اگر در سال 1400 قصد آشنایی بیشتر با حوزه های صنعتی داشتید و یا می خواهید در این حوزه شروع به فعالیت کنید بهتر است ابتدا با چند قطعه ی پر کاربرد که حتما به درد شما می خورند آشنا باشید. و البته بهتر است با اصول و کاربد های مختلفی نیز آشنا شوید.

حرکت. حرکت اصل مکانیک می باشد. و مکانیک علمی ضروری برای تولید دستگاه های صنعتی می باشد. بنابراین در صنایع مختلف بسیاری از محصولات و یا نتایج نهایی وابسته به نوعی حرکت می باشد. این حرکت در دستگاه های مختلف آن صنایع به وجود می آید. حال این حرکت ها می توانند شکل های مختلفی داشته باشند. می توانند به صورت دایره ای، خطی، منحنی و یا هر شکلی که مد نظر اپراتور باشد. هر کدام از این حرکت ها هم می تواند هدف خاصی را دنبال کند و به دنبال تولید محصول و یا رسیدن به نتیجه ی فرایندی خاص باشد.

حرکتی که نتیجه ی فرایندی را به دنبال نداشته باشد و یا آن نتیجه را با سرعت کافی برای ما به ارمغان نیاورد، حرکتی ناکارامد است و باید تغییر داده شود. دلایل مختلفی می تواند باعث ناکارآمدی آن حرکت شود. ممکن است در آن حرکت اصطکاک ایجاد شود و یا به دلیل فرسودگی دستگاه آن حرکت دیگر نتیجه را با کیفیت ابتدایی خود به ما ندهد.

بازدهی بالا یکی از پارامتر های اساسی برای تعیین کیفیت هر دستگاهی می باشد. زیرا بازدهی بالا به این معناست که ما می توانیم با صرف زمان و انرژی کمتر به هدف خود برسیم و این وضعیتی کاملا مطلوب برای هرگونه فرایندی می باشد. بنابراین برای ما بهتر است که در کنار فرایندی که ما را به هدفمان می رساند، همواره در حال تلاش برای افزایش بازدهی سیستم ها و دستگاه های خود باشیم. اما چگونه؟

برای افزایش بازدهی حرکت یک دستگاه می توان کارهای مختلفی انجام داد. می توان دستگاهی کاملا مدرن و با توانایی های بیشتر خرید. البته معمولا این گزینه ی آخر می باشد، زیرا خرج آن بیشتر می شود. معمولا بهتر است به صورت مرتب دستگاه را چک کنید و اگر نیاز به روغن کاری و یا نگهداری های خاص و مرتب داشت، آن ها را حتما انجام دهید. حال ممکن است دستگاه شما برای افزایش بازدهی خود به قطعات خاصی نیاز داشته باشد. اینجاست که شما باید قبل از اقدام به خرید با تمام اجزای دستگاهتان و با نوع حرکت آن آشنایی کافی داشته باشید. سپس با در نظر گرفتن مشخصات دستگاهتان آن قطعات را خرید کنید.

در بازار ایران قطعاتی وجود دارند که اساس کار آن ها افزایش بازده حرکتی دستگاه های مختلف در حوزه های گوناگون می باشد.  برای اینکه بدانید به کدام قطعات بیشتر نیاز دارید ویا اینکه کدام قطعات از اولویت بالاتری برخوردار هستند، باید به طور دقیق با دستگاه های خود آشنا باشید. تمامی ویژگی های این دستگاه ها مانند ابعاد، برند، نوع دستگاه و ... باید برای شما مهم باشند زیرا اگر اطلاعات کافی را نداشته باشید یا اطلاعاتی نادرست داشته باشید، ممکن است قطعاتی را خریداری کنید که زیاد مناسب دستگاه های مورد استفاده تان نباشد. و اگر از این قطعات در دستگاه هایتان استفاده کنید ممکن است خسارت های مالی زیادی به شما وارد شود.

۲

پس بهتر است حتما تحقیقات لازم را انجام دهید تا برای شما مشکلی پیش نیاید و گزینه ای را خریداری کنید که برای شما به صرفه تر باشد و عملکرد دستگاه شما را بهبود بخشد و همچنین با بودجه ای که دارید سازگار تر باشد.

با خواندن این متن شما با سه نمونه از مهمترین و پر کاربردترین قطعات صنعتی که در بسیاری از دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، آشنا تر خواهید شد.

در صنعت ، منظور از کوپلینگ قطعه ای است که دو شفت را به هم وصل می‌کند.به عبارت ساده ، کوپلینگ ها قطعات مکانیکی هستند که برای انتقال نیرو یا گشتاور از یک شافت به شافت دیگر استفاده می شوند. هنگامی که شفت ها در یک خط مستقیم قرار می گیرند و قرار است نیرو از انتهای یک شفت به شفت دیگر منتقل شود، از کوپلینگ استفاده می شود.

