سرویس داکت اسپلیت، در بازه‌های زمانی مشخص، می‌تواند از خرابی این سیستم تهویه متبوع جلوگیری کند و به این ترتیب، هزینه‌های نگهداری این سسیستم سرمایش و گرمایش را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

در واقع هدف از سرویس کردن داکت اسپلیت، کشف و رفع خرابی‌های موجود در ابتدایی‌ترین وضعیت و جلوگیری از گسترش آن‌ها است. به این ترتیب می‌توان گفت سرویس دستگاه از نیاز به تعمیر داکت اسپلیت جلوگیری می‌کند.

با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است در مورد سرویس داکت اسپلیت لازم است را به شما بگوییم و محلی مناسب را برای درخواست اعزام تعمیرکار داکت اسپلیت به شما معرفی کنیم.

3

داکت اسپلیت چیست و چگونه کار می‌کند؟

داکت اسپلیت نوعی تجهیزات تهویه متبوع است که در یک سیستم سرمایش یا گرمایش مرکزی قرار می‌گیرد. این دستگاه به عنوان هوا ساز در سیستم کنترل دمای مرکزی عمل کرده و هوای سرد یا گرم را به داخل منزل منتقل خواهد کرد. این به آن معنا است که تعمیرکار در فرایند تعمیر داکت اسپلیت باید توانایی شناخت ارتباط بین سیستم گرمایش مرکزی موتورخانه و یا سیستم تولید کننده سرما نظیر چیلر را نیز داشته باشد، تا تعمیرات را به درستی به اتمام برساند.

به عبارت دیگر می‌توان گفت سرویس داکت اسپلیت به صورت غیر مستقیم با تعمیر موتورخانه ارتباط دارد.

چرا باید برای سرویس داکت اسپلیت برنامه زمانی مشخص داشت؟

اگر بخواهیم به این امر به صورت منطقی نگاه کنیم، دو دلیل کلی برای سرویس داکت اسپلیت وجود دارد:

  • تغییر فصل و نیاز به تغییر مدار تبرید با سیستم آبگرم موتورخانه
  • کشف خرابی های احتمالی و رفع آن ها پیش از تبدیل شدن به مشکل جدی‌تر

منظور از تغییر فصل در سرویس داکت اسپلیت چیست؟

همانطور که گفته شده، داکت اسپلیت هم در سیستم سرمایش مرکزی و هم در سیستم گرمایش مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که از تغییر فصل در زمان سرویس داکت اسپلیت صحبت می کنیم، به خارج کردن سیتسم از مدار تبرید سیستم سرمایشی و اتصال به لوله کشی آبگرم موتورخانه یا بالعکس اشاره داریم.

منظور از کشف خرابی در سرویس داکت اسپلیت چیست؟

مانند هر وسیله الکترونیکی و مکانیکی دیگری، در داکت اسپلیت‌ها نیز امکان خرابی وجود دارد و به این ترتیب روزی به تعمیرات نیاز پیدا خواهد کرد. هدف از سرویس داکت اسپلیت، پیدا کردن این خرابی‌ها پیش از پیشرفت و خراب شدن بیشتر است و منظور از کشف خرابی در زمان سرویس نیز همین امر است.

4

 برای سرویس داکت اسپلیت، به کجا باید مراجعه کرد؟

اگر می‌خواهید درگیر هزینه‌های مداوم برای تعمیر داکت اسپلیت نشوید، باید بدانید سرویس داکت اسپلیت خود را به کجا بسپارید. فراموش نکنید که گرچه پیدا کردن یک تعمیرکار برای عیب یابی و رفع خرابی داکت اسپلیت کار چندان دشواری نیست، با این وجود نمی‌توان هر تعمیرکاری را یه فرد ماهر دانست و به صورت کامل به او اعتماد کرد. به همین دلیل باید بدانید که چگونه می‌توانید یک تعمیرکار داکت اسپلیت ماهر پیدا کنید.

در نظر گرفتن ویژگی‌های زیر می‌تواند شما را در انتخاب یک فرد برای سپردن تعمیر داکت اسپلیت به وی تا حد زیادی آسوده خاطر سازد:

  • از تعمیرکاری استفاده کنید که مدارک رسمی دوره‌های آموزشی نگهداری از تاسیسات سرمایشی و گرمایشی را داشته باشد.
  • چنانچه در آشنایان خود فردی را دارید که پیش از این از کار یک تعمیرکار داکت اسپلیت راضی بوده است، از وی بخواهید تا شما را راهنمایی کند.
  • کار را به تعمیرکاری بسپارید که به شما در ازای تعمیرات ضمانت‌نامه بدهد.
  • پیش از دریافت خدمات قیمت تعمیرات را از تعمیرکار استعلام بگیرید.

در ادامه به تشریح هر یک از این نکات پرداخته و در نهایت مرکزی معتبر برای تعمیر داکت اسپلیت را به شما معرفی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که اگر تنها به سرویس داکت اسپلیت احتیاج دارید می توانید از (https://ragasard.com/سرویس-داکت-اسپلیت/) دیدن کنید.

مهارت سرویسکار شرط اول انجام صحیح تعمیر داکت اسپلیت است

شکی وجود ندارد که اگر تعمیرکار مهارت کافی نداشته باشد، فرایند تعمیرات به درستی به اتمام نمی‌رسد. اگر قصد سرویس داکت اسپلیت را دارید باید به دنبال یک فرد متخصص و ماهر در زمینه تعمیر این دسته از تجهیزات تاسیساتی باشید.

