سید اسماعیل خطیب  (زادهٔ ۱۳۴۰)، وزیر اطلاعات در دولت سیزدهم است. برخی منابع سید اسماعیل خطیب را به‌عنوان روحانی تندروی نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خامنه‌ای می‌شناسند.

سید اسماعیل خطیب

پاسخ وزارت اطلاعات به قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه

حجت الاسلام والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات در جلسه شورای تأمین سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دهه فجر انفجار نور بود افزود: امام راحل (ره) با قدرت الهی و با نفس قدسی‌اش توانست با تکیه به قدرت لایزال الهی پرچم لااله‌الاالله را در سراسر دنیا برافراشته کند.
وی تاکید کرد: این انقلاب و این نهضت مدیون خون شهدا و مرهون حضور موثر مردم، استقامت، صبوری، تلاش و جهاد همه قشرها، اقوام و مذاهب این کشور است. 
وزیر اطلاعات افزود: ما امروز شاهد هستیم که با همه فتنه‌ها و توطئه‌ها و تجزیه طلبی‌ها و فعالیت‌های تروریستی و دسیسه‌های گروهک‌ها، و بخصوص فتنه‌گری‌های رژیم صهیونیستی و همچنین اقدامات وسیع و گسترده آمریکا، به لطف الهی و با رهبری‌های رهبر حکیم‌مان سربلند، در ایران، منطقه و دنیا هستیم.
وی ادامه داد: ما امروز شاهد هستیم که علی‌رغم اینکه دشمن تلاش داشت این انقلاب و نهضت را از درون و در کشور ما پر هزینه کند و با فتنه‌ها و توطئه‌ها روبرو کند، محور مقاومت گسترش پیدا کرده و شکل گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین خطیب بیان کرد: امروز با افتخار نمایندگان نظام جمهوری اسلامی در مقابل تمامی قدرتمندان مدعی دنیا می‌نشینند و به عنوان کشوری که در امنیت جهانی و در تصمیمات جهانی و در قدرت جهانی حضور مؤثری دارد.
وی تاکید کرد: این قدرت، افتخارات و سربلندی‌ها مرهون تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، امام راحل (ره) و شهدا و حضور ملّت همیشه در صحنه انقلاب اسلامی است.
وزیر اطلاعات بابیان توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمنان در استان سیستان و بلوچستان افزود: اگر امروز در استان سیستان و بلوچستان امنیت داریم و توانستیم در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های امنیتی مختلف مقابله کنیم، نتیجه وحدت شیعه و سنی و همکاری مردم این استان و تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است.
حجت الاسلام و المسلمین خطیب افزود: هر روز شکل و راه و روش و تاکتیک دشمن تغییر می‌کند ولی این دشمنی تمام نخواهد شد، بنابراین این انسجام باید در جهت حفظ رضایت مردم باشد، اگر بتوانیم این انسجام را داشته باشیم و تلاش کنیم که رضایت مردم، اقشار و اقوام و مذاهب مختلف به دست بیاید، موفقیت‌های مضاعفی را نصیب این کشور خواهیم کرد.

وزارت اطلاعات جزئیات دستگیری گروهک تروریستی در چابهار را منتشرکرد

وزیر اطلاعات تاکید کرد: باید برای آسایش این مردم و بخصوص مردم غیور و شهید پرور استان سیستان و بلوچستان و در جهت اشتغال، معیشت، اقتصاد و آنچه که نیاز امروز جامعه است تلاش کنیم.
 وی با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولتی مردمی است افزود: این دولت، تمام همت و تلاش خود را در جهت رشد اقتصادی و اشتغال مردم این استان و رفع مشکلات معیشتی و اجتماعی سیستان و بلوچستان به کار گرفته است.
همچنین در این جلسه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با همه تهدیدهای مختلف، از طریق مرز سیستان و بلوچستان، امروز با انسجامی که در تمامی مجموعه‌ها وجود دارد این استان از لحاظ شاخص‌های امنیتی در حد قابل قبولی است.
مدرس خیابانی افزود: همگرایی خوبی در تمام مجموعه‌ها در راستای توسعه و امنیت پایدار استان وجود دارد و در این استان با کار جهادی و در سایه این امنیت پایدار می توان مسیر توسعه را به خوبی پیش ببریم.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مرز برای این استان مهم است و این استان با دارا بودن ۱۶۰۰ کیلومتر مرز، ظرفیت‌های تجاری خوبی دارد و این موضوع می‌تواند شاخص‌های امنیتی را تقویت کند.
همچنین وزیر اطلاعات با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد، حجت الاسلام والمسلمین محامی در این دیدار گفت: در استان خدمات خوبی ارایه شده و همه معترف هستند که قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست و باید قدردان زحمات نظام باشیم.

وصیت‌نامه حسن عشوری اولین شهید مدافع حرم وزارت اطلاعات+عکس

امام جمعه زاهدان بیان داشت: به نظر می رسد استان با مشکلاتی مواجه است که به تعبیری ربطی به تحریم‌های اقتصادی و مشکلات بودجه‌ای ندارد، علی‌رغم تمام تحریم‌ها بودجه‌های فراوانی به استان تزریق شده است، و نیاز است تا از این بودجه‌ها درست استفاده بشود در حال حاضر طرح‌های زیادی با هزینه‌های بالایی داریم که الان تکمیل نیست و ناتمام مانده است.
 حجت الاسلام والمسلمین خطیب با حضور در ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان، به تماس‌های مردمی سیستان و بلوچستان پاسخ داد و دستورات لازم را برای رفع مشکلات مردم صادر کرد.
همچنین در جلسه شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان مدیرکل جدید اداره کل اطلاعات استان معرفی و از زحمات مدیرکل قبلی قدردانی شد.
وزیر اطلاعات در سفر به استان سیستان و بلوچستان با حضور در گلزار شهدای زاهدان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

بازیگر مرد سینمای ایران به وزارت اطلاعات احضار شد+عکس