شهر زیبا و کویری کرمان، احتمالا شما را یاد باغ شازده و یا کویر شهداد بیاندازد. اما این شهر جاذبه‌های دیدنی متفاوتی دارد که بازدید از آنها را به شما شدیدا پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما لحظه آخری به این شهر سفر کرده و از گشتن آن لذت ببرید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا دیدنی‌های دیگر از شهر را به شما معرفی کنیم.

۱۰

ارگ راین

ارگ راین، یکی از بناهای دیدنی شهر کرمان است که حدود 100 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. این ارگ در زمان‌های قدیم، محافظی در برابر حملات دشمنان بوده است. خانه‌های عیان نشین و دیوارهای گلی و محلات پیچ در پیچ، چیزهایی هستند که ارگ راین را تبدیل به یک جاذبه تاریخی متمایز می‌کنند. شما اگر از بالا به این ارگ نگاه کنید، متوجه طرح‌های پیچیده و درهم آن می‌شوید. این نوع از طراحی باعث کم شدن سرعت حمله دشمنان می‌شود.

حمام گنجعلی خان

حمام گنجعلی خان یکی دیگر از دیدنی‌های کرمان و جزو سری حمام‌های سنتی ایران می‌باشد که مسافران کرمان عمدتا به بازدید از آن می‌روند. این حمام از دوران صفوی به جای مانده است. البته که حمام گنجعلی خان مدت‌هاست که دیگر حمام نیست و صرفا به یک موزه مردم شناسی تبدیل شده است، اما بازدید از آن به سبب معماری منحصر به فردی که دارد و مجسمه‌هایی که از اقشار مردم داخل آن قرار گرفته است، جذابیت‌های زیادی برای مسافران کرمان دارد.

باغ شازده

شاید باورتان نشود که در آن منطقه کویری اطراف شهر کرمان، باغی به سرسبزی و زیبایی باغ شازده یافت شود. شما کافیست حدود 40 دقیقه زمان صرف کنید و با اتومبیل شخصی، خود را از شهر کرمان به این باغ که در نزدیکی شهر ماهان قرار گرفته است، برسانید. این باغ که میراث دوران قاجار است، از زیباترین باغ‌های ایرانیست که یکی از نکات جالب در طراحی و ساخت آن، ساختار پلکانی آن و جریان آبی‌ست که به انتهای باغ سرازیر می‌شود.

باغ فتح آباد

از دیگر دیدنی‌های کرمان، باغ فتح‌آباد می‌باشد. این باغ بسیار به تاج محل هند شبیه می‌باشد. البته این باغ داخل شهر کرمان نیست و برای رسیدن به آن باید حدود 25 کیلومتر را رانندگی کنید تا خود را از مرکز شهر کرمان بتوانید به باغ فتح‌آباد برسانید و از دیدن این اثر تاریخی، لذت ببرید.

خرید بلیط هواپیما

شما علاوه بر اینکه می‌توانید برای سفر به کرمان از اسنپ تریپ بلیط هواپیما خریداری کنید و برای بازگشت خود نیز بلیط پروازهای کرمان تهران را خریداری کرده و به شهر خود بازگردید، می‌توانید بلیط پرواز به شهرهای دیگر مانند پروازهای اصفهان تهران و یا حتی پروازهای مختلف به سمت جزیره کیش را نیز از اسنپ تریپ با بهترین قیمت خریداری کنید. شما اگر ساکن تهران باشید و بخواهید به کیش بروید، می‌توانید با خرید بلیط پرواز تهران کیش برای رفت و پرواز کیش تهران برای برگشت، به این جزیره سفر کرده و از اقامت در آن لذت ببرید.