پاریس پایتخت کشور فرانسه و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. پاریس یکی از شهرهای پیشرو در زمینه سیاست، هنر، فرهنگ، تفریح، مد، علم، اقتصاد و ... است. همین موضوع سبب شده است تا سالانه بیش از ۴۵ میلیون گردشگر خارجی و هزاران گردشگر ایرانی بلیط تهران پاریس خریداری کرده و به این شهر زیبا سفر کنند.

پاریس میزبان سازمان‌های بین‌المللی بسیار برجسته‌ای همچون سازمان همکاری اقتصادی، یونسکو، اتاق بازرگانی بین‌المللی و ... است. بسیاری از آثار دیدنی و بناهای تاریخی مشهور نیز در این شهر واقع شده‌اند. پاریس سرسبزترین پایتخت اروپا به حساب می‌آید زیرا بیش از ۵۰۰ هزار درخت دارد. رود سن نیز که یکی از جاذبه‌های طبیعی مشهور در دنیا است، از میان شهر پاریس می‌گذرد.

اگر قصد سفر به پاریس را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی هزینه‌ های سفر به پاریس خواهیم پرداخت.

 

گذرنامه و ویزا برای سفر به پاریس

اولین گام در سفر به هر مقصد خارجی تهیه ویزا و پاسپورت معتبر است. اگر پاسپورت معتبر ندارید و یا باید آن را پیش از سفر تمدید کنید، باید در نظر داشته باشید که هزینه‌ای صرف تمدید پاسپورت و اخذ ویزا می‌شود. برای گرفتن گذرنامه باید به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید.

اگر از تور فرانسه جهت سفر استفاده می‌کنید نگرانی بابت اخذ ویزا نداشته باشید. اغلب تورها خدمات دریافت ویزا را انجام می‌دهند. اما اگر خود قصد دریافت ویزا را دارید، باید مدارک مربوطه را جمع آوری کنید و به سفارت ارائه دهید. پیش از اقدام به اخذ ویزا بهتر است از شرایط و هزینه های دریافت و تمدید پاسپورت یا گذرنامه آگاه باشید.

 

بلیط هواپیما به پاریس

در هر سفری اولین هزینه‌ها به خرید بلیط هواپیما یا هر نوع وسیله نقلیه دیگری مربوط می‌شود. قیمت کمترین بلیط هواپیما برای رفت و برگشت تهران تا پاریس حدوداً معادل ۱۵ میلون تومان به بالا است. قیمت بلیط به نوع پرواز، ایرلاین، خدمات پرواز، کیفیت هواپیما، ساعت پرواز و ... بستگی دارد.

اگر قصد دارید به پاریس سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم از پروازهای داخلی استفاده کنید تا بتوانید در هزینه‌های خرید بلیط نیز صرفه‌جویی کنید.

 

هتل و مراکز اقامتی در پاریس

پاریس دارای اقامتگاه‌ها و هتل‌های گوناگونی است. این هتل‌ها از لحاظ قیمتی نیز بسیار متنوع هستند و با هر رنج قیمتی که در نظر گرفته‌اید می‌توانید در پاریس اقامت کنید.

هزینه رزرو هتل در این شهر به کیفیت و تعداد ستاره‌های هتل بستگی دارد. اگر در روزهای خلوت و کم توریست به پاریس سفر کنید، می‌توانید هتل‌های باکیفیت و ارزان قیمتی پیدا کنید. اگر کمی خوش‌شانس باشید، می‌توانید یک اتاق دو نفره را با هزینه‌ای حدود هفصد هزارتومان به ازای هر شب رزرو کنید. این قیمت مربوط به هتل‌های پایین رده و یک ستاره است. هزینه هتل‌های باکیفیت این شهر گاهاً به شبی ۱۹ میلیون تومان نیز می‌رسد.

از هتل‌های ۵ ستاره پاریس می‌توان به هتل جولیانا اشاره کرد. این مرکز اقامتی، یک هتل باکیفیت و بالا رده است که قیمت آن نیز زیاد است. هتل ۴ ستاره گابریل پاریس نیز کیفیت خوبی دارد. در میان هتل‌های میان رده و ارزان قیمت نیز می‌توان به هتل ۳ ستاره ماژلان پاریس اشاره کرد.

اگر سخت‌گیر نیستید، می‌توانید به جای هتل در هاستل اقامت کنید تا در هزینه‌های سفر خود صرفه‎جویی کنید.

