از زمان گسترش رسانه‌های اجتماعی در زندگی مردم، بسیاری از عادات مردم تغییر کرده است و این مسئله باعث تغییر در سبک زندگی، نحوه ارائه محصولات و خدمات و راه‌های کسب درآمد نیز شده است.

ما در این مطلب به معرفی ۱۶ مورد از پرفروش ترین محصولات اینستاگرام خواهیم پرداخت. چراکه با پیشرفت فناوری، رسانه‌های اجتماعی و به‌ویژه اینستاگرام، تبدیل به مکانی مناسب برای تجارت الکترونیک و جذب مشتریان جدید شده‌اند.

به یاد داشته باشید که کسب درآمد از اینستاگرام از طریق انتشار محتوا، بازاریاب وابسته یا کارآفرین بسیار سودآور است، اما شرط دستیابی به درآمد و جذب مشتری استفاده ماهرانه از هشتگ‌ها، ارائه عکس‌ها و پست‌هایی با کیفیت بالا، ویرایش حرفه‌ای مشخصات بیو اینستاگرام و فعالیت منظم است. در ادامه لیست این محصولات را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

۱.لباس

لباس و پوشاک به‌صورت جهانی، جزو پرطرفدارترین و پرفروش ترین محصولات اینستاگرام هستند. تقاضا برای لباس به‌خصوص لباس‌های سایز بزرگ، در سال‌های اخیر به‌طور قابل ‌توجهی افزایش ‌یافته است. تبلیغات ماهرانه این نوع محصولات در اینستاگرام، خریداران زیادی را جذب خواهد کرد.

۲. جواهرات

جواهرات بهترین محصول برای فروش در اینستاگرام هستند. از آنجا که اینستاگرام بیشتر بستری برای تولید محتوا در قالب عکس و فیلم است، جواهراتی که عکس‌های آنها توجه دیگران را به خود جلب کند، شانس بیشتری برای فروش خواهند داشت. شما می‌توانید انواع مختلفی از جواهرات را به فروش برسانید؛ مانند: جواهرات دست‌ساز، جواهرات ساخته شده از فلز و سنگ‌های قیمتی و حتی جواهرات ارزان اما خلاقانه و زیبا.

۳. عینک آفتابی و ساعت

افراد زیادی از اینستاگرام برای جستجو و الهام در مورد نحوه لباس پوشیدن و استفاده از اکسسوری‌های مناسب برای مهمانی‌ها، جلسات و دورهمی‌ها کمک می‌گیرند که همه این موارد اکسسوری‌هایی مثل ساعت و عینک‌های آفتابی را در بین پرفروش ترین محصولات اینستاگرام قرار داده است.

۴. کفش

کفش‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر لباس هستند که همیشه نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کنند. مردم، دوست دارند انواع مدل‌های مختلف کفش را جستجو کنند و به دنبال کفش‌هایی مطابق سلیقه خود باشند. علاوه بر این، خرید کفش به دلیل استاندارد بودن سایز‌ها و قالب‌ها به مراتب راحت‌تر از خرید لباس اتفاق می‌افتد.

۵. کیف و کوله‌پشتی

2

از دیگر محصولات پرفروش اینستاگرام می‌توان به کیف و کوله‌پشتی اشاره کرد. مهم نیست که چه تعداد فروشگاه و پیج فروش کوله‌پشتی و کیف وجود داشته باشد؛ تا زمان ادامه حیات بشریت ما به کیف و کوله‌پشتی احتیاج خواهیم داشت.

۶. محصولات سلامت‌محور

سلامتی و سبک زندگی سالم به‌طور فزاینده‌ای در فضای کسب‌وکار محبوب است. مردم مشتاقانه به دنبال محصولاتی هستند که سلامتی بیشتری به زندگی آن‌ها ببخشند. اگر محصولی با امکان زندگی سالم‌تر ارائه دهید، مطمئناً مردم تمایل بیشتری برای خرید آن محصول خواهند داشت. به همین دلیل محصولات سلامت‌محور جزو پرفروش ترین محصولات اینستاگرام به‌حساب می‌آیند که می‌توانند سودآوری بالایی برای شما داشته باشند.

۷. محصولات زیبایی

نمونه‌هایی از این محصولات عبارت‌اند از: محصولات مراقبت از مو، کرم‌ها، عطرها و... تمایل به زیبایی به‌طور کلی یک علاقه مشترک در جهان است و یکی از مواردی است که مردم بیش از هر چیزی می‌خواهند در اینستاگرام ببینند. آنها می‌خواهند خودشان زیباتر باشند و از کسانی که زیباتر به‌نظر می‌رسند، تجربه، دانش و مشاوره کسب کنند. از این‌رو، محصولات زیبایی را نیز می‌توان در دسته محصولات پرفروش اینستاگرام قرارداد.

۸. لوازم دکوراسیون منزل

امروزه مردم علاوه بر اهمیت به‌ ظاهر خود، به دکوراسیون خانه و فضاهایی که در آن زندگی می‌کنند نیز توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند که در این میان، اینستاگرام به منبع الهام بسیاری برای طراحی و تزیین دکوراسیون خانه‌هایشان تبدیل شده است؛ بنابراین لوازم دکوراسیون منزل نیز می‌تواند به‌عنوان محصولات پرفروش اینستاگرام معرفی شوند. 

