حجم ویدیو: ۲.۲۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹

مریلا زارعی بازیگر محبوب و مشهور ایرانی است. مریلا زارعی هم اکنون در سینما ایران فعالیت می کند. مریلا زارعی متاهل است. مریلا زارعی به تازگی در فیلم "هناس" ایفای نقش کرده است.

مریلا زارعی

تیپ مریلا زارعی در جشنواره فیلم فجر ۹۷ +عکس

بیوگرافی مریلا زارعی

مریلا زارعی  (زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۵۳) هنرپیشه تلویزیون، سینما و تئاتر ایرانی است. وی یکی از بازیگران زن بعد از انقلاب اسلامی در صنعت سینما است که در فیلم‌های کارگردانان به نام ایرانی همچون: مسعودکیمیایی، ابراهیم حاتمی کیا، عباس کیارستمی، حسن فتحی، پوران درخشنده،، رضا عطاران، نرگس آبیار و شماری دیگر به ایفای نقش پرداخته‌است. زارعی تا کنون ۲ بار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و ۱ بار برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل از جشنواره فیلم فجر شده‌است.

مریلا زارعی در تهران به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل صنایع غذایی از دانشگاه آزاد است. زارعی برای اولین بار با فیلم سلام سینما ساخته محسن مخملباف (۱۳۷۳) در سینما حضور پیدا کرد. بازی در فیلم دو زن یکی از شانس‌های بزرگ او بود. وی تا به حال با کارگردانانی همچون تهمینه میلانی و ابراهیم حاتمی‌کیا، اصغر فرهادی و مسعود کیمیایی و احمد مرادپور همکاری داشته‌است.

از دیگر نقش‌های وی می‌توان به بازی در فیلم سربازهای جمعه ساخته مسعود کیمیایی و شیار ۱۴۳ ساخته نرگس آبیار اشاره نمود که برای بازی در این دو فیلم موفق به دریافت سیمرغ بهترین بازیگر شده‌است.

فیگور جدید مریلا زارعی +عکس

دنیای بازیگری مریلا زارعی

مریلا زارعی فعالیت در تلویزیون را با بازی در مجموعه تلویزیونی دبیرستان خضرا به کارگردانی اکبر خواجویی در سال 1375 شروع کرد. او در سال 1373 با بازی در فیلم "سلام سینما" (محسن مخملباف) وارد سینما شد و با مجموعه تلویزیونی "کاراگاه" (حسن هدایت) به دنیای بازیگری روی آورد.

عکس مریلا زارعی و خواهرش خاله شادونه در رستوران گردی

کسب سیمرغ مریلا زارعی

خانم مریلا زارعی برای بازی در فیلم شیار 143 جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن سی و دومین دوره از جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.