اگر شما هم دوست دارید که روی زمین بخوابید، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند که روی زمین بخوابند که ژاپنی ها هم در این دسته قرار می‌ گیرند و این یک سنت و فرهنگ در بین مردم ژاپن است که بسیار کهن بوده و هزاران سال قدمت دارد اما به نظر شما چرا آن ها روی زمین می خوابند؟ برای اینکه متوجه شوید که چرا مردم ژاپن روی زمین می خوابند، اول باید به ارتباط آنها با زمین در جنبه های دیگر زندگی هم نگاه کنید. به عنوان مثال؛ مردم  ژاپن  از لحاظ سنتی عادت دارند که روی  زمین  غذا بخورند و هنگام تماشای  تلویزیون  یا برای ریلکس کردن هنگام مدیتیشن و  یوگا  روی زمین بنشینند که به آن فرهنگ کف یا زمین گفته می شود اما چه دلیلی برای این کارشان وجود دارد؟

پایبندی به سنت

بدانید که سنت برای مردم ژاپن بسیار مهم است و همیشه آن را رعایت می‌ کنند. در زمان های گذشته که هیچ مبل و تخت خوابی نبوده، مردم مجبور بودند روی زمین بخوابند یا روی زمین بنشینند و مردم ژاپن هم به خاطر این سنت،  سبک زندگی  خود را شبیه به مردم آن دوران نگه داشته اند.
 

پیشگیری از آسیب

کف زمین خانه مردم ژاپن فقط از چوب یا یک ماده خاص نیست. بلکه از نی فشرده شده  برنج  هم داخل آن به کار رفته شده است که یک دمای مطلوب را کف زمین به وجود می‌ آورد و از بدن محافظت می کند. به همین دلیل ژاپنی ها عقیده دارند که نشستن روی زمین فایده بیشتری برای آن ها دارد.‌

کمبود فضا

برخلاف تصور عموم، ژاپن یک کشور بسیار کوچک است و کل آن مساحتی برابر با 229 هزار کیلومتر دارد. اما به تازگی جمعیت ژاپن در حال افزایش است و اکثر شهر ها شلوغ شده اند و در نتیجه آن ها مجبورند که خانه‌ های کوچکی بسازند تا تعدادشان افزایش پیدا کند؛ خانه‌هایی که باید به اندازه کافی برای خوردن، خوابیدن، ریلکس کردن و آماده کردن غذا فضا داشته باشند و در نتیجه برای مبلمان و تختخواب جایی باقی نمی‌ ماند.

افزایش امنیت

ژاپن کشوری است که مورد حوادث طبیعی قرار می گیرد که خطرناک ترین آن زلزله است. طبق مطالعات انجام شده تقریبا 1500 زلزله در سال در ژاپن اتفاق می افتد. یعنی هر روز چهار بار زلزله می آید. پس کاملاً دلیلش واضح است که این کشور 10 درصد گسل های فعال را در خودش دارد و مردم باید سعی کنند که حداکثر ایمنی را برای خودشان به وجود بیاورند. آن ها عقیده دارند کنار گذاشتن تختخواب ها یا مبلمان می تواند عاملی برای افزایش ایمنی باشد و هنگام  زلزله  لوازم کم تری روی آن ها می‌ افتد.

 

منبع: زنهار