امروزه استفاده از لباس‌ها و کفش‌های فرم در ادارات سازمان‌های مختلف گسترش زیادی پیدا کرده است. معمولا هر ارگانی با توجه به هدفی که دارد، برای پرسنل خود اقدام به خرید کفش کار ایمنی، کفش اداری و لباس اداری مناسب می‌کنند.

2

کفش‌های پرسنلی به نوعی مکمل لباس‌های فرم اداری است. باید در هنگام خرید کفش اداری به پارامتر‌های زیادی توجه کنید. این کفش‌ها علاوه بر ویژگی‌های ظاهری که دارد، باید از مقاومت و استحکام بالایی نیز برخوردار باشد و از آنجایی کارکنان حداقل هشت ساعت در روز از این کفش‌ها استفاده می‌کنند، باید راحت و سبک باشند.

آیا می‌دانید در حوزه کاری شما، کفش مناسب کدام است و چه خصوصیاتی دارد؟ با توجه به این که استفاده از کفش‌های اداری و رسمی یکی از مهم‌ترین عوامل برای حفاظت از سلامتی شماست و در عین حال، عامل مهمی در هماهنگی و چشم‌نوازی لباس اداری نیز به شمار می‌آید، بهتر است قبل از خرید کفش‌های اداری ویژگی‌هایی را مد نظر قرار دهید که در ادامه به آن‎ها می‌پردازیم.

انواع‌های کفش اداری

کفش‌های اداری و پرسنلی محدود به یک نوع کفش خاص نیستند و می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. مثلا کسی که به عنوان رئیس یک اداره مشغول به کار است، باید کفش اداری مردانه‌ای را برای خود انتخاب کند که با شرکت در جلسات مختلف و رفت و آمدهای زیاد، آسیبی به پایش وارد نشود و بتواند کل روز را با آن‌ها سپری کند.

کفش‌های اداری مخصوص به آقایان نیستند و برای بانوان نیز طراحی شده است. کفش اداری زنانه جزو کفش‌هایی هستند که با مانتو شلوار فرم اداری زنانه همخوانی دارند و با طراحی خاص و کفه‌های مناسب از فشار به کمر و ستون فقرات آن‌ها جلوگیری می‌کنند. در سایت طراحان دوخت انواع مختلف مدل‌های کفش اداری زنانه برای انتخاب و خرید در دسترس شما قرار دارد.

ظاهری زیبا شرط اصلی کفش اداری

این طرز فکر که کفش‌های زیبا فقط برای مهمانی‌ها و مراسم گوناگون استفاده می‌شود، اصلا درست نیست. یکی از اصولی‌ترین کارهایی که در یک شرکت یا ارگان انجام می‌شود، ایجاد ارتباط مثبت با مراجعه‌کنندگان است. شما باید ظاهری زیبا و آراسته داشته باشید تا بتوانید با افراد مختلف ارتباط موثری ایجاد کنید.

شما با خرید کفش اداری از طراحان دوخت، زیبایی منحصر به فردی به دست خواهید آورد که باعث می‌شود با اعتماد به نفس کافی در جلسات مختلف شرکت کنید و به عنوان یک نماینده شیک‌پوش برای شرکت خود با نمایندگان دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها وارد مذاکره شوید.

کفش اداری و پرسنلی باید سبک وزن باشد

در بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌ها، نیازی نیست که فعالیت سنگینی انجام شود یا به طور مرتب کارمندان در حال رفت و آمد باشند. اما سنگین بودن کفش‌ها و آویزان بودن پاها در طولانی مدت باعث خستگی و کاهش راندمان کارکنان شرکت خواهد شد. بنابراین بهتر است هنگام خرید کفش، تا حد امکان کفشی سبک را انتخاب کنید.

