محصولات یا خدمات هر اندازه که با کیفیت باشند، در نهایت باید توزیع‌ شوند. بدون استخدام راننده پایه یک، حتی کیفیت و مرغوبیت کالا و خدمات چندان قابل توجه نخواهند بود. به همین دلیل و در ادامه، با راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا در خدمت شما عزیزان هستیم. اگر می‌خواهید اطلاعات جالب و مفیدی در این زمینه داشته باشید، حتما ادامه این مطلب را با‌دقت مطالعه کنید.

موارد مورد توجه در راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا

اگر به دنبال کار به عنوان راننده در کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، آلمان و یا حتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس مانند کویت، قطر یا امارات هستید، خوب است بدانید که اگرچه ممکن است برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی در کشورها با یکدیگر متفاوت باشند، اما به طور کلی برای استخدام راننده مهارت‌ها و مدارک مشخصی درنظرگرفته می‌شود. برخی از این مهارت‌ها که معمولا در یک آگهی استخدام راننده پایه یک بیان‌ می‌شوند، عبارتند از:

  • داشتن گواهینامه رانندگی برای وسیله نقلیه مورد نظر
  • داشتن سوابق خوب در رانندگی
  • توانایی درک علائم راهنمایی و رانندگی و توجه‌کردن به‌‌ آنها
  • آشنایی با نرم‌افزارهای هدایت مسیر، جی‌پی‌اس و نقشه‌خوانی
  • توانایی انتقال اجسام سنگین با خودرو
  • نگهداری از خودرو و توانایی حل مشکلات خودرو
  • مدیریت زمان
  • مهارت‌های مرتبط با خدمات مشتری
  • مهارت‌های ارتباطاتی قوی

انواع مشاغل در آگهی‌های استخدام راننده

از آنجایی که وسایل نقلیه انواع مختلفی دارند بدیهی است که برای رانندگی با هر وسیله‌ای، نیاز به استخدام راننده‌ای با گواهینامه و مهارت رانندگی با همان وسیله نقلیه است. برخی از فرصت‌های شغلی که معمولا در یک آگهی استخدام راننده مورد توجه قرار می‌گیرند، عبارتند از:

  • راننده اتوبوس Bus driver))
  • راننده کامیون (Truck driver)
  • استخدام راننده شخصی Personal driver))
  • راننده برای تحویل سفارش‌ها Delivery driver))
  • راننده تاکسی Taxi driver))
  • استخدام راننده آمبولانس Ambulance driver))

در ادامه این مطلب درباره شرایط استخدام راننده کامیون در چند کشور پیشرفته، توضیحات بیشتری آورده شده است.

راهنمای استخدام راننده در کشور آمریکا

در حقیقت یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان متعلق به کشور امریکا است. آمریکا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است که باتوجه به حجم بسیار زیاد تولیدات و خدمات، نیازمند بهره‌گیری از سیستم‌های توزیع و حمل و نقل بسیار کارآمد است.

از آنجایی که بخش‌های کشاورزی، صنایع و خدمات در این کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای توسعه‌یافته هستند، نیاز به استخدام راننده پایه یک و رانندگان حرفه‌ای، یکی از موضوعات مورد توجه در آگهی‌های استخدامی این کشور است.

درست است که کشور آمریکا نیاز به رانندگان فراوانی دارد، اما برای هر آگهی استخدام راننده کامیون در این کشور، به طور متوسط 48 متقاضی وجود دارد! بنابراین می‌توان گفت که رقابت برای تصاحب شغل رانندگی در این کشور، تا اندازه‌ای جدی و قابل ‌ملاحظه است.

حقوق و دستمزد راننده پایه یک در آمریکا

در جدول زیر، متوسط حقوق و دستمزد یک راننده کامیون در آمریکا آورده شده است. همچنین جالب است بدانید که معمولا رانندگانی با سابقه کاری 12 سال یا بیشتر، دارای حداکثر حقوق و دستمزد درنظرگرفته شده در این فرصت شغلی هستند.

