فارکس چیست؟ هرکدام از کسانی که میخواهند سرمایه‌ی خود را در بازار فارکس قرار داده و آن را به مقادیر بیشتری تبدیل کنند، یکبار این سوال را از خود میپرسند. آنهایی که با شناخت دقیق منابع معتبر، به پاسخ مناسب برای این سوال میرسند، در این بازار موفق خواهند بود. در این مقاله به این سوال خواهیم پرداخت.

Picture1.jpgصثقبق

مفهوم کلی فارکس

بازار فارکس یک محل قابل اعتماد و پرسود برای خرید و فروش ارز خارجی است. Forex یا Foreign Exchange تنها مخصوص به تبادل ارز خارجی نیست. در این بازار انواع مختلفی از دارایی همچون ارز دیجیتال، اوراق قرضه، نفت، طلا و ... نیز مورد خرید و فروش قرار می‌گیرند. این یکی از ویژگی‌های پرفایده‌ی این بازار است که میتوان در آن انواع مختلفی از دارایی را معامله کرد. همچنین در بازار فارکس یکی از مزیت‌ها این است که میتوان در تمام شبانه‌روز به معامله پرداخت. علاوه بر این میتوانید از لوریج در این بازار بهره ببرید.

مزیت ها

بازار فارکس یک بازار بکر و منحصر به فرد بشمار میرود. به همین دلیل عموما کسانی که بتوانند با دریافت آموزش های خوب خود را آماده کنند، بسیار موفق عمل خواهند کرد. مزیت دیگر این بازار، متنوع بودن دارایی‌های موجود در آن است. بنابراین هیچ نگرانی از بابت محدودیت در تبادل ارز و دارایی نخواهید داشت. از طرفی تبادل ارز در کشور ما یک معامله‌ی پرسود تلقی میشود. چراکه عموما کشور ما با نوسانات متعدد قیمت ارز روبه‌رو است.

اهمیت کسب تخصص و مهارت در فارکس

 به طور کلی در پاسخ به این سوال که فارکس چیست؟ میتوان گفت یک بازار متنوع و با اهمیت است که مهمترین کار در آن تبدیل کردن یک ارز خارجی به مقدار معادل یک ارز دیگر است. نکته‌ای که در این بازار اهمیت دارد اینست که ورود شما به این بازار باید به صورت حرفه‌ای و با تخصص باشد. این بازار از جمله بازارهای سخت و نیازمند تخصص است. به همین دلیل تنها سرمایه‌گذارانی که تصمیم جدی برای ورود به فارکس گرفته‌اند در آن موفق خواهند بود. برای این کار لازم است از آموزش مقدماتی فارکس شروع کرده و پس از آن با آموزش پیشرفته فارکس ادامه دهید.

آموزش مقدماتی و آموزش پیشرفته فارکس

 آموزش مقدماتی فارکس و آموزش پیشرفته فارکس، با وجود اینکه دو مرحله‌ی بسیار مهم هستند اما هرگز نمیتوانند جای تجربیات معامله را بگیرند. برای این کار پیشنهاد میشود در شروع کار به  انجام معاملات دمو بپردازید. در معاملات دمو شما میتوانید با دارایی فرضی که بروکر یا کارگزار در اختیار شما قرار میدهد به معاملات بپردازید. این میتواند کمک خوبی برای شما باشد. علاوه بر این شما میتوانید با مراجعه به منابع معتبر، صفر تا صد آموزش فارکس را دریافت کنید. یکی از منابع معتبر در این زمینه مقالات آموزشی در سایت آموزش فارکس است که با مطالعه‌ی آنها به یک معامله‌گر متخصص تبدیل خواهید شد.

آموزش مقدماتی فارکس

آموزش مقدماتی فارکس به عنوان یک پیش‌نیاز ضروری برای ورود به این بازار شناخته میشود. در آموزش مقدماتی  فارکس به عنوان مرحله‌ی اول از فرایند کسب تخصص، باید با انواع ارزها آشنا گردید. همچنین مفهوم ارز های اصلی، فرعی و اگزوتیک را فهمیده و با علائم اختصاری یا نماد‌های هرکدام آشنا شوید. در ادامه با مفهوم جفت ارز و همچنین نحوه خرید و فروش در بازار فارکس آشنا شوید. البته خرید و فروش در این بازار چندان کار سختی نیست و کارگزاری‌ها یا به اصطلاح بروکرها بخش زیادی از کار را بر عهده دارند.

آموزش مقدماتی فارکس باید بتواند شما را برای ورود به بازار و خریدوفروش اولیه آماده کند. یک آموزش کامل شما را با تمام مفاهیم و اصطلاحات بازار آشنا کرده و ابزارهای کلی معامله همچون تحلیل‌ها و تکنیک‌ها را به شما یاد میدهد. اگر بخواهید از پایه شروع کنید پیشنهاد میکنم از آموزش مقدماتی فارکس که به صورت جامع در سایت آموزش فارکس منتشر شده است، شروع کنید. در این مقاله به طور کامل با بازار فارکس آشنا میشوید. از طرفی آمادگی پیدا میکنید تا به سمت مراحل پیشرفته فارکس گام بردارید.

آموزش پیشرفته فارکس

آموزش پیشرفته فارکس برای کسانی که میخواهند به صورت حرفه‌ای به بازار ورود کرده و دارایی‌های مختلفی را مدیریت کنند، بسیار مناسب است. قبل از آموزش پیشرفته فارکس باید حتما آموزش مقدماتی آن را گذرانده باشید. در آموزش پیشرفته‌ی فارکس با انواع تحلیل‌ها و نیز نحوه‌ی کار با آنها آشنا میشوید. برای مثال با دانش تکنیکال آشنا شده و با تحلیل جامع بنیادی میتوانید بازار را مورد تحلیل قرار دهید. در تحلیل بنیادی شما تحلیل کردن با استفاده از اخبار، مطالعه‌ی سیاست‌های موثر دولتی و موقعیت‌های اجتماعی مختلف را خواهید آموخت.

همچنین کار با انواع اندیکاتورها، اسیلاتورها و سایر ابزارهای فارکس را یاد گرفته و از آنها در معاملات خود استفاده خواهید کرد. اگر بخواهید آموزش پیشرفته‌ی فارکس را شروع کنید باید به سراغ منابع معتبر رفته و همچنین آموزش مقدماتی فارکس را نیز مرور کنید. سایت آموزش فارکس در مقاله‌ای به طور کامل به مباحث پیشرفته‌ی فارکس پرداخته و منبع فوق العاده‌ای برای آموزش پیشرفته‌ی فارکس به شمار میرود. پس از مطالعه‌ی این مقاله حتما از نکات آن در معاملات خود استفاده کرده و یک شروع حرفه‌ای را تجربه کنید.

نتیجه گیری

آنچه که به عنوان آموزش مقدماتی و پیشرفته‌ی فارکس شناخته میشود تماما بستگی به منابعی دارد که از آنها اطلاعات کسب میکنید. بسیاری از معامله‌کنندگان از اهمیت گذراندن و مطالعه‌ی مقدماتی و پیشرفته‌ی فارکس غافل اند. بنابراین کسی که بتواند با کسب آموزشهای حرفه‌ای فارکس معامله کند، از سایر رقبا چند گام جلوتر خواهد بود. بنابراین از همین حالا با برنامه و آگاهی معامله کنید.