مجید مرتضایی مربی تیم ملی فوتسال افغانستان شد. مجید مرتضایی در اولین حضورش تیم ملی این کشور را در مسابقات آسیایی هدایت میکند.تیم ملی افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در منطقه مرکزی با تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان و نپال هم‌گروه است. مجید مرتضایی پیش از این سرمربی تیم فرش‌آرای مشهد بود. قبل از مجید مرتضایی عبدالرزاق ممرک سرمربی این تیم بود.

اسامی۱۷ بازیکن دعوت شده به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان  نماینده افغانستان در مسابقات بین‌المللی فوتسال و یکی از تیم‌های فوتسال آسیایی است. براساس رده‌بندی فیفا تیم فوتسال افغانستان جایگاه ٩۶ را بین تیم‌های ملی فوتسال جهان دارد.

تیم ملی فوتسال افغانستان برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا فروردین ماه سال آینده باید در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌ها شرکت کند. از همین رو مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان با مجید مرتضایی سرمربی سابق فرش آرای مشهد و مدیر فنی مس سرچشمه رفسنجان وارد مذاکره شده اند و یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری این تیم است. مجید مرتضایی قرار است چند روز آینده به افغانستان سفر کرده و در صورت توافق هدایت تیم ملی فوتسال افغانستان را بر عهده خواهد گرفت. تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در منطقه مرکزی در گروه دوم با تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان و نپال همگروه است و از شانس بالایی برای صعود به جمع ۱۵ تیم...

شروط عجیب سرمربی تیم ملی فوتسال برای بازگشت به ایران

عبدالرزاق ممرک مربی اسبق افغانستان

مربی تیم ملی فوتسال کسی است که خود فوتسال را در دوران مهاجرت در ایران و منطقه شهرری تهران شروع کرده است. تیم انتظام شهرری اولین تیمی است که وی در آن بازی کرده است.او دومین مربی تیم ملی فوتسال افغانستان بعد از استاد ظاهر است که در سال ۱۳۹۲ به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. از تغییرات بعد از شروع به کار او جدایی کامل فوتبالیست ها وفوتسالیستها در افغانستان بود.

استاد ممرک داشتن یک لیگ منظم فوتسال را یک ضرورت می داند و می گوید:” مشکل اصلی فوتسال ما نداشتن لیگ های معتبر پایه و اصلی و همچنین پوشش ندادن تلوزیونی این مسابقات است. ولی ما در حال رایزنی با بعضی اسپانسر ها و رسانه برای پوشش لیگ فوتسال همانند لیگ فوتبال روشن هستیم. البته امیدواریم وضع امنیت ما را در این امر یاری کند”.حاج سعید عبدالوند مربی مطرح فوتسال ایران که بسیاری از بازیکنان حال حاضر تیم ملی و لیگ برتر ایران از شاگردان وی بوده وتخصصش تربیت فوتسالیست از کودکی می باشد بسیار به فوتسال افغانستان خوشبین وعلاقه مند به بازیکنان افغان است.این استاد مسلم فوتسال بازیکنان افغان را استعدادهایی می پندارد که هیچ استفاده ای ازآنها نمی شود.او راه شناخت این استعداد ها را در دل مدارس فوتسال می داند.مدارسی که هنوز درافغانستان وجود ندارند.

بطور کلی می توان کورسویی از امید را در افق فوتسال افغانستان دید. جوانان افغان پتانسیل و ظرفیت این را دارند که در رشته فوتسال جزو تیم های صاحب نام شوند.اما در این راه مطمئنا با مشکلاتی روبرو خواهند شد.در آخر شفقنا به معرفی برخی بازیکنان و مربی تیم ملی فوتسال افغانستان پرداخته است که در ذیل مشاهده می کنید.

شکست تیم ملی فوتسال ایران مقابل روسیه

تیم ملی فوتسال