شیک بودن فضای داخلی یک شرکت اداری به نظم، چیدمان، طراحی آن بستگی دارد. یکی از مهم­ترین فاکتور­های موثر در زیبایی ظاهری شرکت انتخاب و خرید ست اداری متناسب با فضای داخلی شرکت است. ست رومیزی اداری شامل وسیله­های پرکابردی است که با بهره­گیری از آن­ها می­توانید نظم و ترتیب چشم­گیری را به شرکت خود بیافزایید. مراجعه­کننده و یا مشتری در لحظه ورود به شرکت با نمای داخلی آن روبرو می­شود که نظم و زیبایی آن تاثیر مثبت بسیاری از شرکت در ذهن او ایجاد می­کند. بنابراین، در ادامه با راهنمای خرید ست اداری آشنا می­شوید که اطلاعات بسیاری در زمینه انتخاب و تهیه آن­ها به شما ارائه می­کند. با بهره­گیری از این اطلاعات می­توانید ظاهری منظم و مرتب به میز­های کارمندان شرکت ببخشید.

1

ست رومیزی اداری چیست؟

ست رومیزی اداری در ساماندهی وسایلی که در طول روز به هنگام کار کردن از آن­ها بهره می برید بسیار تاثیر گذار است. و نظم میز کارتان را مدیریت می­کند که بهبود عملکرد شما را به دنبال دارد. ست رومیزی اداری بر روی میز کار چیده می­شود که وسایل مورد نیاز کارمندان را در دسترس آن­ها قرار می­دهد. در این صورت، کارمندان وظایف و کار خود را بدون سردرگمی در میان وسیله­های پراکنده روی میز  به بهترین نحو ممکن انجام می­دهند.

2

لوازم موجود در ست رومیزی اداری

  • جای خودکار و مداد

جای خودکار و مداد تقریبا عضو ثابت همه ست­های رومیزی اداری است که با قرار دادن انواع خودکار و مداد در آن راحتی کار را برای شما به دنبال دارد. جای خودکار و مداد در انواع جنس­های چوبی، چرمی و پلاستیکی در بازار عرضه می­شود که انتخاب رنگ و جنس آن به سلیقه مشتری بستگی دارد. تراش رومیزی وسیله­ای کاربردی برای کارمندانی است که از مداد نسبت به خودکار بیشتر استفاده می­کنند. کارمندان از لوازم­ تحریر اداری مختلفی استفاده می­کنند که به منظور راحتی می­توانند خرید اینترنتی لوازم­ تحریر را از سایت­های اینترنتی معتبر تجربه کنند.

  • جای گیره و سنجاق

کارمندان به جای گیره و سنجاق نیاز فراوانی دارند؛ زیرا آن­ها برای جمع و جور کردن برگه­های موردنیاز و مهم و یا سنجاق کردن برگه­ها به یکدیگر از انواع سوزن ته­گرد، گیره، و سنجاق استفاده می­کنند. پوشش داخلی این وسیله پرکاربرد از جنس آهنربا است که سنجاق و گیره به منظور جلوگیری از گم شدن به آن می­چسبند.

  • کازیه

روی میز کارمندان یک شرکت برگه­ها و پرونده­های مختلف وجود دارد که اگر قرار باشد روی سطح میز کار پخش شوند، علاوه بر بی نظمی و نامرتبی میز فضای آزادی برای انجام کار کارمند باقی نمی­ماند. کازیه وسیله ای دارای دو یا سه طبقه است که به منظور نگهداری برگه­ها و پرونده­ها طراحی شده است. طبقه­های کازیه اغلب از جنس فلز و یا پلاستیک است که انتخاب آن به سلیقه مشتری نیاز دارد. و در ابعاد استانداری طراحی شده است که برگه­ها و پرونده­ها به راحتی در آن قرار می­گیرند.

  • جای چسب نواری

چسب نواری از انواع لوازم­التحریر پرکاربردی است که در ادارات و شرکت­ها کاربرد فراوانی دارد. وجود این وسیله پرکاربرد در ست رومیزی اداری باعث شده تا کارمندان به راحتی از چسب نواری بهره ببرند. جای چسب نواری به گونه­ای طراحی شده است که در قسمت جلویی آن ریز دنده­هایی وجود دارد که چسب نواری را در اندازه دلخواه شما جدا می­کند. کارمندان با استفاده جای چسب نواری دیگر نیازی به قیچی و ابزار تیز برای بریدن چسب نواری ندارند و روی میز از انواع آن­ها خالی می­شود.

