اگر بودجه مشخصی برای تغییر دکوراسیون خانه در نظر گرفته باشید، به سراغ چه مواردی می‌روید؟ چه موارد و وسایلی در خانه می‌تواند تغییرات زیباتری در خانه ایجاد کند؟ با توجه به اینکه در حال حاضر همه متریال‌ها و لوازمی که مایل به خریدشان هستیم، نسبت به گذشته افزایش قیمت چند برابری پیدا کرده‌اند، شاید پاسخ به این سوال کار چندان آسانی نباشد، اما ما در ادامه تلاش کرده‌ایم تعدادی از این دست را بررسی کنیم.

  1. یک از راه‌های تغییر دکوراسیون، نقاشی است

بله، نقاشی ساختمان به صورت کلی و یا جزئی، تغییرات زیادی در خانه ایجاد می‌کند. این موضوع به ویژه در خانه‌های قدیمی تاثیر بیشتری دارد. اگر چه رنگ سفید ساده، برای رنگ آمیزی منزل، همیشه از گزینه‌های پرطرفدار است، اما شما می‌توانید بر اساس سبک‌های مدرنی که در این سال‌ها رواج پیدا کرده است، دیوار، سقف و یا حتی تمام داخل خانه را با رنگ‌های دیگری نیز که مناسب با دکوراسیون شما هستند، رنگ‌آمیزی کنید. برای اینکار می‌توانید از سایت هایی که خدمات منزل مانند نقاشی ساختمان ارائه می‌دهند، شرکت‌ها و سازمان‌هایی را پیدا کنید که نرخ و اجرت مناسبی دارند، اما در عین حال، کیفیت کار آنها نیز قابل قبول است. به این ترتیب، با تغییر رنگ دیوارهای خانه، و یا حتی بخشی از آن، تغییر مورد نظر را می‌توانید ایجاد کنید.

  1. کابینت‌های خانه را تعویض کنید

اگر کابینت‌های شما، از انواع قدیمی فلزی یا چوبی است و با دکوراسیون نو شده دیگر بخش‌ها هماهنگی ندارد، شاید بهتر باشد با چند ام دی اف کار صحبت کنید، قیمت انواع کابینت‌های گلس و ام دی اف را پیدا کنید و با فرد مورد قبولی که به کارش اعتماد دارید، پروژه تغییر کابینت‌های آشپزخانه را انجام دهید. اینکار تاثیر زیادی در دکوراسیون خانه خواهد داشت.

  1. ساعت دیواری خانه را تعویض کنید

نمای ساعت دیواری به ویژه اگر در سالن پذیرایی قرار گرفته باشد، تاثیر زیادی در زیبایی دیوارها خواهد داشت. گرچه در هنگام خرید ساعت دیواری، فقط زیبایی ظاهری ملاک نیست و باید به کیفیت متریال‌های به کار رفته در آن و بخش اصلی آن، یعنی موتور ساعت دقت کنید تا ساعتی خریداری شود که برای مدت‌های طولانی کارایی خوبی داشته باشد.

  1. به جزئیات دیوارها دقت کنید

۲

علاوه بر رنگ‌هایی که برای نقاشی دیوارها انتخاب می‌کنید، باید جزئیات دیگری نیز در دیوارها بررسی شوند، برای مثال بسته به دکوراسیونی که در ذهن دارید، شاید بد نباشد یک یا چند تابلوی نقاشی به دیوار آویزان کنید. همچنین می‌توانید بخشی از اتاق نشیمن و یا راه‌پله را برای آویز عکس‌های خانوادگی اختصاص دهید و در اتاق فرزند و یا حتی خودتان نقاشی آنها را به صورت تابلو آویزان کنید.

در حال حاضر می‌شود از بشقاب تابلوها، صنایع دستی، گل‌های آپارتمانی که در شرایط سخت هم رشد می‌کنند برای زیباتر کردن دیوارهای خانه استفاده کرد.

  1. دکوری‌های زیبا تهیه کنید

شاید زیباترین دکوری که می‌توانید در خانه‌هایتان قرار دهید، نصب و یا قرار دادن شلف، سه پایه و استندهای گل و گیاه باشد تا انواع گل‌ها را در آنها قرار دهید. اگرچه ممکن است اینکار را با هدف زیباتر کردن خانه انجام دهید، اما گل‌ها، روح و طراوات خانه را بیشتر می‌کنند، موجودات زنده هستند و زمانی که به مراقبت از آنها می‌پردازید، حس ارزشمندی در شما برمی‌انگیزاند.

