به گزارش پارس نیوز ، مریم حسینی با اشاره به اینکه چاپ دفاتر بیمه سلامت در تمامی صندوق‌ها از ابتدای تیر ماه متوقف شده است، گفت: برای اطمینان و آگاهی بیمه شده از وضعیت بیمه‌ای خود سربرگ دفترچه حاوی اطلاعات هویتی بیمه شده در اختیار وی قرار می گیرد.

وی افزود: همزمان با حذف دفترچه از ابتدای تیر ماه ۱۴۰۰، دریافت خدمات بیمه‌ای در داروخانه و مراکز پاراکلینیکی طرف قرارداد آن شهرستان صرفا به صورت الکترونیکی و با ارائه شماره ملی و کد رهگیری از طرف بیمه شدگان امکان پذیر خواهد بود.

سرپرست بیمه سلامت استان تهران، تصریح کرد: با توجه به پوشش بیمه‌ای تعدادی از داروها و خدمات منتخب همانند سوماتوتروپین ویکتوزا، کارنیتین و دانسیتومتری صرفا به شرط تجویز الکترونیکی، ضروری است موضوع به نحو مقتضی به اطلاع کلیه پزشکان رسانده شود.

وی گفت: در راستای اجرای الزامات قانونی مبنی براستقرار نسخه نویسی الکترونیک پنل سازمان بیمه سلامت به صورت رایگان به نشانی :/https://eservices.ihio.gov.ir/erx  در اختیار قرار داشته و این اداره آمادگی کامل جهت آموزش و استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را به صورت حضوری و غیر حضوری دارد.

بنابراعلام پایگاه خبری بیمه سلامت، حسینی اظهار کرد: تمامی بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی به نشانیhttp // eservices.ihio.gov.ir / esc/: می توانند نسبت به مشاهده اطلاعات هویتی، اصلاح اطلاعات، تغییر عکس، تمدید اعتبار، مشاهده کلیه نسخ تجویزی و سایر امکانات این سرویس اقدام نمایند.