حداقل دستمزد یک راننده

حداکثر دستمزد یک راننده

متوسط دستمزد برای رانندگی

در حدود 7.25 دلار در هر ساعت

در حدود 32.50 دلار در هر ساعت

در حدود 14.55 دلار در هر ساعت

 

از آنجایی که برای استخدام راننده در ایالت‌های مختلف آمریکا حقوق و دستمزد متفاوتی نیز درنظرگرفته می‌شود، در ادامه متوسط حقوق رانندگان کامیون در چند ایالت امریکا در سال 2020 میلادی، آورده شده است:

ایالت

متوسط حقوق سالانه (دلار)

رشد فرصت‌های شغلی

واشینگتن

54.320

5.7 درصد

کانزاس

48.760

2.2 درصد

یوتا

49.800

17.4 درصد

فلوریدا

43.140

11.5 درصد

 

راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا، کشور امریکا

برای استخدام به عنوان یک راننده کامیون در آمریکا، به طور کلی شرایط زیر درنظرگرفته می‌شوند:

  • حداقل سن برابر با 21 سال
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم. جالب است بدانید که 79 درصد از رانندگان کامیون در آمریکا دارای مدرک تحصیلی دیپلم و 20 درصد از آنها نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.
  • سوابق رانندگی و کاری قابل قبول. معمولا اغلب شرکت‌ها در آمریکا قبل از استخدام راننده، سوابق رانندگی متقاضیان را بررسی می‌کنند.
  • اخذ گواهینامه رانندگی تجاری. گواهینامه رانندگی تجاری گواهینامه‌ای است که برای رانندگی با خودروهای سنگین در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا شرایط برای دریافت این گواهینامه از یک ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، اما به طور کلی باید در امتحان رانندگی و امتحان تئوری حداقل نمره لازم را کسب کنید.
  • اخذ تأییدیه برای رانندگی با یک وسیله نقلیه خاص

راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا، کشور آلمان

اگر به دنبال راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا هستید، توجه شما را به شرایط استخدام راننده در کشور آلمان جلب می‌کنیم؛ چراکه در سال‌های اخیر کشور آلمان به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان معرفی شده است. پایداری اقتصادی این کشور حتی در شرایط بحران اقتصادی در جهان و نیز، موقعیت جغرافیایی این کشور که در مرکز اروپا واقع شده است، آلمان را به مرکز اصلی حمل و نقل در اروپا تبدیل کرده است.

در نتیجه ‌می‌توان شبکه‌های حمل و نقل مدرن و متراکمی را در کشور آلمان مشاهده کرد. شبکه آزادراهی در کشور آلمان رتبه سوم در جهان را از نظر وسعت دارا است و در اکثر مسیرها فاقد محدودیت سرعت است. اگر رانندگی در کشور آلمان برای شما از جذابیت کافی برخوردار است، بهتر است با مطالعه بخش بعدی نگاهی نیز به حقوق و دستمزد رانندگان در آلمان بیاندازیم.

حقوق و دستمزد راننده پایه یک در آلمان

متوسط حقوق و دستمزد برای استخدام راننده کامیون در کشور آلمان و در سال 2021 میلادی، مبلغی در حدود 42.468 یورو در سال است. این در حالی است که ممکن است با توجه به شرایط کاری و تجربه، میزان حقوق و دستمزد نیز مبلغ متفاوتی باشد. همچنین تخمین زده می‌شود که متوسط حقوق یک راننده کامیون در آلمان و در مدت 5 سال آینده یعنی تا سال 2026 میلادی، تا مبلغی در حدود 49.232 یورو در سال نیز افزایش یابد.

شرایط استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا، کشور آلمان

برخی از مواردی که باید برای کار به عنوان یک راننده حرفه‌ای در آلمان به آنها توجه داشته باشید، عبارتند از:

  • اخذ گواهینامه رانندگی معتبر در اتحادیه اروپا
  • اخذ مجوزهای لازم و معتبر در اتحادیه اروپا برای رانندگی با یک وسیله نقلیه خاص
  • داشتن مدرک تحصیلی دیپلم. از آنجایی که در حدود 93 درصد از رانندگان کامیون در کشور آلمان دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند، بهتر است حداقل یک مدرک تحصیلی دیپلم نیز داشته باشید.

راهنمای استخدام راننده در انگلستان

کشور انگلستان دارای زیرساخت‌های حمل و نقلی بسیار نوین و توسعه‌یافته است. طولانی‌ترین بزرگراه در انگلستان ام6 «M6» نام دارد که با طول 373 کیلومتر از منطقه شمال غربی این کشور تا مرزهای اسکاتلند امتداد می‌یابد. استفاده از اتوبوس در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا جایی که در سال 2018 میلادی، در حدود 58 درصد از سفرهای صورت‌گرفته در این کشور با وسایل حمل و نقل عمومی، با استفاده از اتوبوس بوده است.

از طرف دیگر آمارها نشان می‌دهند که کشور انگلستان برای حمل و توزیع مواد غذایی، سوخت و سایر کالاها، با کمبود تعداد رانندگان کامیون (lorry drivers) مواجه است. به شکلی که دولت انگلستان در سال 2020 میلادی و در مدت کوتاهی قبل از شروع سال نو در این کشور، مجوز اعطای ویزای موقت برای 5 هزار راننده کامیون خارجی را صادر کرد. بنابراین، اگر به فکر این هستید که به عنوان یک راننده در انگلستان مشغول به کار شوید، می‌توانید از وجود فرصت‌های شغلی خوبی برای خود مطمئن باشید.