 

خورد و خوراک در پاریس

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به پاریس سفر کنید، بهتر است وعده‌های غذایی خود را در رستوران میل نکنید. کمترین هزینه‌ای که بخواهید در رستوران بابت غذا بپردازید، معادل ۱۵ یورو است. البته ممکن است بتوانید رستوران‌های مک دونالد و دونر کباب ارزان‌تر نیز پیدا کنید اما به هرحال رستوران‌های پاریس بسیار گران قیمت هستند.

حدالامکان سعی کنید خودتان مواد غذایی بخرید و خوراک بپزید. البته برخی خیابان‌های پاریس به فروش غذاهای خیابانی ارزان قیمت نیز می‌پردازند.

kiosxjjsj

حمل و نقل در پاریس

 

پاریس وسایل نقلیه متنوعی دارد. وسایل نقلیه عمومی پاریس بسیار مقرون به صرفه است و استفاده از آن‌‌ها راحت است. در ادامه به برخی از وسایل نقلیه در پاریس اشاره خواهیم کرد.

  • مترو پاریس: مترو یکی از بهترین وسایل نقلیه در پاریس است. مترو شهر پاریس بسیار وسیع است و شامل ۱۶ خط و ۳۰۰ ایستگاه می‌شود. مترو در این شهر از ساعت ۵ صبح فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا نیمه‌های شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد. قطارهای مترو حداکثر هر ۱۰ دقیقه به ایستگاه می‌رسند. بلیط این وسیله نقلیه ارزان است و می‌توانید به صورت روزانه از ایستگاه‌های مترو خریداری کنید.
  • اتوبوس پاریس: اتوبوس‌های پاریس به اتوبوس‌های شهری ایران شباهت دارند. این وسیله نقلیه در ۶۰ خط و در سراسر پاریس تردد می‌کند. خط ۷۲ اتوبوس پاریس مهم‌ترین خط است زیرا از میان مکان‌های گردشگری شهر عبور می‌کند.
  • قایق اتوبوسی: یکی دیگر از وسایل نقلیه رایج در پاریس، قایق‌های اتوبوسی هستند که از آن برای تردد و رفت و آمد در رودخانه رود سن استفاده می‌شود. بسیاری از گردشگران پاریس جهت تفریح و گشت و گذار روی رود سن از این قایق‌ها استفاده می‌کنند.
  • تاکسی‌های پاریس: در پاریس همانند شهرهای ایران تاکسی به وفور یافت می‌شود. اما هزینه تاکسی نسبت به دیگر وسایل نقلیه گران است. به عنوان مثال برای یک مسیر بسیار کوتاه باید هزینه‌ای معادل ۲۵ یورو پرداخت کنید.

 

بهترین زمان سفر به پاریس از دید هزینه‌ها

در زمانی که آب و هوای پاریس سرد و بارانی است قیمت بلیط‌ها نیز کمتر است و هزینه بازدید از مکان های دیدنی مثلا برج ایفل نیز کاهش می‌یابد. شانس پیدا کردن هتل‌های ارزان قیمت‌تر در ماه‌های نوامبر و فوریه در پاریس بیشتر از سایر فصل‌ها است. در این مواقع از سال، پاریس خلوت و کم توریست است.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی هزینه‌ های سفر به پاریس پرداختیم. این هزینه‌ها به صورت حدودی محاسبه شده‌اند. در برخی از فصل‌های سال این شهر گردشگر کمتری به خود می‌بیند اما در فصل‌های شلوغ تعداد گردشگران زیاد است و هزینه‌های سفر نیز بیشتر می‌شود.

آب و هوای پاریس در اغلب روزهای سال مرطوب و معتدل است. در پاییز و زمستان میزان بازندگی زیاد است. تابستان‌های پاریس بسیار دلپذیر و معتدل است. بهترین فصل پاریس، بهار است که هوا بسیار مطلوب می‌شود و شکوفه‌های درختان، جلوه زیبایی به شهر می‌بخشند.

بلیط هواپیما در فصل‌های پاییز و زمستان ارزان‌تر از سایر فصل‌ها است اگر می‎خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید بهتر است بلیط خود را در فصل‌های پاییز و زمستان رزرو کنید. در این فصل‌ها حتماً چتر و بارانی در پاریس به همراه داشته باشید که بتوانید از جاهای دیدنی پاریس با خیال راحت بازدید کنید و در خیابان‌های دیدنی پاریس گشت و گذار کنید.