این روزها حتماً نام ارز دیجیتالی یا رمز ارزها به گوشتان خورده است و شور و شوق برخی از افراد را از سرمایه گذاری در این بازار دیده‌اید. ارزهای دیجیتال به داغ‌ترین بحث‌های این روزها تبدیل شده‌اند، مخصوصاً در شرایط کنونی کشور که قیمت دلار و نوسانات ارزی دائم در نوسان است و تحریم‌ها هر لحظه آسیب بیشتری به سرمایه افراد وارد می‌کنند. با این وجود بسیاری از افراد هنوز کاملاً نمی‌دانند رمز ارز چیست. آموزش ارز دیحیتال برای افرادی که به فکر سرمایه گذاری هستند خالی از لطف نیست. آموزش ارز دیجیتال چیستی این ارزها و چگونگی سرمایه گذاری در این عرصه را از صفر تا صد برای افراد روشن و ملموس می‌کند و همچنین تمام مسیر‌ها و شکل‌های اندوختگی را پیش روی افراد قرار می‌دهد. بهتر است برای درک بهتر چیستی این ارزها با تاریخچه پول آشنا شوید.

1

تاریخچه پول

تاریخچه پول تفسیری دور و دراز دارد.‌ این تاریخچه به سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی توسعه یافته بر می‌گردد که حداقل یکی از کارکردهای پول را فراهم کرده‌اند چون در گذشته پول فقط کارکرد تجاری نداشته است. این سیستم‌ها به عنوان وسیله‌ای برای تجارت ثروت به صورت غیرمستقیم در نظر گرفته می‌شوند. در واقع این سیستم‌ها مستقیماً به عنوان داد و ستد پایاپای در نظر گرفته نمی‌شوند. پول ابزاری است که روند تجارت را آسان می‌کند. ممکن است پول مانند اسکناس حالت فیزیکی داشته باشد و یا ممکن است به صورت یک حساب الکترونیکی وجود داشته باشد. از طرف دیگر ممکن است پول دارای ارزش ذاتی باشد، یعنی ممکن است پول کالایی باشد و از لحاظ قانونی ذات آن ارزش مبادله را داشته باشد.‌ همچنین این پول می‌تواند فقط ارزش اسمی داشته و بی‌پشتوانه باشد.

تمام مسائل فوق با جزئیات در آموزش ارز دیجیتال مطرح شده و ارتباط آن با رمزارز مشخص می‌شود. مردم کشور ما سال‌هاست عادت کرده‌اند با هر تحول اقتصادی، سیاسی و حتی طبیعی قیمت دلار و طلا را جست و جو می‌کنند. این در حالی است که طی همین سال‌ها مبحث پول اسمی و پشتوانه پولی در اقصاد جهان متحول شده است. در این راستا تاریخچه پول نیز در تلاش است نگاه انسان را از پول کالایی به پول‌های رمزنگاری شده یا همان ارز دیحیتال تغییر دهد. امروزه تمام مباحث تاریخچه پول به مسئله کریپتوکارنسی ختم می‌شود.

آموزش ارز دیجیتال چه اهمیتی دارد؟

اگر با چگونگی پیدایش رمز ارز آشنا شوید، به اهمیت آموزش ارز دیجیتال پی‌خواهید برد. بعد از آغاز بحران‌های مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ فردی ناشناس با نام مستعار ساتوشی فاکاموتو مقاله‌ای تحت عنوان بیت کوین و سیستم پول الکترونیک منتشر کرد. این مقاله به اهمیت سیستم پولی غیرمتمرکز تاکید داشت. مدتی بعد از انتشار این مقاله نویسنده آن بیت کوین را اختراع کرد و نتوانست ایده خود را عملی کند. در شرایطی که افراد در پی بحران‌های بانکی ایجاد شده به دنبال راهی برای کنترل اختلال در دارایی‌های خود بودند، بیت کوین بسیار مورد توجه قرار گرفت و آموزش ارز دیجیتال برای چیستی این رمز ارز نیز اهمیت پیدا کرد.

