تصمیم گیری در مورد پوشیدن لباس مناسب، همیشه بخش مشکل آماده شدن برای یک مصاحبه کاری است؛ بخصوص برای خانم ها! زیرا انتخاب لباس زنانه مناسب، آراسته و شیک برای مصاحبه شغلی، به اندازه یک رزومه قوی تاثیرگذار است. در واقع طرز پوشش ما در اولین برخورد نقش مهمی در نحوه قضاوت طرف مقابل دارد، و تا حدود زیادی می تواند نشان دهنده شخصیت، طرز تفکر و حتی میزان آشنایی ما با فرهنگ و قوانین آن مجموعه باشد. ما در این مطلب قصد داریم درباره نکاتی که یک بانوی شاغل برای داشتن پوشش مناسب در مصاحبه کاری باید رعایت کند، صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

1

 

اصول انتخاب لباس مناسب برای مصاحبه کاری

نوع پوشش خانم ها در مصاحبه کاری از اهمیت بالایی برخوردار است، و همیشه انتخاب لباس مناسب برای این روز توسط یک خانم، بسیار دشوارتر از یک آقا است. چون اغلب خانم ‌ها برای لباس پوشیدن دارای محدودیت هستند، و حتما باید در نوع پوشش خود دقت بیشتری داشته باشند. معمولا مناسب ترین لباس برای خانم ها همیشه مانتو و مقنعه است! ولی نکات مهم دیگری نیز وجود دارد، از جمله:

2

 

  • پوشیدن مانتوی مناسب

پوشیدن مانتو مناسب در جلسه مصاحبه یکی از مهمترین نکاتی است، که هر خانمی باید به آن دقت کند. سعی کنید از مانتوهای با فرم اداری و ترجیحا تیره، مثل مشکی، سرمه ‌ای و خاکستری استفاده کنید. مانتوهای تنگ، کوتاه و جلو باز مناسب محیط کار نیستند، و تاثیر منفی بر آراستگی شما دارد. برای انتخاب مانتو مناسب می توانید از فروشگاه اینترنتی پاساژ دیدن کنید.

 

  • انتخاب شلوار مناسب

نکته مهم دیگری که درباره انتخاب شلوار برای مصاحبه کاری باید به آن توجه کنید، این است که هیچ وقت نباید در محیط کاری و رسمی از شلوار جین استفاده کرد. زیرا شلوار جین، به خاطر اسپرت بودنش استایل شما را از حالت رسمی خارج می‌کند. برای مصاحبه کاری سعی کنید همیشه از شلوارهای پارچه ‌ای و راسته استفاده کنید.

 

  • حتما مقنعه سر کنید

بخاطر داشته باشید که برای قرارهای مهم مثل مصاحبه کاری حتما از مقنعه مرتب و تیره استفاده کنید، که حالت رسمی‌تری دارد. رنگ مقنعه حتما باید با رنگ مانتوی شما مطابقت داشته باشد. مقنعه ‌ای که به سر می کنید نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد، طوری که مناسب محیط مصاحبه باشد. از شال و روسری در محیط اداری استفاده نکنید.

  • انتخاب کفش مناسب

انتخاب کفش مناسب از دیگر نکاتی است که هنگام حضور در مصاحبه کاری باید به آنها توجه کنید. کفش شما در بهترین حالت باید یک مقداری پاشنه داشته باشد. از پوشیدن کفش ‌های اسپرت و پاشنه تخت خودداری کنید. به هیچ وجه از کفش پاشنه بلند استفاده نکنید، چون علاوه بر ایجاد سر و صدا ممکن است تعادل خود را از دست بدهید.

 

  • زیاده روی در آرایش و لاک زدن

آرایش و ناخن هایتان باید حتما کم رنگ و ملایم باشد. رنگ سایه ها هم خنثی و همرنگ پوستتان انتخاب شود، چرا که آرایش غلیظ خانم ها نمای خوبی در محل کار ندارد.

