با روی کار آمدن ویروس کرونا تلاش های معماران بیمارستان ها و افرادی که در این زمینه فعالیت پیوسته دارند، به سمت پیشرفت و استفاده از محصولاتی است که امکان شیوع این ویروس را کمتر می کند. به همین سبب بیمارستان هایی که به طور خاص برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا یا کوید 19 ساخته می شود همگی دارای چیدمان و استفاده از شیشه ها یا پرده بیمارستانی آنتی باکتریال یا پرده نانو هستند.

معماری و ساختار بسیاری از بیمارستان های از پیش ساخته شده نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا تغییرات قابل توجهی داشته است. این تغییرات چشم ِمردم و متخصصان را برای واکنش و پیشگیری درست نسبت به این پاندمی باز کرده است و به آنها اجازه می دهد بدون نگرانی به محیط های درمانی مراجعه کنند. از این رو وقتی شخصی به دلیل ابتلا به سایر بیماری ها یا مشکلات جسمی ِدیگر به بیمارستان ها مراجعه می کند نگرانی از بابت ابتلا به ویروس کوید 19 نخواهد داشت چرا که این اطمینان به وجود آمده است که با وجود پرده های بیمارستانی که امکان انتقال بیماری را به صفر می رسانند و همچنین فضا های بسته ای که به واسطه شیشه ها یا پلاستیک های قطور ایجاد می شود، امکان انتقال کوید 19 یا همان کرونا وجود نخواهد داشت. در ادامه بیشتر به تاثیر استفاده از پرده بیمارستانی آنتی باکتریال و طراحی های مدرن بیمارستان ها برای پیشگیری از انتقال کرونا صحبت خواهیم کرد.

11

پرده بیمارستانی

چرا استفاده از پرده بیمارستانی آنتی باکتریال بهتر از پارتیشن ها و شیشه ها است؟

با توجه به اینکه استفاده از تجهیزات ضد عفونی کننده محیط و اشیاء در بیمارستان ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا پدید آمده است، از این رو استفاده از  پرده بیمارستانی یا پرده آنتی باکتریال یا پرده نانو نیز به جلوگیری از امکان انتقال بیماری کمک می نمایند. این نوع پرده ها هیچ نوع ویروس و میکروبی را به خود نمی گیرند و در نتیجه انتقال آنها در محیط ابدا ممکن و شدنی نخواهد بود. با توجه به اینکه در محیط هایی مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها، تعداد مراجعه کنندگان بدحال اغلب مربوط به کرونا می باشد و برخی از بیماران به سایر دلایل به این مراکز مراجعه می کنند، بنابراین می بایست آرامش خاطر آن دسته از کسانی که به بیماری کوید 19 مبتلا نشده اند اما نیاز به مراجعه به مراکز درمانی را دارند نیز حفظ نمود. در بسیاری از موارد، یک بیمارستان بدون وجود پرده های آنتی باکتریال می تواند خود زمینه ساز انتقال راحت تر و آسانتر ویروس کرونا باشد. پرده های آنتی باکتریال بدون جذب هیچ نوع مایع و هیچ گونه انتقالی سبب دور ماندن ویروس و عدم انتقال آن از بخشی به بخش دیگر هستند. با توجه به اینکه پرده بیمارستانی آنتی باکتریال با اندازه های یکسان، بخش های مختلفی را برای ایجاد حریم خصوصی و امکان جداسازی و شکل دادن چندین بخش مختلف در یک بخش بزرگ یا متوسط از یک بیمارستان یا درمانگاه را فراهم می کند، از این رو، می توان با کمک این پرده ها همچنین فواصل فیزیکی بسیار زیادی را بین تخت های بیماران مختلف قرار داد بدون اینکه بابت انتقال آسان بیماری بین آنان نگران بود. درج پارتیشن های چوبی یا شیشه ای علاوه بر اینکه بسیار هزینه بر هستند و امکان جابه جایی آسان آنها وجود ندارد، هیچ نوع تضمینی نیز وجود ندارد که آنها بستر خوبی برای انتقال و انتشار بیماری نباشند. از این رو، غالبا و به طور خاص ترجیح بیمارستان ها بر استفاده از پرده بیمارستانی آنتی باکتریال می باشد.