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن چنین تعمیرکاری بررسی مدارک مهارتی افراد است؛ گرچه ممکن است افرادی را پیدا کنید که به واسطه تجربه از مهارت کافی برخوردار باشند، اما شما اطلاعات کافی راجع به تجارب فرد نخواهید داشت و به این ترتیب نمی‌توانید با اطمینان بگویید که فرد مورد نظر برای رفع خرابی داکت اسپلیت شما مناسب است یا خیر.

5

استفاده از تجربه سایرین در زمینه تعمیر داکت اسپلیتت

اگر در نزدیکان و آشنایان خود فردی را دارید که در منزل یا ساختمان محل کار خود از داکت اسپلیت استفاده می‌کند، می‌توانید از وی در مورد شرکتی که کار نگهداری و سرویس داکت اسپلیت را به آن می‌سپارد سوال کنید.

اینکار می‌تواند شانس شما را برای یافتن یک تعمیکار داکت اسپلیت ماهر افزایش دهد.

دریافت ضمانت در ازای تعمیرات داکت اسپلیت

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان درخواست تعمیرکار داکت اسپلیت در نظر بگیرید، امکان ارائه ضمانت نامه در ازای تعمیرات است.

فراموش نکنید که حتی حرفه‌ای ترین تعمیرکاران نیز ممکن است در تعمیر یک وسیله دچار مشکل و خطا شوند. ضمناً بسیار طبیعی است که در خط تولید یک قطعه یدکی از هر چند صد قطعه تولیدی تعدادی از آن‌ها دارای نقص فنی باشند. به همین دلیل برای جلوگیری از متضرر شدن باید سرویس داکت اسپلیت خود را به فردی بسپارید که در ازای خدمات انجام شده ضمانت نیز ارائه دهد.

6

بررسی در رابطه با قیمت خدمات تعمیر داکت اسپلیت

آخرین و مهم‌ترین فاکتوری که باید برای تجربه یک سرویس خوب در زمینه نگهداری از داکت اسپلیت به آن توجه کنید، بررسی قیمت خدمات است. فراموش نکنید که تعمیرات قیمت ثابتی ندارند و شما باید بهترین خدمات با مناسب‌ترین قیمت را دریافت کنید.

هزینه سرویس داکت اسپلیت چقدر است؟

لیست زیر شامل قیمت تعمیر داکت اسپلیت برای برخی از خرابی‌های معمول و همچنین سرویس دوره‌ای داکت اسپلیت است:

 

نوع خدمت

کمینه قیمت

بیشینه قیمت

تعویض ترموستات یا برد کنترل

470.000

700.000

وکیوم کامل خط تبرید

120.000

150.000

اجرت تعویض کمپرسور داکت اسپلیت با جوشکاری، ازت شویی و وکیوم

580.000

670.000

بررسی سیم فرمان و تعویض کنتاکتور داکت اسپلیت

235.000

280.000

هزینه نشت یابی/ وکیوم کامل با 3 ماه ضمانت

320.000

3850.000

هزینه فیلتر خشک کن

215.000

265.000

تعویض ترموستات داکت اسپلیت همراه با ضمانت

380.000

470.000

ازت شویی و مدارشویی کامل

200.000

290.000

سرویس کامل داکت اسپلیت

210.000

270.000

دستمزد رفع نشتی آب در یونیت داخلی

185.000

210.000

دستمزد کانال کشی به ازای هر متر

97.000

 

اجرت لوله کشی به ازای هر متر

65.000

 

هزینه کارشناسی تعمیر، بررسی و عیب یابیو ارائه پیش فاکتور

75.000

88.000

شارژ گاز(R22) داکت اسپلیت 32 تا 36 هزار

375.000

405.000

شارژ گاز(R22) داکت اسپلیت 42 تا 48 هزار

480.000

520.000

شارژ گاز (410) 32 تا 36 هزار

630.000

780.000

هزینه ایاب و ذهاب تعمیرکار داکت اسپلیت

45.000

 

این قیمت‌ها شامل دستمزد تعمیرات و هزینه قطعات در تابستان سال 1400 شمسی است.

تعمیر داکت اسپلیت خود را به شرکت‌ها تاسیساتی بسپارید

اگر می‌خواهید خدمات مورد نظر را با حداکثر کیفیت و تمامی ویژگی‌های ذکر شده دریافت کنید، کافی است کار را به شرکت‌های تاسیساتی بسپارید.

به این ترتیب مطمئن خواهید بود سرویس داکت اسپلیت شما به بهترین نحوه ممکن انجام خواهد شد.

توصیه ما به شما استفاده از خدمات تعمیر داکت اسپلیت تهویه گستر راگا است. برای دریافت خدمات از این مجموعه کافی است از وب سایت tahviehgostarraga.com دیدن کنید یا با استفاده از شماره تماس 02155957723 با آن‌ها تماس بگیرید.

7

جمع بندی و نکات پایانی: سرویس داکت اسپلیت را جدی بگیرید

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که اگر می‌خواهید در فصول مختلف سال دمای مناسبی را در محل کار یا زندگی خود تجربه کنید، باید به حد کافی به سیستم‌های تهویه متبوع ساختمان خود توجه کنید.

فراموش نکنید که عدم رسیدگی به موقع به سیستم‌های تهویه متبوع باعث گسترش خرابی در این سامانه‌ها و پیشرفت خرابی‌های جزئی می‌شود.

سرویس داکت اسپلیت در موئد مقرر می‌تواند ضامن سلامتی این تجهیزات تاسیساتی باشد و علاوه بر فراهم ساختن رفاه شما، از افزایش هزینه‌های جاری نگهداری از تجهیزات تاسیساتی بکاهد.