۹. هنر

هنر نیاز به نمایش دارد تا بتواند توجه‌ها را به خود جلب کند. همان‌طور که در موزه‌ها اشیای هنری و نقاشی‌ها با دقت و ظرافت روی دیوارها قرار داده می‌شوند، شما نیز باید نمایی مناسب از هنر خود را در اینستاگرام ارائه دهید تا نظرات دیگران را به خود جلب کنید و از آن‌ها برای خود، مشتری بسازید؛ تنها از این طریق است که نقاشی‌ها و اشیای هنری تبدیل به محصولات پرفروش در اینستاگرام می‌شوند.

۱۰. محصولات مورد علاقه نوجوانان

نوجوانان عاشق اینستاگرام هستند و زمان زیادی را صرف آن می‌کنند. اگر می‌دانید چه کالاها، خدمات یا لوازم جانبی در حال حاضر در بین نوجوانان محبوب است، پس شانس بسیار خوبی برای موفقیت و کسب درآمد از اینستاگرام خواهید داشت.

۱۱. لوازم جانبی سفر

یکی از محبوب‌ترین انواع عکس‌های اینستاگرام، تصاویر سفر است. مردم عاشق کاوش در مکان‌های جدید و دیدن دنیا هستند. این عکس‌های مسافرتی برای تبلیغ لوازم جانبی سفر مانند کوله‌پشتی، کفش، پیشنهادهای آژانس‌های مسافرتی و کرم‌های ضدآفتاب ایده‌آل هستند که آن‌ها را در دسته پرفروش ترین محصولات اینستاگرام قرار می‌دهد.

۱۲. صابون دست‌ساز طبیعی

3

صابون‌ها نیز جزو محصولات پرفروش در اینستاگرام طبقه‌بندی شده‌اند اما پیش‌نیاز موفقیت در این زمینه عکس‌های جذاب، توضیحات جالب، ایده‌های خلاقانه و انتشار منظم عکس‌ها و پست‌های جدید است.

۱۳. صنایع ‌دستی و مبلمان چوبی

مبلمان و صنایع ‌دستی ساخته شده از چوب اغلب شگفت‌انگیز و چشم‌نواز به نظر می‌رسند. با این‌ حال، بسیاری از سازندگان چنین محصولاتی جذب مشتری را آسان نمی‌دانند، زیرا پیروزی در رقابت‌های تبلیغاتی اغلب دشوار است. اما اینستاگرام بدون شک مکانی عالی برای برجسته‌سازی و نشان‌دادن صنایع‌دستی چوبی به افراد علاقه‌مند است.

۱۴. محصولات طبیعی ارگانیک

در قرن بیست‌و‌یکم، بسیاری از مردم عاشق یک سبک زندگی سالم و طبیعی هستند. غذاهای سالم، نوشیدنی‌های طبیعی و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی  و... به‌طور فزاینده‌ای مورد استقبال قرار گرفته‌اند و به یکی از پرفروش ترین محصولات اینستاگرام در سطح جهان بدل شده‌اند.

۱۵.لباس کودک و اسباب‌بازی

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام فروش لباس و اسباب‌بازی کودک است، چراکه مادران دوست دارند بهترین‌ها را برای فرزندان خود انتخاب کنند و برای این کار بسیاری از آنها از اینستاگرام استفاده می‌کنند. اگر محصولات جذاب و ارزشمندی ارائه دهید، احتمال خرید آن‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.

 

۱۶. مکمل‌های کتو

این رژیم شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات و تأمین کالری مورد نیاز از طریق پروتئین و غذاهای غنی از چربی است که منجر به عملکردی به نام کتوز می‌شود و بدن شروع به سوزاندن چربی ذخیره‌شده می‌کند.

مکمل‌های کتو تقاضای زیادی دارند و می‌توانند گزینه خوبی برای فروش آنلاین باشند چراکه حمل‌ونقل آنها راحت است و ماهیت محدودی دارند که باعث سفارش‌های متعدد مشتریان خواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب، شما را با پرفروش‌ترین محصولات در اینستاگرام آشنا کردیم. همان‌طور که در ابتدا گفته شد، صاحب یک محصول محبوب لزوماً فروش بالایی در اینستاگرام نخواهد داشت. لازمه کسب درآمد از اینستاگرام، رعایت اصول دیگر تجارت در این بستر است.

چند مورد از اصول کلیدی افزایش فروش در اینستاگرام ‌عبارتند از:

  • یک متن معرفی حرفه‌ای در مورد کسب‌وکار و شخصیت برندتان بنویسید
  • محصول و خدمات‌تان را تضمین کنید
  • در بخش وب‌سایت پروفایل‌تان، یک لینک بسازید و تمامی راه‌های ارتباطی خود را در آن قرار دهید.
  • عکس‌هایی جذاب از محصولات، خدمات و پشت‌صحنه کسب‌وکارتان منتشر کنید.
  • همه نظرات را منتشر کنید و به دایرکت‌­ها صادقانه و هوشمندانه پاسخ دهید.
  • هر از گاهی تخفیف بدهید و مسابقه برگزار کنید.
  • مشتریان خود را تشویق کنید تا شما را به دوستان خود معرفی کنند.