هدایای تبلیغاتی یکی از تاثیرگذارترین و در عین حال جذاب ترین نوع تبلیغات از دیدگاه مشتریان هستند، که در این بین ساک دستی تبلیغاتی از محبوبیت بالایی برخوردار است. ساک دستی انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای تبلیغات برند یا شعار سازمانی شماست، زیرا علاوه بر مشتری، افراد دیگری نیز ممکن است با دیدن ساک دستی شما، به آشنایی با برند یا خدمات شما ترغیب شوند. شاید یکی از دلایل اصلی گرایش شرکت ها و کسب و کارها به چاپ ساک دستی در چند سال اخیر، همین موضوع باشد؛ یعنی استفاده از ساک دستی برای جذب مشتریان جدید! در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا بیشتر با چاپ ساک دستی، اصول طراحی آن و کاربردهایش آشنا شوید.

00

معرفی ساک دستی تبلیغاتی و مزایای استفاده از آن

ساک دستی تبلیغاتی چند سالی است که به خانواده هدایای تبلیغاتی اضافه شده، و جالب است بدانید در همان بدو ورود با استقبال گرم مشتریان مواجه شده است. همین استقبال سبب شد تا تیم های بازاریابی و تبلیغات شرکت ها، ساک تبلیغاتی را در صف اول الویت هدیه دادن به مشتریان قرار دهند. استفاده از چاپ ساک دستی برای تبلیغات چند مزیت مهم دارد:

 

  1. باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود

تصور کنید فردی برای انجام فعالیت روزانه از ساک دستی که برند شما روی آن چاپ شده استفاده کند، و چند نفر پس از دیدن برند و لوگو روی ساک دستی، کنجکاو شوند تا درباره فعالیت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به همین دلیل، چاپ ساک دستی می تواند باعث شناخته شدن برند و لوگوی شما شود.

 

  1. سکوی پرتابی برای تبلیغات و بازاریابی شماست

ساک دستی سفارشی می تواند حاوی پیام ها، محصولات و خدماتی باشد که دوست دارید به مشتری خود به راحتی ارائه دهید، و دیگر نیاز نیست کار خاصی انجام دهید. پس بهتر است برای جذب بیشتر مخاطب روی تمامی ساک دستی ها علاوه بر محتوای تبلیغاتی، اطلاعات تماسی خود را هم قرار دهید.

 

  1. می تواند زمینه ساز رشد و بهبود فروش شود

چاپ ساک دستی سفارشی، به عنوان یکی از مهمترین هدایای تبلیغاتی با هدف جذب بیشتر مشتریان استفاده می شود. برخی از شرکت ها بطور مداوم این هدیه خاص را به مشتریان خود ارائه می کنند، تا زمینه وفاداری آنها به برند را فراهم کنند.

1

انواع چاپ ساک دستی

ساک دستی از نظر جنس، زیبایی، نوع چاپ و ماندگاری انواع مختلفی دارد. معمولا شرکت ها براساس جایگاه و ارزش مشتریان، یک یا چند مدل را برای چاپ ساک دستی انتخاب می کنند. مجموعه های مختلفی در زمینه چاپ ساک تبلیغاتی فعالیت می کنند، از جمله گروه مشاوران طراحی افراگرافیک که در نوع خود بهترین هستند و تقریبا همه نوع سفارش چاپ ساک دستی را انجام می دهند، شما می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید و انواع مختلف چاپ ساک دستی در سایزهای مختلف را مشاهده کنید:

https://afragraphic.com/offset/print-bag-hand-offset/

 

  1. چاپ ساک دستی پارچه ای

در فرآیند تولید این نوع ساک دستی، از پارچه سوزنی و کتان استفاده می شود، زیرا رنگ بندی این نوع پارچه ها بسیار متنوع است. جنس چاپ روی ساک پارچه ای، از نوع سیلک و گاهی سابلیمیشن است، که دوام و ماندگاری بالایی دارد. این نوع ساک دستی در دو مدل فلت دسته موزی و عطف دار دسته زنبیلی تولید می شود، و اتفاقا بسیار پرطرفدار است.

 

  1. چاپ ساک دستی کرافت

ساک دستی کرافت یک ساک تبلیغاتی فوق العاده زیبا و کم هزینه است. از ویژگی های این محصول می توان به عدم محدودیت در حداقل و حداکثر تیراژ و نیز انتخاب رنگ بندی چاپ اشاره کرد. چاپ روی ساک دستی کرافت هم توسط چاپ سیلک قابل انجام است، و هم توسط دستگاه های چاپ پلات.

 

  1. چاپ ساک دستی گلاسه با روکش

لوکس‌ترین نوع چاپ ساک دستی، چاپ روی کاغذ گلاسه با روکش سلفون مات یا براق است. چاپ ساک دستی گلاسه با روکش سلفون معمولا در ۹ سایز متنوع و با عطف های متفاوت انجام می شود، و هیچ گونه محدودیتی در طرح و رنگ بندی چاپ ندارد. در مقایسه با ساک دستی‌های پارچه ای از مقاومت کمتری برخوردار هستند، ولی تحمل بار سنگین را دارند.

2

نکاتی درباره طراحی ساک دستی

استفاده از ساک دستی تبلیغاتی راهکاری جذاب برای بازاریابی و جذب مشتری است، اما به شرطی که در تهیه محتوای تبلیغاتی روی ساک و طراحی ساک دستی دقت لازم را داشته باشید. هدف کلی تبلیغ روی ساک دستی این است که ابتدا طرح و رنگ جذابی برای جلب توجه داشته باشد، سپس محتوا و معرفی به ‌طور دقیق انجام شود، پس به نوع نگارش، لوگو، رنگ بندی، طرح و تصویر استفاده شده و...، دقت کنید. البته چند نکته دیگر نیز وجود دارد:

  1. کلمات خود را آگاهانه انتخاب کنید. از جملات کوتاه و تاثیرگذار برای تبلیغ نویسی استفاده کنید؛ چیزی که در 3 الی 5 ثانیه خوانده شود!
  2. سعی کنید نوع فونت، سایز و نوشتار محتوای تبلیغاتی روی ساک را متناسب با ابعاد ساک دستی انتخاب کنید. به طوری که نه آنقدر ریز باشد که از دور دیده نشود، و نه آنقدر درشت باشد که به زیبایی طرح لطمه بزند.
  3. از افراط و تفریط بیش از حد در طراحی پرهیز کنید، یعنی سعی کنید آن چیزی که بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرد طراحی کنید؛ مثل شعار تبلیغاتی، لوگو یا حتی عکس محصول!
  4. سعی کنید ابتدا نیاز بازار و مشتریانتان را در طراحی لحاظ کنید. یعنی ببینید بازار هدف شما چه افرادی و با چه سلیقه ای هستند، سپس متناسب با آن شروع به طراحی ساک دستی کنید.
  5. با توجه به ابعاد ساک دستی، از تصاویر جذاب و با کیفیت بالا استفاده کنید.
  6. در طراحی دسته ساک دستی یا حتی جزئیات آن خلاقیت به خرج دهید.

با توجه به مواردی که شرح دادیم، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای چاپ ساک دستی تبلیغاتی بسیار مهم است، زیرا کیفیت محصولی که از آن برای تبلیغات یا ارائه به مشتریان استفاده می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه چاپ انواع ساک دستی اختصاصی و تبلیغاتی است. در afragraphic.com می توانید پیش از سفارش، از خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی با کارشناسان زبده برخوردار شوید.

3