بدون شک خرید سیسمونی برای کودکی که قرار است به زودی متولد شود جز خرید های شیرین هر پدر و مادری است. امروزه سایت ها و شبکه های مجازی فرصتی را فراهم آورده اند تا والدین بیشتر با لوازم و کالای مورد نیاز کودک آشنا شوند و ضمن پرهیز از خرید وسایل اضافه، سعی نمایند بودجه در نظر گرفته شده را صرف خرید اقلام کاربردی و اساسی را از بهترین نوع آن نمایند. همچنین استقبال اغلب خانواده ها  در خرید سیسمونی از فروشگاه های اینترنتی باعث شده است تا قبل از خرید هر کالایی ابتدا نظر سایر خریداران محصول را بررسی نمایند و سپس تصمیم خود را در خرید قطعی نمایند. همچنین امروزه لوازم و وسایل کودک طبق تکنولوژی روز در طرح های جدیدی تولید و ارائه شده است که با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی معتبر می توان به راحتی به اطلاعات و قیمت آن ها دسترسی پیدا کرده و اقدام به خرید نمود. فروشگاه اینترنتی مانیلو از جمله فروشگاه های معتبر و با سابقه است. این مجموعه تمام آنچه را که برای خرید یک سیسمونی کامل و کاربردی نیاز دارید را در بهترین برند های ایرانی و خارجی با قیمت مناسب عرضه می نماید. آغوشی و قنداق دو نمونه از اقلام مهم در سیسمونی می باشد که با مراجعه به سایت مانیلو می توانید، جدیدترین مدل های این لوازم با آپشن های به روز  را مشاهده و در صورت تمایل خرید نمایید. در ادامه به بررسی اقلام فوق  و ویژگی های آن می پردازیم.

۱۲

آغوشی

آغوشی در خرید سیسمونی

در آغوش گرفتن نوزاد توسط پدر و مادر یکی از لذت های بسیار بزرگ برای والدین و نوزاد می باشد و همچنین اهمیت این موضوع در تامین  حس امنیت کودک مشخص گردیده است. اما از آنجا که بغل گرفتن آسان و صحیح کودک در بسیاری از مواقع میسر نمی باشد، استفاده از آغوشی می تواند بسیار راه گشا باشد و به کمک پدر و مادر ها بیاید. اما برای اینکه بتوانید برای لحاظ نمودن آغوشی در خرید سیسمونی بهتر تصمیم بگیرید، بهتر است با مزایای خرید این محصول بیشتر آشنا شوید.

  • هنگامی که در منزل تنها هستید، با استفاده از آغوشی می توانید نوزاد بی قرار خود را در آغوش داشته باشید و به امور خانه نیز رسیدگی نمایید.
  • با استفاده از آغوشی شما می توانید نوزاد را به راحتی بغل نمایید و کمتر خسته شوید.
  • آغوشی از جمله وسایل بسیار کاربردی در زمان مسافرت خواهد بود.
  • در مواقعی که امکان حمل کالسکه وجود ندارد، مانند اماکن شلوغ، استفاده از آغوشی بسیار کمک کننده خواهد بود.
  • آغوشی در مقایسه با سایر وسایل حمل نوزاد از قیمت ارزان تری برخوردار است.

نکات مهم در هنگام خرید آغوشی

از آنجا که آغوشی یک وسیله کاربردی در خرید سیسمونی می باشد بهتر در هنگام خرید این کالا نکاتی را مد نظر داشته باشید.

  • در صورتی که پدر و مادر هر دو برای بغل کردن نوزاد از آغوشی استفاده می نمایند بهتر است محصولی را خریداری نمایند که قابلیت تنظیم بند و بست به صورت دلخواه وجود داشته باشد.
  • یک آغوشی مناسب باید از طراحی استانداردی برخوردار باشد که هنگام استفاده به کمر و شانه والدین صدمه نرساند.
  • استفاده از آغوشی های با کیفیت و مناسب باعث می شود که بتوانید کودک را به راحتی داخل آن بگذارید و یا خارج نمایید. این امر باعث راحتی و آرامش بیشتر کودک و والدین خواهد شد.
  • شما می توانید برای بغل کردن نوزاد در ماه های اول تولد از آغوشی هایی که دارای محافظ و بالشتک گردن هستند، استفاده نمایید.
  • آغوشی باید از جنس مرغوب و با کیفیتی تهیه شده باشد و به خصوص در فصول گرم سال، باعث ایجاد گرمای اضافه در کودک نگردد.
  • قیمت آغوشی نیز با توجه به برند و کیفیت آن متغیر است که با خرید از فروشگاه های معتبر می توانید این محصول را با کیفیت و قیمت مناسبی خریداری نمایید.

۱۳

قنداق

 

قنداق

قنداق نیز از جمله اقلامی است که می توانید در لیست خرید سیسمونی آن را در نظر داشته باشید. قنداق کردن نوزاد از کارهایی است که هنوز هم برخی از پدر و مادر ها در انجام آن تردید دارند. اما طبق تحقیقاتی که به تازگی در این باره صورت گرفته شده است قنداق کردن مزایایی برای نوزاد به همراه دارد که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

مزایای قنداق کردن نوزاد

  • بسیاری از نوزادان در ماه های اول تولد دچار تکانه و بی قراری هستند که باعث می شود در هنگام خواب با ترس بیدار شوند. با قنداق کردن نوزاد می توان از تکانه های نوزاد جلوگیری نمود.
  • قنداق برای نوزاد تداعی کننده رحم مادر بوده و با قنداق کردن می توان حس امنیت و آرامش را در نوزاد ایجاد نمود.
  • با قنداق کردن نوزاد خواب راحت تری خواهد داشت.
  • درد های کولیک در نوزادان با قنداق کردن کاهش می یابد.
  • قنداق کردن نوزاد در فصول سرد سال باعث گرم نگه داشتن و آرامش بیشتر نوزاد خواهد شد.

انواع قنداق

قنداق ساده

قنداق های ساده در واقع همان قنداق هایی است که از گذشته تا به امروز همچنان استفاده می شوند. این قنداق ها به شکل یک پارچه ساده مربع شکل می باشد.

قنداق فرنگی

قنداق فرنگی ها نیز از جدید ترین نوع قنداق های امروزی می باشند. مزیتی که این قنداق ها در مقایسه با قنداق های ساده دارند، استفاده آسان تر از آن می باشد. این گونه قنداق ها دارای چسب و یا دکمه می باشند و می توان به راحتی نوزاد را داخل آن قرار داد. از این رو مادرانی که فرزند اول خود را تجربه می نمایند بهتر است از قنداق فرنگی برای قنداق کردن نوزاد خود استفاده نمایند.

نکات مهم در قنداق کردن نوزاد

  • طبق نظر متخصصان قنداق کردن نوزاد باید از بدو تولد تا سنین دو ماهگی صورت گیرد. بعد از دو ماهگی نوزاد نیاز به حرکت و غلت زدن پیدا می نماید و قنداق کردن مانع از این امر می شود.
  • در فصول گرم سال از قنداق های سبک و نخی استفاده نمایید. قندان سنگین و ضخیم باعث گرما و کلافه شدن نوزاد می شود.
  • قبل از قنداق کردن نوزاد، ابتدا نحوه صحیح آن را آموزش ببینید چرا که قنداق کردن اشتباه، ممکن است به استخوان بندی و اندام نوزاد صدمه برساند.