کفش اداری باید نرمی خوبی داشته باشد

در شرکت‌های مختلف، معمولا نیازی نیست روی زمین‌های سخت و سنگی حرکت کنید و عمدتا فعالیت کارکنان در نشستن طولانی مدت و قرار دادن پاها بر روی زمین یا بر روی سطح شیبداری که زیرپاها قرار می‌گیرد، خلاصه می‌شود.

معمولا کارمندها پس از ساعات طولانی نشستن، خسته می‌شوند و می‌خواهند پاهای خود را حرکت داده و خم و راست کنند. حال اگر کفه خارجی کفش اداری مردانه یا کفش اداری زنانه‌ای که در حال استفاده از آن هستند، از نرمی خوبی برخوردار نباشد، باعث اذیت شدن پا یا حتی شکسته شدن کفی خواهد شد و در مدت کوتاهی ناگزیرند یک کفش جدید تهیه کنند.

تنفس پا و جریان هوا در کفش

اگر کفشی که خریداری می‌کنید، دارای ویژگی تنفس‌پذیری باشد، هوا می‌تواند به راحتی به داخل کفش نفوذ کند و پا در اثر تعریق و گرما دچار بوی نامطبوع نمی‌شود. اگر هر روز پای شما در کفش داغ شود و عرق کند، و شما کفش مناسبی خریداری نکرده باشید؛ علاوه بر بوی بد پا، به مرور زمان دچار عفونت‌های پوستی و قارچی خواهید شد. گرمای کفش و داغ شدن پا، می‌تواند با ایجاد کلافگی و خستگی مفرط، بازدهی شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی باید کفشی که خریداری می‌کنید استانداردهای لازم برای پا را داشته باشد و در عین حال می‌توانید از جنسی برای آستر داخلی کفش خود استفاده کنید که ضدحساسیت بوده و با پوست پای شما منطبق باشد.

رنگ کفش اداری

معمولا انتخاب رنگ کفش‌های اداری به سلیقه شما بستگی دارد. اما عمدتا رنگ این نوع کفش‌ها باید با سیاست‌های داخلی شرکت یا ارگانی که در آن کار می کنید، هماهنگ باشد. به صورت کلی مناسب‌ترین رنگی که برای کفش‌های اداری به کار می رود، رنگ قهوه‌ای و مشکی است. البته در بسیاری از ارگان‌ها استفاده از رنگ‌های سرمه‌ای یا قهوه‌ای روشن نیز متداول است، اما مقبولیت عام برای رنگ‌هایی مانند مشکی و قهوه‌ای است که با انواع لباس فرم اداری قابل ست شدن است.

طبق تجربه بیست و پنج ساله ما در طراحان دوخت، انتخاب رنگ‌های روشن برای کفش‌های اداری توصیه نمی‌شود. چرا که برای شرکت در جلسات، رنگ تیره رسمی‌تر است. رنگ‌ روشن باعث می‌شود توجه مخاطبان به کفش‌های شما جلب شود و تمرکزی روی گفته‌های شما نداشته باشند.

کفش ایمنی

علاوه بر کفش‌های اداری، در محیط‌های کارگاهی و صنعتی باید از انواع مختلف کفش‌های ایمنی برای حفاظت از پا استفاده کرد. متأسفانه کارگران زیادی به دلیل عدم استفاده از کفش ایمنی مناسب دچار آسیب‌های جدی شده‌اند که پیامدهای آن می‌تواند بلندمدت بوده و خسارت‌های مالی و جانی زیادی را متوجه کارگران کند.

 طراحان دوخت یکی از بهترین و باسابقه‌ترین تولیدکنندگان و فروشندگان انواع کفش‌های اداری و ایمنی است که با تنوع وسیعی در عرضه این نوع کفش‌ها، سهم قابل توجهی در بازار کفش‌های ایمنی و اداری دارد. ما بر اساس سال‌ها تجربه، دریافته‌ایم که بهترین نوع کفش‌های ایمنی و کفش‌های اداری زنانه و مردانه چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند و این کفش‌ها را با حذف واسطه‌ها با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهیم.