یکی دیگر از انواع اخبار که معمولا نسبت به دیگر مدل های خبری تقریبا مورد ظلم واقع شده است، اخبار هنری است. اخبار هنری غالبا به خبرهایی گفته میشوند که در خصوص تمام جنبه های مختلف هنر از جمله موسیقی، نقاشی، سینما و تلویزیون و...اطلاع رسانی می کنند. در این مطلب کوتاه قصد داریم تا در خصوص خبرهای مختلف هنری اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

فیلم و سریال

اولین بخش اخبار هنری که معمولا نسبت به دیگر بخش ها بیشتر شنیده و دیده می شود مربوط به خبرهایی است که ارتباط با سینما و تلویزیثون دارند. در گذشته تنها منبع پخش فیلم و سریال ها شبکه های ملی و همچنین سالن های سینما بودند، این در حالی است که امروزه پخش خانگی سریال ها و همچنین سایت های اینترنتی نیز به دو مورد پیشین افزوده شده اند.

تقریبا می توان گفت که به دلیل پرکاری سینما و تلویزیون هر هفته شاهد اکران شدن یک فیلم سینمایی جدید و یا استارت فیلم برداری یک سریال تازه خواهیم بود. خلاصه فیلم و سریال ها، نقد کارشناسان مختلف، بررسی حواشی که پیرو ساخت آن ها به وجود می آید، بازیگران هر فیلم و سریال و مطالب جالبی که از زندگی شخصی آن ها نشات می گیرد، همه و همه جز اخبار هنری مربوط به فیلم و سریال هستند.

موسیقی

دومین مورد که می توان گفت پس از فیلم و سریال جایگاه خوبی را در بین اخبار هنری برای خود دست و پا کرده است مربوط به خبرهای موسیقیایی می شود. این خبرها شامل آهنگ های جدید خواننده های مختلف، قوانینی که وزارت ارشاد برای موسیقی ها وضع می کند، برگزاری کنسرت های مختلف در اماکن گوناگون و...همگی جز خبرهای مربوط به حوزه موسیقی می شوند.

صنایع دستی

سومین بخش اخبار هنری نیز مربوط به صنایع دستی و همچنین افرادی می شود که عموما تلاش می کنند تا از این طریق پیشرفت کرده و به موفقیت دست پیدا کنند. همان طور که می دانید امروزه صنایع دستی طرفداران بسیاری پیدا کرده است و میزان فروش این صنایع و وسایل بسیار بالا رفته است.

معمولا در اخبار هنری مستندهایی را می بینیم که در آن ها دختران جوان و یا حتی زنان میانسال با بافتن فرش، درست کردن مجسمه و تزئینات گوناگون سعی دارند تا صنایع دستی مخصوص به منطقه سکونت خود را احیا کرده و رونق بخشند.

قومیت ها و فرهنگ ها

مورد دیگری که می تواند تا حدودی جز اخبار هنری نیز قرار بگیرد در خصوص قومیت ها و فرهنگ های مردم مختلف است. مسلما فرهنگ با هنر در هم آمیخته شده است و زمانی که بخواهید آن دو را از هم جدا کنید متوجه می شوید که چنین چیزی امکان پذیر نیست. در فرهنگ هر منطقه موضوعاتی همچون آداب و رسوم جشن ها و عزاداری ها، نوع لباس ها، صنایع دستی آن منطقه و...وجود دارند که می توانید به صورت بنیادین خبرهای هنری مربوط به هر کدام را در اینترنت مطالعه کرده و یا از منابع دیگر در خصوص آن ها اطلاعات زیادی را به دست آورید.

طراحی لباس

بخش بعدی اخبار هنری مربوط به طراحی لباس می شود. در طراحی لباس معمولا مولفه های مختلفی در نظر گرفته می شوند که برخی از این مولفه ها شامل مواردی همچون عرف و شرع حاکم بر جامعه، رنگ هایی که اغلب مردم آن ها را می پسندند، مدل های مختلفی که جمعیت غالب جامعه به دنبال آن هستند و...هستند.

در خبرهای هنری مربوط به طراحی لباس می توانید زمان و مکان تشکیل مزون های نمایشی لباس، ادرس طراحان مطرح و مشهور و همچنین دیگر نکاتی که در این زمینه مورد نیاز هستند را پیدا کنید.

جمع بندی

به طور کلی خبرهای هنری جز آن دسته از اخباری هستند که نیاز است تا تمام مردم برای حتی 5 دقیقه هم که شده است به آن ها گوش دهند و این اخبار را دنبال کنند. با اطلاع از این خبرها می توانید به سادگی از تمام ماجراهای اطراف خودتان در این حوزه مطلع شوید و همچنین بدانید که کدام یک از بخش های هنر بیشتر می تواند سبب آرامش روحی شما شود.