معرفی ویژگی‌های ویلچر دست‌دوم

به‌صورت کلی با توجه به پیشرفت‌های علم و فناوری در دنیا و مشکلات رفت‌وآمد و دوری مسافت برای خیلی از سالمندان یا افراد ناتوان درحرکت، این افراد نیاز به تجهیزات توان‌بخشی مثل ویلچر دارند و خرید انواع ویلچرهای دست‌دوم نیز مناسب این کار خواهد بود.

زیاد بودن قیمت خرید بسیاری از ویلچرها به‌صورت کلی سبب شده تا بسیاری از بیماران از داشتن ویلچر نو و مناسب محروم شوند.

 این افراد برای داشتن ویلچر، باید ویلچرهای دست‌دوم یا کارکرده را خریداری نمایند و قیمت بسیاری از ویلچرهای دست‌دوم در بازار نسبتاً مناسب و معقولانه می‌باشد.

به علت زیاد بودن تقاضا برای خرید انواع مختلف ویلچرها در بازار بسیاری از افراد یا بیماران خرید دست‌دوم یا کارکرده این محصولات را با توجه به قیمت مناسب آن به ویلچرهای نو ترجیح می‌دهند. ویلچر دست‌دوم به‌صورت کلی دارای یکسری از ویژگی‌های مهم و اساسی بوده و در قسمت زیر به عمده‌ترین ویژگی‌های ویلچر دست‌دوم اشاره خواهد شد:

۱- میزان خریدوفروش انواع مختلف ویلچر دست‌دوم نسبت به انواع ویلچر نو بیشتر است.

۲- ویلچرهای دست‌دوم بیشتر از نوع ایرانی و یا چینی بوده و افراد تمایل به خرید این نوع از ویلچرها دارند، زیرا قیمت ویلچرهای دست‌دوم چینی بسیار ارزان‌قیمت می‌باشند.

موارد زیر ازجمله موارد خرید انواع ویلچرهای دست‌دوم بوده و این علت‌ها متفاوت می‌باشند:

۱- کم بودن پول برای خرید ویلچر نو و تازه

۲- برای استفاده موقت از ویلچر

۳- خرید ویلچر دست‌دوم برای ارزیابی توانایی فرد برای استفاده از آن

در قسمت زیر به مهم‌ترین دلایل فروش ویلچر اشاره می‌شود:

۱-عدم نیاز به ویلچر به علت خوب شدن فرد

۲-عدم نیاز به ویلچر به علت‌عدم توانایی استفاده از ویلچر

۳-عدم نیاز به ویلچر به علت مرگ فرد

۴- فروش ویلچر قبلی و خرید ویلچر بهتر

طزطزطز

انواع ویلچرهای دست‌دوم

ویلچرهای دست‌دوم به‌صورت کلی دارای انواع مختلفی می‌باشند. در قسمت زیر به مهم‌ترین انواع ویلچرهای دست دوم اشاره خواهد شد:

۱- ویلچر برقی دست دوم

۲- ویلچر ساده یا معمولی دست دوم

۳- ویلچر مسافرتی دست دوم

۴- ویلچر برانکاردی دست دوم

۵- ویلچر ایستاده دست دوم

۶- ویلچر برقی چهارچرخ دست دوم

۷- ویلچر تاشو دست‌دوم

۸- ویلچر مخصوص کودکان دست دوم

۹- ویلچر برقی سنگین‌وزن دست دوم و…

قیمت انواع مختلف ویلچر دست دوم به‌صورت کلی با توجه به میزان استفاده از ویلچر، جنس ویلچر، مدت زمان باقی‌مانده گارانتی ویلچر و… تعیین خواهد شد.

تنوع بسیار زیاد در انواع ویلچر دست دوم به‌صورت کلی سبب بروز نوساناتی در قیمت ویلچر می‌شود. ویژگی‌های زیر در ویلچرهای دست‌دوم در قیمت ویلچر اثرگذار خواهند بود:

۱- قابلیت تنظیم صندلی هر یک از ویلچرها

۲- داشتن کمربند ایمنی در ویلچر

۳- وزن بسیار کم و ناچیز ویلچر دست دوم

۴- کنترل کردن راحت و…

ویلچر برقی دست‌دوم:

ویلچرهای برقی در صورتی دست دوم می‌شوند که افراد از این نوع ویلچرها برای حرکت خود استفاده کنند. بعضی از ویلچرهای برقی دست دوم توسط افراد استفاده نشده و ویژگی‌های ویلچر نو و تازه را دارا هستند.

ویلچرهای برقی دست‌دوم به صورت کلی از میانگین وزن ۱۲۰ الی ۱۳۰ برخوردار می‌باشند. در انواع مختلف ویلچر برقی دست دوم موتورهای ۲۰۰ وات همراه با لگن برای افراد سالمند یا معمول قرارگرفته می‌شود.

ویلچرهای دست دوم برقی به‌صورت کلی دارای مشخصات زیر می‌باشند:

۱- شامل بدنه‌ای محکم از جنس فولاد است.

۲- بعضی از ویلچرهای دست‌دوم برقی دارای کنترل‌کننده‌های PG هستند.