این اختلال در بانک‌ها هنوز هم ادامه دارد. به این صورت که دولت پول بدون پشتوانه را چاپ می‌کند و خود تورم‌زایی می‌کند. فعالیت‌های اقتصادی نادرست بانک‌ها نیز باعث تضعیف بیشتر نظام پولی می‌شود. به همین دلیل در آن زمان ساتوشی سعی کرد بستری ایجاد کند که مردم بتوانند بر دارایی‌های خود نظارت و مدیریت کنند. در این سیستم تمام افراد موجود در این بستر به پول خود ارزش می‌دهند. در واقع تقاضای افراد ارزش پول را مشخص می‌کند. بستری که بیت کوین در آن پیاده سازی شد همان بلاک چین است. بعد از این که ساتوشی اولین ارز دیحیتالی را اختراع کرد مردم وارد بلاک چین شده و به استخراج آن پرداختند. از آنجا که امروزه هزاران ارز دیجیتالی وجود دارد اهمیت آموزش ارز دیجیتال پررنگ‌تر می‌شود.

2

ارزهای دیجیتالی جایگاه ویژه‌ای در بین مردم یافته‌اند و افراد در بسیاری از کشورهای جهان به دنبال سرمایه گذاری از طریق رمز ارز هستند. در واقع این ارزها بهترین و ایده آل‌ترین گزینه برای یک سرمایه گذاری پرسود هستند و افراد زیادی در این مسیر به ثروت‌های بزرگ رسیده‌اند. ناگفته نماند این سرمایه گذاری چندان هم آسان نیست و به گذراندن دوره‌های آموزشی جامع نیاز دارد. به همین دلیل  آموزش ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در این عرصه اهمیت بسیار زیادی دارد.

نقشه بازار ارز دیجیتال

نقشه بازار ارز دیجیتال مرجعی برای قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و وضعیت آن در آن روز می باشد. این نقشه به معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کند وضعیت کلی بازار را خیلی سریع و آسان مشاهده کنند و مورد بررسی قرار دهند.همچنین مارکت کپ ارز های دیجیتال هم در بعضی از نقشه های ارز دیجیتال قابل مشاهده است.

مزایای ارزهای دیجیتالی چیست؟

در آموزش ارز دیجیتال به طور کامل تمام مزایا و ویژگی‌های این ارزهای اکترونیکی ذکر شده است. در زیر برخی از مهم‌ترین مزایای آن را بر می‌شماریم.

  • بهترین و مهم‌ترین ویژگی این ارزها این است که تحت نظارت و مدیریت هیچ حکومت، ارگان و نهادی نیست و هیچ کس جز صاحب این ارزها حق دخالت در آن را ندارد. بنابراین هیچ بانکی نیز نمی‌تواند ارزش این پول‌های دیجیتالی را تغییر دهد. این مسئله در کشوری مانند ایران که تحت تحریم همه جانبه قرار دارد و انتقالات مالی به نقاط مختلف دنیا بسیار مشکل بوده و به تأیید دولت نیاز دارد، بسیار ارزشمند است.
  • از آن‌جا که این پول حالت فیزیکی ندارد، امنیت آن بسیار بالا است.
  • به دلیل قانون عرضه و تقاضا ارزهای دیجیتالی فضای بسیار سوددهی را ایجاد کرده‌اند. ضمن این که مانند تحت نظر دولت نیستند و مدیریت آن به عهده صاحب ارزها است.
  • تمام این ارزها بر پایه فناوری بلاک چین و به روش‌های مختلفی تولید می‌شود و آن‌چه درباره این ارزها مشخص است، شفافیت آن‌ها است. همین مسئله شفاف بودن، غیرمتمرکز بودن و تغییرناپذیری باعث شده افراد زیادی جذب این ارزها شوند. تمام این افراد با گذراندن دوره‌های آموزشی وارد این عرصه شده‌اند و درآمدهای بالایی کسب کرده‌اند. بنابراین همه چیز آگاهانه صورت می‌گیرد.
  • ارز دیجیتال واحد پولی است که بر مبنای اینترنت تعریف می‌شود و ویژگی‌های مشابه بسیاری با پول فیزیکی دارد. با این تفاوت که افراد می‌توانند تمام مبادلات خود را بدون مرز و به صورت آنی و البته با هزینه کاربری بسیار کمتر از روش‌های سنتی انجام دهند.