 

  • عدم استفاده از عطرهای تند

از عطر و یا ادکلن ‌هایی که بوهای تند و زننده دارند، استفاده نکنید. چون ممکن است شخصی که به او مصاحبه می کنید به بوی عطر شما حساسیت داشته باشد. پس بهتر است از عطر ملایم استفاده کنید.

 

  • عدم استفاده از کیف های پر زرق و برق

بهتر است برای رفتن به مصاحبه کاری از کیف زنانه مناسب و شیک استفاده کنید. کیف های پر زرق و برق اصلا مناسب محیط کار نیستند. کیف زنانه ای که نه خیلی بزرگ باشد، نه خیلی کوچک.

 

  • زیاده روی در استفاده از اکسسوری ها

تا حد امکان در مصاحبه از جواهرات و زیورآلات استفاده نکنید. بهترین حالت این است که از یک ساعت مچی ساده که تاثیر زیادی در استایل تان دارد استفاده کنید.

 

  • لباس های چروک نپوشید

قبل از حضور در مصاحبه کاری، لباس های خود را اتو کنید و از صاف بودن آنها اطمینان پیدا کنید. زیرا پوشیدن لباس چروک در محل کار نشانه اهمیت ندادن شما به ظاهر و کارتان است.

3

 

بهترین رنگ لباس برای مصاحبه کاری

یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب لباس برای مصاحبه کاری مد نظر قرار دهید، رنگ است. برای شناختن بهترین رنگ های مناسب برای مصاحبه کاری ابتدا باید بدانید که هر رنگی چه حسی را به طرف مقابل منتقل می کند. رنگ ها به صورت ناخود آگاه واکنش های مختلفی را در افراد بوجود می آورد. انتخاب رنگ ‌های مناسب و صحیح در مصاحبه کاری، به شما کمک می کند که اعتماد به نفس داشته باشید و کاملا حرفه ای بنظر برسید. حالا شما را با جزییات بیشتر درباره‌ رنگ ‌های مناسب برای مصاحبه کاری آشنا می کنیم:

  • مشکی

این رنگ بیشتر برای مشاغلی که محیط رسمی و محافظتی دارند، کاربردی است. بعبارتی بیشتر برای پست های اجرایی یا دولتی مناسب است. با توجه به کاربرد زیاد رنگ مشکی در مانتوها، انتخاب این رنگ ‌ریسک کم تری دارد و می توانید در کنار رنگ های دیگر نیز استفاده کنید.

  • آبی و سرمه ‌ای

جزو بهترین رنگ‌ های خنثی محسوب می شوند، و حس آرامش، اعتماد بنفس و اطمینان را به طرف مقابل منتقل می کند. تقریبا مناسبترین رنگ برای مصاحبه کاری، رنگ آبی آسمانی و سرمه ای هستند.

  • طوسی

طوسی جزو رنگ خنثی است، با اینکه تاثیر آن به اندازه رنگ مشکی نیست، ولی برای جلسه مصاحبه عالی است.

  • قهوه ای

رنگ قهوه ای جزو رنگهای خنثی است، و برای مصاحبه عالی است، چون حس آرامش و امنیت را منتقل می کند.

  • قرمز

سعی کنید برای نشان دادن اشتیاق در مصاحبه کاری حتما در آیتم های لباس خود از یک المان با رنگ قرمز استفاده کنید.

 

سخن پایانی

در این مطلب با نکات مهم و تاثیرگذاری که برای انتخاب پوشش مصاحبه کاری باید بدانید، و رعایت کنید آشنا شدیم. زبان و حس هر رنگ را دانستیم، و آموختیم که برای هر نوع مصاحبه چه رنگ لباسی مناسب است. اکنون اگر برنامه خرید یا تهیه لباس برای مصاحبه کاری اخیرتان را دارید، ما به شما فروشگاه اینترنتی پاساژ را پیشنهاد می کنیم. می توانید تمامی مایحتاج خود را با بهترین قیمت و کیفیت در هر کجای ایران سفارش دهید.