حقوق و دستمزد راننده پایه یک در انگلستان

متوسط حقوق برای یک راننده کامیون در کشور انگلستان مبلغی در حدود 14.20 پوند برای هر ساعت کار است. همچنین ممکن است باتوجه به شهر محل کار، حقوق و دستمزد شما نیز متفاوت باشد. در جدول زیر، متوسط حقوق و دستمزد برای یک راننده کامیون در کشور انگلستان و در چند شهر مختلف آورده شده است:

شهر

متوسط حقوق در هر ساعت

لندن

14.94 پوند

وارینگتون

14.63 پوند

بیرمنگام

14.38 پوند

منچستر

14.37 پوند

بریستول

14.35 پوند

 

راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا، کشور انگلستان

برای شرکت در آزمون استخدامی شرکت‌ها در انگلستان و نیز جهت استخدام راننده کامیون، اتوبوس و سایر وسایل نقلیه در در این کشور، موارد زیر درنظرگرفته می‌شوند:

  • اخذ گواهینامه خودرو full car licence))
  • حداقل سن 18 سال
  • اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای راننده CPC))

کاریابی در خارج از کشور

برای یافتن کار در سایر کشورها و نیز مشاهده آگهی‌های استخدام راننده در یک کشور خاص، می‌توانید به سایت‌های کاریابی خارجی مراجعه کنید. در ادامه، برخی از سایت‌های کاریابی خارجی معرفی شده است:

وبسایت indeed، سایت راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا

این سایت یکی از بهترین وبسایت‌های کاریابی خارجی است که می‌توانید جدیدترین مشاغل مرتبط با استخدام راننده در سال 2021 میلادی را در آن مشاهده کنید. این سایت علاوه‌ بر نمایش فرصت‌های شغلی مورد نظر شما، به عنوان راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا نیز محسوب می‌شود. چراکه با مراجعه به این سایت می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی در رابطه با مهارت‌های مورد نیاز و شرایط استخدام رانندگان نیز دریافت کنید.

وبسایت glassdoor

یکی دیگر از وبسایت‌های بسیار خوبی که برای یافتن فرصت‌های شغلی می‌توانید از آن استفاده کنید، وبسایت انگلیسی زبان glassdoor است. با مراجعه به این وبسایت راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • دریافت فهرستی از مسیرهای شغلی محبوب
  • مشاهده فهرست کاملی از مشاغل دورکار و مورد علاقه کارجویان
  • دریافت فهرستی از فرصت‌های شغلی پرطرفدار پاره‌وقت
  • امکان ارسال رزومه برای آگهی استخدام راننده
  • امکان مقایسه حقوق و دستمزد برای رانندگان مختلف

وبسایت jooble

اگر به دنبال کاریابی در خارج از کشور و راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا هستید، می‌توانید به سایت jooble نیز مراجعه کنید. این سایت دارای سابقه فعالیتی در حدود بیش از 14 سال است و روزانه میلیون‌ها نفر از 71 کشور مختلف، برای کاریابی به این سایت مراجعه می‌کنند.

اما روش دیگری که می‌توانید برای کاریابی در یک کشور خاص از آن استفاده کنید، مراجعه به سایت شرکت‌های خارجی است. با مراجعه به وبسایت یک شرکت می‌توانید از وجود فرصت‌های شغلی احتمالی در آن شرکت باخبر شوید. در نتیجه می‌توانید رزومه خود را به زبان انگلیسی برای شرکت مورد نظر ارسال کنید. در صورت چشم‌گیر بودن مهارت‌ها و سوابق شما، می‌توانید انتظار دریافت پاسخ از شرکت مورد علاقه خود را نیز داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب کوشیدیم تا مقاله‌ای به عنوان راهنمای استخدام راننده در کشورهای پیشرفته دنیا ارائه دهیم. به همین جهت ضمن معرفی انواع فرصت‌های شغلی برای رانندگان در کشورهای مختلف، به معرفی شرایط و حقوق دستمزد رانندگان ماشین‌های سنگین در کشورهای آمریکا، آلمان و انگلستان پرداختیم. در نهایت با معرفی روش‌های کاریابی در خارج از کشور، برترین وبسایت‌های کاریابی خارجی را نیز به شما عزیزان معرفی کردیم. چنانچه تجربه‌ موفقی در کاریابی و استخدام در یک کشور پیشرفته را دارید، لطفا آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.