کمپانی BMW یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی در جهان می باشد. کمپانی BMW طرفداران محبوب خودش را دارد. کمپانی BMW یک شرکت معروف آلمانی است.

BMW

مشخصات فنی بی ام و x6 مدل 2018+عکس

ب ام و iX به خودی خود خودرویی جذاب و قابل قبول بود و بسیاری از رسانه های خودرویی از این مدل به عنوان برترین محصول بیمر در سال ۲۰۲۱ یاد کرده اند، اما باواریایی ها هیچ وقت به نسخه معمولی قانع نبوده اند و حالا با نسخه M این محصول یعنی  ب ام و  iX M60   نشان می دهند که این کراس اوور تمام برقی می تواند قوی تر هم باشد. این خودرو با مدل ۲۰۲۳ معرفی شده است و از اواسط سال جاری میلادی به نمایندگی های ب ام و می آید.

تاجر ایرانی در اعتراض به "بی ام و" ماشین مدل Z۳ خود را به آتش کشید /عکس

مشخصات فنی ب ام و  iX M60

در  ب ام و  iX M60  از دو پیشرانه برقی استفاده شده است که تأمین انرژی آن ها از طریق پک باتری ۱۱۱٫۵ کیلووات ساعتی انجام می شود. این دو موتور الکتریکی به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۶۱۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱,۱۰۰ نیوتن متر در حالت رانندگی اسپرت (و روشن بودن لانچ کنترل) را دارند، اما در شرایط رانندگی معمولی نهایت قدرت ۵۳۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱٫۰۱۵ نیوتن متر را در این خودرو داریم.

قدرت و گشتاوری که در این خودرو می بینیم به طور محسوسی نسبت به نسخه معمولی افزایش داشته است و به خصوص در حالت رانندگی اسپرت این ارتقای قدرت کاملاً قابل لمس خواهد بود. با قرار دادن حالت رانندگی روی حالت اسپرت و روشن بودن لانچ کنترل در  ب ام و  iX M60  این خودرو در ۳٫۶ ثانیه شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را انجام می دهد و نهایت سرعت در این خودرو به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. برای ارتقای هندلینگ در این خودرو سیستم تعلیق بادی فعال یا کنترل برقی کمک ها به کار رفته است تا رانندگی نرمی را بسته به شرایط مسیر داشته باشیم. همچنین در این خودرو فرمان پذیری چرخ های عقب را داریم که باعث می شود فرمان دهی به این کراس اوور راحت تر شده باشد. تمام امکانات ذکرشده در این خودرو استاندارد سازی شده است، اما در نسخه معمولی ب ام و iX این امکانات به صورت آپشن قابل سفارش بودند.

میزان پیمایش با هر بار شارژ در  ب ام و  iX M60  به ۴۵۰ کیلومتر می رسد، در حالی که، این عدد برای نسخه پایه ۴۸۳ کیلومتر بود. اعداد ذکرشده برای پیمایش دقت بالایی دارند، چراکه تخمین استاندارد EPA برای آن در نظر گرفته شده و با این حساب شما با نسخه M از ب ام و iX قدرت بیش تری دارید، اما پیمایش شما کمی افت می کند. البته این را هم در نظر داشته باشید که در این خودرو امکان شارژ سریع وجود دارد که میزان شارژ شما را در تنها ۳۶ دقیقه به ۸۰ درصد می رساند.

از هدیه "بی ام و" در روز تولد تا نمره 20 به تربیت فرزند

تغییرات طراحی در  ب ام و  iX M60

تغییرات طراحی در  ب ام و  iX M60  نسبت به نسخه استاندارد بسیار ظریف هستند؛ دو المان رنگ تیتانیوم – برنز در برخی قطعات بدنه و نشان M مشکی رنگ نشانه هایی هستند که این خودرو را از نسخه معمولی متمایز می کنند. برای هماهنگی بیش تر در طراحی مشتریان می توانند رینگ های آیرودینامیکی ۲۲ اینچی برنزی را سفارش دهند، اما در حالت عادی رینگ های ۲۱ اینچی مشکی رنگ را در این خودرو می بینیم.

درون کابین هم تغییرات مثل بیرون جزئی هستند. صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی جلوآمپر دیجیتال این خودرو را نمایش می دهد و صفحه نمایش دیگری در مرکز با اندازه ۱۴٫۹ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. تقریباً تمام المان های طراحی داخلی یکسان هستند و همان قطعات آلومینیومی به همراه دسته دنده کریستالی را در  ب ام و  iX M60  می بینیم. در این خودرو به صورت استاندارد امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، نوربالای اتوماتیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کمکی پارک، شارژ بدون سیم گوشی، اینترنت هات اسپات ۵G و سیستم صوتی حرفه ای Bowers And Wilkins را می بینیم.

رونمایی بی ام و از فناوری تغییر رنگ بدنه در نمایشگاه CES 2022

BMW