12

پرده بیمارستانی آنتی باکتریال

خاصیت های پرده بیمارستانی آنتی باکتریال چیست؟

با توجه به اینکه کاربرد پرده بیمارستانی آنتی باکتریال در بیمارستان ها و پرده درمانگاه بسته به محیطی که مورد استفاده قرار می گیرد، متعدد است بنابراین می توان خاصیت های آن را به دو بخش خاصیت های عمومی و خاصیت های ویژه و خاص تقسیم بندی کرد. خاصیت های عمومی پرده بیمارستانی آنتی باکتریال بیشتر به آن دسته از خواصی گفته می شود که با توجه به محیط ِمورد نظر تعیین می شوند. به عنوان مثال عدم نیاز به شستشو مداوم یا پاکسازی این پرده ها و جابه‌جایی راحت به وسیله ریل بیمارستانی از جمله خواص عمومی آن است. اما منظور از خواص خاص و ویژه این نوع پرده ها عدم انتقال ویروس از لابلای تار و پود یا بخش فوقانی توری شکل این پرده ها است که اجازه ی میکروبی شدن کل محیط را نمی دهد و فضا را به طور خاص ایمن نگه می دارد. اگر پرده بیمارستانی آنتی باکتریال را در بخش زنان، بخش عفونی، بخش بستری، کودکان، اورژانس و غیره نصب کنید به یک میزان کارایی برای آن محیط خواهد داشت.

 چرا استفاده از پرده بیمارستانی آنتی باکتریال اهمیت دارد؟

تحقیقات بسیار متعددی از زمان ظهور کوید 19 یا همان کرونا تا به امروز انجام شده اند که نشان می دهند بین کاهش انتقال بیماری و کاهش میزان آلودگی محیط های درمانی مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها رابطه مستقیمی وجود دارد. پرده بیمارستانی آنتی باکتریال به طور بالقوه محل یا محیط دارای آلودگی را کنترل می کنند و اگر لزوما نانو یا لزوما آنتی باکتریال نباشند محیط مناسبی برای فعالیت میکروب ها و ویروس کرونا هستند. پرده بیمارستانی آنتی باکتریال خواص ضد میکروبی دارند و به جز ایجاد حریم خصوصی کمک می کنند بدون نیاز به تمیز کردن یا شستشوی آنها در بیمارستان، به محیطی امن از نظر عدم وجود میکروب و پخش ویروس دست یابیم.

پرده بیمارستانی آنتی باکتریال آزمایش های بسیاری را از سر گذرانده است تا به گزینه ای مناسبی برای نصب در بیمارستان ها و محیط های درمانی تبدیل شده اند. می توان مطمئن بود که حتی پس از 24 ساعت هیچ نوعی از ویروس و باکتری بر روی آنها قابل مشاهده نخواهد بود. ویروس ها و باکتری ها تحت هر دمایی قابلیت رشد روی آن نخواهد داشت. بنابراین استفاده از پرده بیمارستانی آنتی باکتریال یک استراتژی موفق برای کنترل عفونت ها، بیماری ها مانند کرونا و سایر موارد مشابه در بیمارستان ها و درمانگاه ها و کلینیک ها است.

13

پرده نانو

برای خرید پرده بیمارستانی آنتی باکتریال باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید پرده بیمارستانی آنتی باکتریال به محیط و پیش نیاز های آن وابسته است. شما می بایست اندازه و ارتفاع پرده ها را بسته به بخشی که قصد نصب پرده ها در آن ها را دارید، توجه نمایید. بسته به اینکه قصد دارید چند فضای خصوصی و محدود به یک تخت با کمک این پرده ها ایجاد نمایید، تعداد پرده ها نیز قابل تعیین است. همچنین توجه به رنگ پرده ها و دوخت با کیفیت آنها از موارد بعدی است که می بایست به آنها دقت شود. به طور معمول پیشنهاد می شود که یا از رنگ های بیمارستانی رایج مانند آبی تیره، سفید یا سبز یا سایر رنگ های گرم استفاده کنید تا علاوه بر زیبایی محیط با پرده بیمارستانی، به افزایش روحیه بیماران نیز کمک نمایید.

پرده های بیمارستانی استاندارد و دارای ویژگی های کاربردی و بین المللی تولید شده توسط برند ابزار پرده بهترین گزینه برای خرید به شمار می آیند تا انتظارات شما را از پرده بیمارستانی نانو یا آنتی باکتریال برطرف کنند. شما می توانید با مراجعه به سایت ابزار پرده برای بررسی بیشتر محصولات این برند اقدام نمایید. ابزار پرده در دوران سخت کرونا در کنار شماست تا تجربه نوینی از نصب پرده های نانو در محیط های درمانی کسب کنید.