکسی آنلاین را برای شما شرح خواهیم داد.

خدمات تاکسی اینترنتی در ایران

تاکسی های اینترنتی در بسیاری از شهرهای ایران مسافران را در مسیرهای درون شهری و بین شهری جا به جا می کنند. امنیت و اعتماد کاربران برای درخواست خودرو و سفر با سهولت و سرعت بیشتر باعث شده است که خدمات تاکسی های آنلاین مورد استقبال قرار گیرند.

سهولت استفاده از اپلیکیشن

یکی از علل موفقیت سامانه های هوشمند در ارائه خدمات به مشتریان، طراحی اپلیکیشن های کاربرپسند مبتنی بر سیستم عامل اندروید و آی او اس (IOS) است. این اپلیکیشن ها به نحوی طراحی شده اند که تمام مردم به آسانی کار کردن با آنها را یاد بگیرند و به راحتی از آن استفاده کنند.

اشتغال زایی تاکسی های آنلاین

تاکسی های اینترنتی علاوه بر سفرهای درون و بین شهری، فرصت کار برای مردم فراهم کرده اند. این فرصت کاری توانسته به عنوان شغل اصلی یا شغل تکمیلی افراد باشد. بنابراین به عنوان راه کسب درآمد مورد توجه قرار گرفته است. رانندگان با توجه به ساعات کاری و تعداد سفرها و مسیر سفر درآمد متفاوتی از این راه به دست می آورند.

استفاده شبانه روزی از تاکسی اینترنتی

تاکسی اینترنتی 24 ساعته در خدمت مسافران است. این نکته باعث شده است که مسافران در هر ساعتی از شبانه روز برای سفرهای درون شهری از خدمات تاکسی اینترنتی استفاده کنند. این در حالی است که برخی از سوپراپلیکیشن ها برای استفاده از سفرهای بین شهری مسیرها و ساعات مشخصی را در نظر گرفته اند.

پشتیبانی تمام وقت

یکی از خدمات ویژه تاکسی اینترنتی فراهم کردن بستری مناسب برای مطرح کردن سؤالات و به اشتراک گذاری ابهام ها با پشتیبانی تاکسی آنلاین و دریافت پاسخ های مناسب است. در ضمن مسافران و رانندگان می توانند نقد و نظرات یا شکایات خود را به اطلاع کارشناسان واحد پشتیبانی برسانند. ار طرفی وقتی کاربران بهبود خدمات تاکسی اینترنتی را مشاهده می کنند، اعتماد و تمایل بیشتری به استفاده از این تاکسی ها دارند.

سفر کردن با حداقل هزینه

یکی از خدمات مهم تاکسی های آنلاین فراهم کردن امکان سفر با حداقل هزینه هاست. در واقع این نوع سرویس باعث می شود که کاربران زیادی مشتاق شوند به ثبت درخواست ماشین آنلاین اقدام کنند.

برای مثال مسافر می تواند سرویسEco  را انتخاب کند. اما اگر بخواهد زودتر به مقصد برسد می تواند از گزینه «عجله دارم» که در برخی اپلیکیشن ها تعبیه شده است، بهره مند شود. بنابراین گزینه های متفاوت درخواست خودرو آنلاین برای کاربران وجود دارد که بسیاری نوع اقتصادی و کم هزینه تر را ترجیح می دهند.

تخفیف برای تاکسی اینترنتی

تاکسی های اینترنتی به مناسبت های مختلف کدهای تخفیف در اختیار مسافران قرار می دهند. گاهی مسافران به بهانه معرفی آن سامانه ها به دوستان یا اولین سفر خود از تخفیف ویژه ای استفاده می کنند.

تعیین چند مقصد

یکی از خدمات تاکسی اینترنتی که مورد توجه مسافران قرار گرفته تعیین مقصد دوم یا رفت و برگشتی بودن سفر است. این باعث می شود که مسافران دیگر معطل درخواست مجدد خودرو نشوند و با همان تاکسی آنلاین به چند آدرس سفر کرده یا مجدداً به مبداء بازگردند.

خدمات تاکسی اینترنتی برای رانندگان

تاکسی های آنلاین برای رانندگان امکان کسب درآمد مناسب را فراهم کرده اند. البته عواملی مانند تعداد و مسیر سفر در میزان درآمد آنها نقش دارند. روند تسویه حساب روزانه تاکسی های آنلاین باعث شده که رانندگان از درآمد روزانه بهره مند شوند و دیگر نیازی به انتظار کشیدن تا آخرین روز ماه نداشته باشند. این در حالی است که تاکسی های اینترنتی به رانندگان تسهیلات ویژه ای مانند سهمیه بنزین، امکانات رفاهی، درمانی و تفریحی و امکاناتی برای رفع استهلاک خودرو تدارک دیده اند.

ارائه خدمات فوق باعث افزایش تعداد کاربران مسافر و راننده در انواع تاکسی های اینترنتی شده است.