حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای همچنین با گرامیداشت سالروز رحلت فقیه، فیلسوف، مفسر قرآن، اندیشمند و عالم وارسته آیت‌الله مصباح یزدی، از او به عنوان مرزبان بزرگ و فهیم مرزهای دینی و اعتقادی و مبارز در همه سنگرها بخصوص سنگر مقابله با جریان‌های فکری انحرافی یاد کرد.

قوه قضاییه و مجلس قوانین مربوط به دختران را اصلاح کند

رئیس دستگاه قضا در ادامه ضمن تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم سلیمانی جرعه نوش مکتب متعالی و انسان ساز اهل بیت (ع) بود و هنوز به جهاتی نمی‌توان تمامی ابعاد و جوانب مکتب و شخصیت حاج قاسم را شناخت و باید عقول انسان‌ها در طول زمان تکامل یابد تا به شناخت شخصیت حاج قاسم به عنوان دانش‌آموخته مکتب اهل بیت (ع) رهنمون شد.

تجمع اعتراضی دانشجویان علیه قوه قضاییه + فیلم

در خصوص محکومان قصاص قدیمی که در زندان هستند، اما اولیای دم نه حکم را اجرا می‌کنند و نه رضایت می‌دهند چنانچه اولیای دم عذر موجهی ندارند بر اساس ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی امکان اخذ تضمین مناسب و آزاد کردن این نوع از زندانیان محکوم به قصاص فراهم است؛ البته تشخیص تضمین مناسب با قاضی است.

قوه قضاییه با قدرت در مسیر تحول حرکت می‌کند

وقتی محکومی از طرف یک حوزه قضایی که در آن محکومیت یافته به حوزه قضایی مرتبط با محل سکونتش منتقل می‌شود، حتما باید از طرف حوزه قضایی مبدأ، پرونده این محکوم از جهات مختلف نظیر بهره‌مندی از تأسیسات ارفاقی، مرخصی، استفاده از پابند و نیابت‌های قضایی شفاف و روشن شود.

همه مقامات ومسئولان قضایی وهمچنین روسای کل دادگستری‌های استان‌ها، سرکشی ازمراجع و مراکز وسازمان‌های زیرمجموعه وملاقات چهره به چهره وبدون واسطه باکارکنان دستگاه قضایی را در برنامه های کاری خود بگنجانند.