  • منگنه

کارمندان در قسمت­های مختلف ادارات و شرکت­ها از انواع برگه­های مهم بهره می­برند که برای جلوگیری از مفقود شدن آن­ها باید به یکدیگر وصل شوند. منگنه یکی دیگر از لوازم موجود در ست رومیزی اداری است که کارمندان با استفاده از آن برگه­ها را به یکدیگر و یا به پرونده­های دیگر وصل می­کنند. با بهره­گیری از منگنه دیگر نگران مفقود شدن برگه­های پرونده­های مهم نخواهید بود.

  • پانچ

پانج وسیله­ مهم دیگری است که در ست رومیزی اداری وجود دارد. کارمندان با استفاده از پانچ برگه­ها و پرونده­ها را سوراخ کرده و با استفاده از گیره پوشه به یکدیگر متصل می­کنند.

  • جا تقویم ست رومیزی اداری

تقویم از مهم­ترین لوازمی است که بر روی میز هر کارمندی وجود دارد. کارمندان برای اینکه تاریخ روز، تعطیلات رسمی، و مناسبت­های مختلف را به خاطر داشته باشد، نیاز مبرمی به تقویم رومیزی دارند. علاوه بر این، برخی از افراد رویداد­های مهم هر روز مانند ساعات ملاقات با مراجعه کننده، جلسات، و کارهای روزمره را جهت یادآوری و تاکید بر روی تقویم یادداشت می­کنند.

 

  • تخته شاسی

تخته شاسی وسیله ای چوبی است که در قسمت بالایی آن گیره­ای جهت نگه­داری برگه­ها دارد. با استفاده از تخته شاسی می­توانید تعدادی برگه را ثابت بر روی یکدیگر نگه دارید.

  • فایل کشویی رومیزی ست ادارات

فایل کشویی رومیزی شامل سه طبقه کشویی است که کارمندان می­توانند وسایل و لوازم­التحریر اضافی و یا حتی وسیله­های شخصی خود را در آن نگه­داری کنند. فایل کشویی رومیزی اغلب از جنس فلز است که از انباشته شدن وسیله­های غیر ضروری بر روی میز جلوگیری می­کند.

نکاتی که هنگام خرید ست اداری باید در نظر بگیرید

3

  • جنس

جنس وسیله­های موجود در ست اداری از فاکتورهایی مهمی است که هنگام خرید ست اداری باید به آن دقت کنید. ست­های اداری معمولا در جنس­های چوبی، پلاستیکی و چرمی عرضه می­شوند که به انتخاب و سلیقه مشتری بستگی دارد. ست رومیزی ادارای با جنس چوب اغلب به منظور استفاده در اتاق مدیران و معاونان شرکت انتخاب می­شود. و جنس پلاستیکی مناسب میز کارکنان شرکت است که حجم کاری بیشتری را انجام می­دهند. از این رو، شما می­توانید با توجه به جنس ست اداری سمت کارمندان را به راحتی تشخیص دهید.

 

  • اندازه ست اداری

مهم­ترین هدف انتخاب و خرید ست اداری ساماندهی به میز سئو کار و جلوگیری از انباشته شدن وسیله­های مورد استفاده است. بنابراین، راهنمای خرید ست اداری راجع به اندازه و فضای آزاد میز را در نظر بگیرید؛ زیرا ست اداری با سایز کوچک متناسب میز­های اداری کوچک با فضای آزاد کمتری است. و اگر میز بزرگی در اختیار دارید می­توانید به خرید ست اداری با سایز بزرگ فکر کنید.

سخن آخر

با راهنمای خرید ست اداری آشنا شدید. اگر از شلوغی و بی­نظمی میز کار خود یا کارمندان شرکت خسته شده­اید، به فکر خرید ست اداری باشید. ست رومیزی اداری علاوه بر اینکه میز شما را مرتب می­کند، زیبایی آن نیز مراجعه کننده را تحت تاثیر قرار می­دهد. برای خرید به سایت خرید کتاب گاج مارکت مراجعه کنید.