در کلینیک های پوست و مو در ایران روش های مختلفی برای انجام عمل کاشت مو وجود دارد. که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. البته که اگر کاشت مو توسط متخصص، کادر پزشکی مجرب و کادر درمانی انجام شود، می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد. بهترین روش کاشت مو در ایران روشی است که با عوامل مختلفی از جمله وضعیت بدن، نوع مو، طاسی، ظرفیت بانک مو و ... مطابقت داشته باشد. پزشک متخصص کاشت مو باید این موارد را قبل از فرآیند کاشت مو و طی جلسه مشاوره ای بررسی می کند و بر این اساس بهترین روش کاشت مو را به فرد پیشنهاد می کند. همچنین بدیهی است که هزینه ی کاشت مو با روش های مختلف متفاوت می باشد.

 رایج ترین روش های کاشت مو

  1. کاشت موی برنامه ریزی شده یا FUT  

کاشت موی نواری یکی از رایج ترین کاشت موی طبیعی است. در این روش فولیکول های مو به صورت نواری نازک از پشت سر برداشته می شوند. فولیکول ها در لایه میانی پوست قرار دارند، بنابراین برش های ایجاد شده در طول عمل نسبتا عمیق هستند. که این موضوع ممکن است که باعث ایجاد تاول و زخم شود. اما نگران نباشید. این زخم ها در پشت سر قرار دارند و زیر موها پنهان می شوند. علاوه بر این، اسکارهای کاشت مو به مرور زمان محو می شوند. و اثری از آن ها باقی نمی ماند. به این موضوع دقت نمایید که مراحل کاشت مو در روش های مختلف ممکن است که متفاوت باشد.

  1. کاشت موی دانه ای یا FUE

کاشت مو FUE یک پیوند موی طبیعی است که در آن واحدهای فولیکول مو استخراج می شوند. در روش FUE، فولیکول ها به صورت جداگانه برداشته شده و در ناحیه ی گیرنده پیوند می شوند. در این روش کاشت و برداشت با استفاده از ابزار بسیار خوب انجام می شود. به این ترتیب عمق برش ها بسیار کم است و نیازی به بخیه نیست. در نتیجه زخم ها پس از چند هفته به طور کامل ناپدید می شوند. و متقاصیان این روش نباید نگران ماندگاری زخم ها باشند. چرا که با گذشت زمان و رعایت مراقبت های خاص این زخم ها برطرف خواهند شد. کاشت موی (FUE) اساس جدیدترین روش های کاشت مو مانند روش FIT، روش SUT، تکنیک Micro FIT، روش BHT و ... می باشد.

New Project (15)

کاندیدای مناسب برای کاشت موی طبیعی

قبل از هر تصمیمی برای کاشت مو و انتخاب مناسب ترین روش برای کاشت موی طبیعی، باید بررسی کنید که آیا کاندید مناسبی برای کاشت موی طبیعی هستید یا خیر. اگر طاسی سر شما پراکنده و بدون الگوی مشخصی است، و یا به دلیل بیماری دچار ریزش مو شدید، کاشت مو نمی تواند مشکل شما را درمان کند. برای پی بردن به این موضوع، بهتر است قبل از انجام کاشت مو با یک متخصص پوست مشورت کنید. و با عوارض کاشت مو آشنا بشوید.

پزشک متخصص کاشت مو، مناطق طاسی شما را بررسی می کند و عواملی مانند سن، علت طاسی، وسعت طاسی، جنسیت، کیفیت بانک مو و وضعیت سلامت عمومیتان را بررسی می کند تا به شما بگوید آیا جراحی کاشت مو برای درمان طاسی شما مناسب است یا خیر. توجه داشته باشید که جوانان زیر 25 سال که به دلیل ریزش موی شدید دچار طاسی می شوند، بهتر است تا مشخص شدن الگوی طاسی آنها از درمان های دیگر برای رویش مجدد موهایشان استفاده نمایند. و استفاده از کاشت موی طبیعی در این سن برای آن ها شیوه ی مناسبی نمی باشد. زیرا استفاده از روش کاشت مو در این شرایط، ممکن است که احتمال ریزش مجدد موهای کاشته شده را در پی داشته باشد.

جوانسازی با کاشت مو

اگر می خواهید از بهترین روش کاشت مو در ایران برای جوانسازی، زیبایی و جوانسازی خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که با مشاورین ما در کلینیک تخصصی دکتر رابط تماس بگیرید و از هزینه های روش های مختلف کاشت مو مطلع شوید. همچنین شما می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی پوست و مو دکتر رابط  که از کادر درمانی متخصص و مجرب و تجهیزات پیشرفته بهره می برد، بهترین خدمات کاشت مو را دریافت کنید.