کوپلینگ ها کاربرد های مختلفی دارند.

هدف اصلی کوپلینگ ها ، اتصال دو قطعه برای انتقال نیرو از یکی به دیگری و نهایتا تبدیل نیرو به حرکت است.مثلا ممکن است در یک ماشین صنعتی به دنبال اتصال سرووموتور به یک شفت باشیم.

طور کلی می‌توان دلایل استفاده از کوپلینگ ها را موارد زیر دانست:

  • برای انتقال نیرو از یک شفت در حرکت به شفتی دیگر ، بهترین وسیله کوپلینگ است.
  • برای اتصال دو قطعه که به طور جدگانه تولید شده اند می توان از کوپلینگ استفاده کرد.
  • برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر هنگام انتقال نیرو، مخصوصا هنگامی که محدودیت فضا وجود دارد.
  • برای کاهش تکانش و ضربه های ناشی از حرکت بین دو قطعه صنعتی می‌توان از کوپلینگ ها استفاده کرد.

یکی از وسایل مکانیکی‌ای که با کمترین میزان اصطکاک ممکن، حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند، بال اسکرو می باشد. بال اسکروها که وظیفه‌ی انتقال نیروها و حرکت اشیاء را بر عهده دارند، نیروهای چرخشی کوچک را به نیروهای فشاری (پرتابی) تبدیل می‌کنند. زمانی که یک مهره در حول محورش چرخانده می‌شود ، در جهت محوری‌اش حرکت می‌کند زیرا شیارهای پیچ، مسیر مارپیچی (حلزونی) شکل را به‌طور پیوسته و مداوم طی می‌کنند.

بال اسکروهای صنعتی کاربردهای زیادی دارند، اما عمده کاربرد آن‌ها عبارتند از:

  • افزایش صلبیت و مهار ارتعاشات یاتاقان‌ها
  • کاهش یا حذف صداهای ارتعاشات محوری
  • حفظ حرکت غلتشی و محافظت در برابر لغزش

سروو موتور یک دستگاه الکتریکی است که می تواند با دقت بسیار بالا فشار و یا چرخش یک شی است. اگر می خواهید در برخی از زوایای خاص یا مسافت بچرخید و شیء کنید ، از سروو موتور استفاده می کنید. این قطعه فقط از یک موتور ساده ساخته شده که از طریق مکانیسم سروو اجرا می شود . ما می توانیم در یک بسته بندی کوچک و سبک وزن ، یک سروو موتور بسیار گشتاور تولید کنیم. با این ویژگی ها ، آنها در بسیاری از برنامه ها مانند ماشین اسباب بازی ، هلیکوپترها و هواپیماهای RC ، رباتیک ، ماشین و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

این یک سیستم حلقه بسته است که در آن از سیستم بازخورد مثبت برای شفت کنترل حرکت و وضعیت نهایی استفاده می شود. در اینجا سیگنال ورودی مرجع با سیگنال خروجی مرجع مقایسه می شود و سیگنال سوم توسط سیستم بازخورد تولید می شود. و این سیگنال سوم به عنوان سیگنال ورودی برای کنترل دستگاه عمل می کند. این سیگنال تا زمانی که سیگنال بازخورد تولید شود وجود دارد یا بین سیگنال ورودی مرجع و سیگنال خروجی مرجع تفاوت وجود دارد. بنابراین وظیفه اصلی سرومکانیسم حفظ خروجی یک سیستم با مقدار مطلوب در حضور نویزهاست.

۳

سایت لاین حرکت انواع کوپلینگ ها، سروو موتورها، کوپلینگ ها و بسیاری از قطعات الکتریکی و مکانیکی دیگر را با بهترین کیفیت، بهترین برندها و بهترین قیمت ها به فروش می رساند. شما همین الان می توانید با تماس با ما تمامی اطلاعات مورد نیاز جهت خریداری کوپلینگ مد نظر خود را دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید:

021-33975009  021-33975008  021-36056770  021-36058827  021-36058599

شما می توانید با مشاورین سایت لاین حرکت تماس بگیرید و تمامی اطلاعات و راهنمایی هایی که نیاز دارید را از آن ها دریافت کنید. مشاورین ما در انتخاب محصول نیز شما را راهنمایی خواهند کرد تا شما بتوانید بهترین محصول که مناسب استفاده در دستگاه های مد نظرتان باشد و همچنین از نظر قیمت کاملا به صرفه باشد را خریداری نمائید.