شناخت انواع خبر می تواند به شما به عنوان یک شنونده عادی خبر کمک کند تا آنچه که دوست دارید را دنبال کنید و خبرهای دیگری که در آن زمینه هستند را نیز بتوانید بشنوید. خبر بین الملل یکی از شاخه های اخبار است که گستره بزرگ تری را نسبت به دیگر خبرها در بر می گیرد. در ادامه در خصوص خبر بین الملل در بخش های مختلف آن صحبت خواهیم کرد.

خبر به گزارش و روایتی گفته می شود که از اتفاقات جاری و یا اتفاقاتی که به تازگی رخ داده اند، صحبت می کند. معمولا خبر بین الملل تمام جنبه های زندگی و اتفاقات افراد و فرهنگ هایی که در خارج از مرزهای یک کشور قرار دارند را در بر می گیرد. این موضوعات می تواند شامل خبرهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و...شود.

خبر بین الملل بخش سیاسی

این بخش از خبر بین الملل معمولا با سرعت بسیار زیادی پخش می شود. اشاعه و پخش این نوع از خبر معمولا در کشورهایی که تحت تاثیر سیاست های دیگر کشورهای جهان اولی و یا دیگر کشورهای همسایه هستند، بسیار سریع تر انجام می شود.

اخبار سیاسی مربوط به بخش بین الملل همواره به دور از هرگونه حشو و شاخ و برگ دادن به خبر بیان می شوند. بیان و لحن ساده این نوع از خبرها نیز باعث می شود تا برای تمام افراد قابل فهم و درک باشد.

یکی دیگر از ویژگی های خبرهای سیاسی مربوط به بخش بین الملل در آن است که غالبا بخش یا بخش هایی از سخنرانی های افراد معروف و سیاست مداران را عینا پخش می کنند. این بخش گاهی شامل برخی عبارت ها و اصطلاحات می شوند که برای افراد عادی قابل درک نیستند، معمولا گوینده خبر بین الملل این بخش ها را مجددا به صورت ساده تری بازگو می کنند.

خبر بین المللی بخش اخبار روز

دومین بخش از خبر بین الملل که نسبت به اخبار سیاسی طرفداران بیشتری نیز دارد، مربوط به اخبار روز می شود. در این قسمت در خصوص چند موضوع مختلف صحبت می شود که می توان به مواردی همچون وقوع بلایای طبیعی در کشورهای مختلف، چگونگی مهار و کنترل اتفاقات ناگوار، اعتراضات نیمه سیاسی، شیوع و یا مهار بیماری های مختلف و...اشاره کرد.  

خبر بین الملل بخش اقتصادی

سومین مورد که امروزه در کشور ما نیز طرفداران بسیاری دارد، بخش اقتصادی اخبار بین الملل است. در بخش اقتصادی اخبار در خصوص موضوعات مختلفی صحبت می شود که از میان آن ها می توان به نوسانات قیمت دلار، یورو و ارزهای دیگر، میزان فروش نفت و گاز کشورهای حوزه خلیج و دیگر کشورهایی که از این منابع برخوردار هستند، میزان رکود و تورم در کشورهای مختلف، شرایط کاری و شغلی و...اشاره کرد.

در واقع برای کشوری همچون ایران که غالب درآمدش از طریق فروش نفت و گاز تامین می شود، آگاهی از اخبار اقتصادی بین الملل موضوع بسیار پر اهمیتی است، زیرا معمولا قیمت اغلب اجناس با دلار تامین می شود و همین موضوع دلیل آن است که آگاهی از این بخش هم برای دولت مردان و هم برای مردم عادی اهمیت بسیاری داشته باشد.

خبر بین الملل بخش فرهنگی

در خصوص بخش فرهنگی خبر بین الملل باید گفت که در این بخش در خصوص موضوعات فرهنگی، هنری، پیشرفت هایی که در زمینه فرهنگی رخ می دهد صحبت می شود. برگزاری فستیوال ها، نمایشگاه های هنری، تهیه مستند از زندگی و آداب و رسوم فرهنگ های مختلف مردم در نقاط مختلف جهان، همگی جز بخش فرهنگی به حساب می آیند.

در گزارشاتی که مربوط به بخش فرهنگی می شود، می توان لحن بیان و همچنین کلمات و عبارت هایی که استفاده می شوند را به دست گوینده خبر سپرد، در صورتی که گوینده خبر بتواند این نوع از اخبار را جذاب تر نشان دهد، مسلما موفقیت بیشتری را در جذب مخاطب کسب کرده است.

خبر بین الملل بخش علمی

معمولا بخش علمی اخبار یکی از بخش هایی است که می تواند برای اکثر افراد جذاب باشد. در بخش علمی خبر بین الملل در خصوص پیشرفت هایی که در حوزه علم در کشورهای مختلف رخ می دهد، صحبت می شود. این پیشرفت ها می تواند مربوط به کشف داروی جدید برای یک بیماری لاعلاج، با موفقیت سپری شدن آزمایشات مربوط به یک دارو یا یک محلول جدید، کشف و اختراع وسیله های نوین که زندگی را ساده تر می کنند و...شود.