هر ساله نمایشگاه های زیادی در سراسر کشور دایر می شوند که نیاز به ساخت غرفه دارند. غرفه هایی که تبلیغی برای کسب و کارشان باشد. این نمایشگاه ها برای معرفی خود و توانمندی هایشان نیاز به تجهیزاتی به نام استند های نمایشگاهی دارنددر ادامه بیشتر با استند نمایشگاهی آشنا خواهید شد.

استند های نمایشگاهی

با توجه به اینکه غرفه نمایشگاه نیاز به تجهیزایتی چون استند رول آپ، استند میز کانتر، استند جاکاتالوگی و استند بنر دارد بنابراین معمولا سازه های نمایشگاهی به صورت پکیج خریداری می شود. البته به معنی این نیست که نمی توان آنها را به صورت تکی خریداری کرد. ویژگی منحصر به فردی که استند و سازه های نمایشگاهی دارند پرتابل بودن آنهاست. به عنوان مثال اگر شخصی نمایشگاهی در کیش داشته باشد سازه های نمایشگاهی را جمع کرده با هواپیما به سادگی به کیش برده و غرفه اش را می سازد.

انواع سازه های نمایشگاهی کدام اند

استند و سازه های نمایشگاهی انواع مختلفی دارد. که قصد دارم در اینجا آنها را معرفی کرده و توضیج مختصری درباره آنها بدهم. که مجموعه نقش سیلک به صورت کاملا تخصصی انواع سازه های نمایشگاهی را ارائه می دهد مه به شرح زیر اند:

  • استند پاپ آپ
  • استند میز کانتر
  • استند رول آپ
  • استند کاتالوگ
  • استند قاب فنری
  • استند ایکس (استند بنر)

البته استند ها انواع دیگری هم دارند. اما برای غرفه های نمایشگاهی مهمترین موارد را ذکر کردیم.

استند پاپ آپ

استند پاپ آپ یکی از سازه های بزرگ نمایشگاهی است که در چند دقیقه بر پا می شود. این سازه یکی از عجایب شگفت انگیز دنیای چاپ و تبلیغات است. این سازه با توجه به پرتابل بودنش در زمان نماشگاه به سادگی قابل بر پا شدن است و پس از نمایشگاه نیز به سادگی می توانید آن را جمع کنید و به انبار یا هر محل دیگری منتقل کنید. اگر قصد شرکت در نمایشگاهی دارید و نیاز دارید غرفه تان را بسازید یک استند رول آب بسیار به کارتان می آید

استند میز کانتر

استند میز کانتر یکی از پر کاربرد ترین سازه های نمایشگاهی است که همان کار میز پیشخوان را انجام می دهد. از آن در نمایشگاه ها و هر محلی که نیاز به پاسخگویی به ارباب رجوعت است استفاده می شود. استند میز کانتر هم همانند کلیه سازه های نمایشگاهی پرتابل است و در زمان خرید به صورت جمع شده آن را در کیف مخصوصش قرار دارد. و نصب آن نیز بسیار ساده است به سادگی تنها در چند دقیقه می توان آن را بر­پا کرد.

xz2

استند رول آپ

رول آپ نیز استندی پرکاربرد در صنعت تبلیغات است. که یک سازه نمایشگاهی جهت تبلیغات میدانی بسیار عالی است. از این استند در نمایشگاه ها و همایش ها استفاده می­شود. رول آپ ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را شاخص می کند. ویژگی هایی سبک بودن، قابلیت جمع شوندگی (پرتابل)، راه اندازی در کمتر از چند دقیقه، و از همه مهمتر استند رول آپ ارزان است. و این موجب می شود همه بتوانند از آن برای تبلیغات های خود بهره ببرند.

استند کاتالوگ (جاکاتالوگی)

استند کاتالوگ برای استفاده در نمایشگاه ها، لابی، کلینک های درمانی، کنفرانس ها و ادارات مناسب است. و معمولا جهت ارائه کاتالوگ، مجله، روزنامه مورد استفاده قرار می گیرد. این استند ها بسیار سبک اند و جای کمی هم اشغال می کنند. و مانند تمامی سازه های نمایشگاهی یک کیف مخصوص دارند و قادر به جمع شدن هستند. به عبارتی قابل حمل هستند. این ویژگی باعث میشد در هر کجای ایران که نمایشگاه دارید بتوانید به سادگی آن را حمل کنید. و به محل غرفه تان ببرید.

xz3

استند قاب فنری

استند قاب فنری ساخته شده از لوله های آلومینیومی سبک، فنر و پلاستیک در گوشته هایش است. پلاستیک هایی که در گوشه قاب فنری قرار دارد برای نگهداری بنری است که تبلیغ بر روی آن چاپ شده. به علاوه قاب فنری دارای دو آویز است که برای نصب آن به دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. قاب فنری ابعاد گوناگونی دارد که همین امر باعث شده تا بتوان از انواع مدل های چاپ دیجیتال بهره برد. و با توجه به کیفیت مناسبی که چاپ لارج فرمت یکی از انواع چاپ دیجیتال دارد. می توان شاهد به نمایش گذاشتن تبلیغات اعجاب انگیز و چشم نواز در نمایشگاه ها بود.

xz4

استند ایکس (استند بنر)

استند ایکس یکی از رایج­ترین سازه های نمایشگاهی است که برای تبلیغات و برندینگ در نمایشگاه ها، همایش ها و شرکت های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به اینکه سازه استند بنر یک ابزار تبلیغاتی است برای معرفی محصول ، ایده های برتر، اعلام کنفرانس های خبری، علمی و آموزشی، معرفی قسمتی از یک کلینیک یا درمانگاه، و در کل اطلاع رسانی، بسیار کاربردی و مناسب می باشد. معمولا در استند بنر از چاپ پلات لمینت که یکی از زیر دسته های چاپ دیجیتال است استفاده می شود.

xz5

ویژگی های استند های نمایشگاهی

در بالا تمامی استند های نمایشگاهی را معرفی کردیم. و درباره هر یک توضیح مختصری دادیم. حالا می خواهم چند مورد از ویژگی های منحصر به فرد آنها را برایتان بگویم:

  • پروتال و قابل حمل بودن این سازه ها
  • وزن سبک سازه
  • کیف مخصوص حمل برای هر سازه نمایشگاهی
  • منتاژ سازه تنها در چند دقیقه
  • قابلیت تعویض رویه ( طراحی و چاپ مجدد رویه)

کاربرد سازه های نمایشگاهی

در رابطه با کاربرد های استند و سازه های نمایشگاهی هم باید بگوییم می توان از آنها در ایونت­ها، نمایشگاه ها داخلی و بین المللی، همایش ها و کنفرانس ها، کنفرانس های خبری، علمی و آموزشی، تالار ها و کنسرت ها، بیمارستان ها، هتل، شرکت ها، باشگاه های ورزشی و سالن های زیبایی استفاده کرد.

نتیجه

هیچ دلیلی وجود ندارد که سازه های نمایشگاهی را برای ایجاد غرفه ها و بازاریابی، کیفیت بالا و اقتصادی بودن استفاده نکنید. این سازه ها بسیار چشم نواز هستند و با توجه به قابل حمل بودن و تعویض رویه شان می توان سالها در هر نمایشگاهی که پیش رو دارید از آنها استفاده کنید. دیگر نیاز نیست هزینه بالایی بابت طراحی غرفه تان پرداخت کنید. این سازه ها به واقع موجب افزایش نتیجه نهایی خواهند شد. و کار بازاریابی را برایتان ساده تر خواهند کرد.