همچنین می‌توانید روی میز جلو مبلی، بسته به اندازه و ابعاد آن، از دکوری‌های ساده و با معنا استفاده کنید و در گوشه‌های اتاق، دکوری‌های متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید.

قرار دادن کتابخانه در بخشی از دیوار اتاق و یا سالن پذیرایی نیز می‌‌تواند علاوه بر زیباتر کردن خانه، حس علاقه بیشتری برای کتاب خواندن در شما ایجاد کند.

  1. شیرهای آب را تعویض کنید

اگر شیرهای خانه قدیمی است و کارایی خوبی هم ندارند، تعویض آنها با مدل‌های جدیدتر می‌تواند تاثیر بسیار خوبی روی ظاهر آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی داشته باشد. اینکار را می‌توانید درباره سینک‌های ظرفشویی که در حال حاضر در مدل‌های بسیار زیبا و متنوعی از نمای سنگ و سرامیک تا استیل‌های دوقلوی زیبا طراحی می‌شوند هم انجام دهید و نتیجه شگف‌انگیز آن را مشاهده کنید.

  1. کوسن‌ها و پرده‌ها را تغییر دهید 

۳

نیازی به تعویض مجدد مبل‌ها نیست اگر بتوانید کوسن‌هایی با طرح‌های زیبا تهیه کنید. همچنین تعویض پارچه مبل‌ها هم تاثیر زیادی روی جدید جلوه کردن مبل‌ها خواهد داشت.

پرده‌ها نیز بخش مهمی از پنجره‌ها را پوشش می‌دهند و اگر بتوانید از انواع طرح‌های جدید برای تغییر آنها استفاده کنید، زیبایی دلنشینی را در خانه ایجاد خواهید کرد. البته تلاش کنید پرده‌هایی انتخاب کنید که مانع از رسیدن آفتاب به خانه نباشند. خانه پرنور همیشه زیبایی بهتری به خانه می‌دهد.

  1. به کف زمین خانه توجه کنید

اگر قصد جابجایی و اسباب کشی به یک خانه جدید را دارید قبل از مستقل شدن در محل جدید به این مورد دقت کنید و در صورت نیاز تعمیرات را قبل از انتقال کامل وسایل به خانه انجام دهید. اما اگر در خانه قدیمی ساکن هستید که کف آن با موزاییک فرش شده است، شاید وقت آن رسیده که آنها را با انواع سرامیک، سنگ و حتی پارکت تعویض کنید. اینکار باعث می‌شود، به گستردن فرش و قالی کمتری هم نیاز داشته باشید، خانه شکل مدرن‌تری پیدا می‌کند و در نتیجه به تغییر دکوراسیونی که مایل هستید، دست یافته‌اید.

  1. از خلاقیت‌های ساده استفاده کنید

این چند اصل را به شدت به شما توصیه می‌کنیم: برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه شور و شوق داشتن، اولین گام اساسی است. اینکار باعث می‌شود حتی اگر بودجه محدودی برای اینکار داشته باشید، خلاقیت‌های جالبی به ذهنتان برسد. برای اینکه بتوانید از روش‌های ساده برای تغییر دکوراسیون استفاده کنید، سعی کنید اصول دکوراسیون در سبک‌های مختلف را مطالعه کنید. اینکار با وجود شبکه‌های اجتماعی متعدد، چندان سخت نخواهد بود

پس از آن می‌توانید با متریال‌های ساده‌ای مانند نخ‌های بافتنی، کاغذها، بطری‌های پلاستیکی و قوطی‌های دورریختنی، چسپ و حتی قطعات چوب، طرح‌های زیبایی ایجاد کنید. اینکار حس ارزشمندی و عزت نفس شما را نیز بالاتر می‌برد و از طرفی با دکوری‌های زیبایی که می‌سازید، خانه زیباتری شکل خواهید داد.

در این مقاله، تلاش کردیم مواردی را برای تغییر دکوراسیون خانه اشاره کنیم که می‌توانند تاثیرات بسیار خوبی در منزل ایجاد کنند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که دارید و شرایطی که اختصاصی منزل شماست، یک یا چند مورد از این لیست را انتخاب کرده و نتیجه شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.