۳- این نوع از ویلچرها می‌توانند تا حدود ۴۰ کیلومتر کار کنند.

۴- بیشترین سرعت ویلچر برقی دست‌دوم با توجه به استفاده شدن در حدود ۶ الی ۷ کیلومتر است.

۵- ویلچرهای دست‌دوم برقی شامل دسته‌هایی باقابلیت تنظیم ارتفاع می‌باشند.

از انواع ویلچر دست‌دوم برقی ازنظر قیمت و کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

۱-ویلچر برقی مدل FS112

۲- ویلچر برقی از نوع بتا ۲۵

۳- ویلچر برقی مدل کارا ۱۰۳

ویلچرهای معمولی دست‌دوم:

ویلچر معمولی به‌صورت کلی جزء ساده‌ترین و پرطرفدارترین نوع ویلچرها بوده و از وزن کمتری در مقایسه با سایر ویلچرها برخوردار است.

بعضی از افراد معمولاً توانایی خرید ویلچرهای معمولی را نداشته و اقدام به خرید ویلچر معمولی دست دوم یا کارکرده می‌کنند.

ویلچرهای معمولی دست دوم برخلاف ویلچرهای برقی دست دوم از امکانات کمتری برخوردار بوده و همچنین این نوع ویلچرها از جریان‌های برقی برای حرکت دادن ویلچر استفاده نمی‌کنند.

در ویلچرهای معمولی دست‌دوم، افراد باید با استفاده از چرخ‌های بزرگ قسمت عقب ویلچر، خودشان را جابه‌جا کنند.

ویلچرهای معمولی دست‌دوم اساساً بیشتر برای افرادی مناسب خواهد بود که توانایی حرکت دادن ویلچر را داشته باشند؛ دستگیره ثابت، ترمز و زیر پایی مخصوص ازجمله مهم‌ترین مشخصات ویلچر معمولی دست‌دوم است.

ظزظط

ویلچر مسافرتی دست‌دوم

ویلچرهای مسافرتی دست دوم به‌صورت کلی ازجمله وسایل و تجهیزات کمکی برای افرادی است که به دلایل گوناگون دچار مشکل درراه رفتن هستند، می‌باشند.

ویلچرهای مسافرتی دست‌دوم از آلیاژهای سبک مثل آلومینیوم تولید می‌شوند و اساساً به شیوه‌ای طراحی شده که به‌آسانی جمع‌وجور شوند.

این نوع از ویلچر فضای کمی را اشغال کرده و از رو پشتی‌های بسیار خوب تشکیل می‌شود.

ویلچرهای مسافرتی از انواع طراح‌های خاص و ویژه، انواع ساختارهای سبک و انعطاف‌پذیر تشکیل می‌شوند و بیشتر مناسب سفرها و مسافت‌های کم می‌باشند.

انعطاف‌پذیری بسیار، جاگیری بسیار کم، وزن سبکی ازجمله ویژگی‌های اساسی ویلچرهای مسافرتی دست‌دوم خواهد بود. وزن کلی این نوع از ویلچر در حدود ۱۰ الی ۱۲ کیلوگرم است و همچنین قابلیت تا شوندگی نیز دارند.

ویلچر برانکاردی دست‌دوم

ویلچر برانکاردی دست دوم ازجمله ویلچرهای بسیار خوب و باکیفیت بازار است. ویلچر برانکاردی دست دوم با ویژگی‌ها و خاصیت‌های خاص خود به استراحت افراد بیمار کمک بسیاری خواهد کرد. ویلچرهای برانکاردی دست دوم ازلحاظ وزنی دارای وزن ۱۸ الی ۲۰ کیلوگرم بوده و می‌توانند وزن افراد بیمار را تا حدود ۱۱۰ کیلوگرم تحمل نمایند.

جنس اصلی بدنه ویلچر برانکاردی دست دوم بیشتر از فلز استیل یا آلومینیوم ضدزنگ تولید می‌شود. این نوع از ویلچرها توانایی تنظیم تا زاویه حدود ۱۵۰ درجه را دارا هستند.

ویلچر برانکاردی دست دوم از انواع تأییدیه‌ها و مجوزهای لازم برخوردار است؛ ویلچر برانکاردی دست‌دوم به‌صورت کلی به شکل ارتوپدی بوده و قابلیت برانکارد شدن ویلچر از خصوصیات اصلی این نوع ویلچر است.

در ویلچر برانکاردی دست دوم از یکسری پشتی‌های مخصوص طبی برای بیماران خاص استفاده می‌شود.

از انواع مختلف ویلچرهای برانکاردی دست دوم به‌طور عمده می‌توان به ویلچرهای تخت شو، ویلچرهای استیلی، ویلچرهای لگن دار و غیره اشاره کرد.

با یک مشاوره رایگان بهترین انتخاب را داشته باشید!

کارشناسان ما در فروشگاه ویل طب آماده مشاوره به شما عزیزان در جهت انتخاب و خرید انواع لوازم توان بخشی متناسب با شرایط و نیاز شما می‌باشند.