3

روش‌های فعالیت در عرصه ارزهای دیجیتالی

  • استخراج ارز
  • خرید و فروش ارزهای دیجیتالی
  • تأسیس صرافی و غیره

چه مباحثی در آموزش ارز دیجیتالی مطرح می‌شود؟

  • نحوه ورود بازار ارز
  • راه‌های درآمدزایی در بازار
  • ماینینگ یا استخراج ارز
  • انواع کیف پول‌ها
  • هودل کردن یا نگهداری ارز
  • تاریخچه پول
  • مزایای ارزهای دیجیتالی
  • صفر تا صد بلاکچین
  • انواع صرافی‌های داخلی و بین المللی

شناخت بازار کریپتوکارنسی یا رمز ارز

همان‌طور که گفتیم ارزهای دیجیتالی حالت فیزیکی ندارند و کاملاً الکترونیکی هستند. این ارزها نه تنها بستری برای سرمایه گذاری و درآمدزایی هستند بلکه می‌توانند  کاملاً جایگزین پول‌های فیزیکی شده و علاوه بر انجام معاملات مختلف تمام امورات مالی روزمره را نیز پوشش دهند. در آموزش ارز دیجیتال به شما می‌گویند که چگونه می‌توانید از این ارزها استفاده کنید. قبل از خرید ارز باید کیف پول آن را در اینترنت ایجاد کنید تا بتوانید ارزهای خریداری شده را در آن نگهداری کنید. این کیف پول دیجیتالی به منزله حساب بانکی است و تمام اطلاعات ارزی شما در آن ثبت می‌شود. ارزهای شما با حفظ امنیت در کیف پولتان نگهداری می‌شوند تا زمانی که برای پرداخت‌های بانکی و غیره به آن‌ها احتیاج دارید، به راحتی در دسترس شما قرار بگیرند.

نکته مهمی که پس از استخراج یا خرید ارز مطرح می‌شود چگونگی نگهداری از آن است. از آن‌جا که این ارزها مزایای بسیار زیادی دارند، هکرهای زیادی در صدد هک کردن کیف پول ارزی بر می‌آیند. این اتفاق بیشتر برای افراد تازه واردی می‌افتد که مراحل آموزشی را به پایان نرسانده‌اند و اطلاعات کافی برای نگهداری از کیف پول خود را ندارند. از آن‌جا که ارزهای دیجیتالی در کیف پول الکترونیکی نگهداری می‌شوند، نگهداری از این کیف و کلیدهای رمزنگاری اهمیت بسیاری می‌یابد. اگر افراد بتوانند به کلید رمز خصوصی شما دسترسی پیدا کنند به سادگی می‌توانند از ارزهای شما سرقت کنند. این کیف پولهای ارز دیجیتالیغالبا به شکل‌های مختلف وب سایت، نرم افرار و حتی به صورت چاپ کلید روی کاغذ ایجاد می‌شود، اما آن‌چه که اهمیت دارد نگهداری از این کیف پول برای امنیت بیشتر ارزها است.

برای آموزش ارز دیجیتال به کدام مجموعه مراجعه کنیم؟

4

مبحث ارزهای دیجیتالی گستردگی و پیچیدگی خاصی دارد. علاوه بر آن ارز دیجیتالی انواع مختلفی دارد و افراد برای خرید و استخراج هر کدام از انواع ارز باید اطلاعات کافی راجع به ارزش آن داشته باشند. بنابراین قبل از ورود به این عرصه باید دوره‌های آموزشی جامعی را پشت سر بگذارند. در واقع باید صفر تا صد کریپتوکارنسی را بیاموزند تا بتوانند در این عرصه به موفقیت برسند. موضوع بحث برانگیز و قابل تأملی که در حوزه کلاس‌های آموزشی مطرح می‌شود هزینه آن است. غالباً هزینه این دوره‌ها بالا است و هر شرکت مشاوره و تحلیل گری نرخ خاصی برای دوره‌های آموزشی خود در نظر گرفته‌اند. با این وجود پیدا کردن مشاوری که با هزینه معقول صفر تا صد ارز دیجیتال را آموزش دهد از اهمیت بسیاری برخوردار است. هیجان این مسئله وقتی آشکار می‌شود که بدانید برخی از مشاوران دوره‌های آموزش رایگان دارند.

آقای دارا صدهزاری بهترین و برترین مشاور بازار سرمایه و ارز دیجیتال است که در سایت خود تمام آموزش‌های عرصه رمز ارز را به طول کامل قرار داده است و شما می‌توانید با عضویت در این سایت از آموزش‌های کامل و البته رایگان ایشان بهره‌‌مند شوید. شما می‌توانید برای آموزش ارز دیجیتال از طریق لینک https://darasadhezari.com  وارد سایت دارا صدهزاری شوید.