تمامی کمپرسور ها محصول نهایی به نام هوای فشرده تولید می کنند ولی کمپرسور دندانپزشکی به دلیل وجود قوانین سختگیرانه برای حفظ سلامتی بیماران باید ویژگی های متفاوتی داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

4

مدل های مختلفی از کمپرسورهوا های دندانپزشکی با مکانیسم عملکرد های متفاوت وجود دارد و هر کدام دارای معایب خاص خود می باشند که با توجه به قیمت بالای کمپرسور بهتر است مدلی را انتخاب کنید که شما را با مشکلات عدیده در حین کار مواجه نسازد.

کیفیت پایین کمپرسور هوا به معنای افت راندمان کاری دندانپزشک، نیاز به تعمیرات مکرر، توقف کار و در نتیجه ضرر های مالی قابل توجه است.

در این مطلب به طور اختصاصی انواع کمپرسورهای دندانپزشکی معرفی شده و ضمن شرح معایب هرکدام، بهترین کمپرسور دندانپزشکی به شما معرفی شده است.

کمپرسور دندانپزشکی چیست؟

در مراحل مختلف عملیات دندانپزشکی نیاز به هوای فشرده و تمیز است. وظیفه کمپرسور دندانپزشکی تولید باد با چنین خصوصیاتی است. اما چرا نمی توان از کمپرسورهای معمولی کارگاهی و صنعتی استفاده کرد؟

زیرا هوای فشرده کاربردی در دندانپزشکی بایستی کاملا عاری از آلودگی و ناخالصی باشد. هوای تولید شده توسط کمپرسور های معمولی به لحاظ معیارهای بهداشتی و امنیتی دارای شاخص‌های لازم نیست.

انواع کمپرسور هوا دندانپزشکی

انواع کمپرسورهای دندانپزشکی رایج در بازار به چهار دسته تقسیم بندی می شود:

  • کمپرسور های تسمه ای (belt compressor): در این مدل کمپرسور، تسمه وظیفه انتقال نیروی محرکه را از الکتروموتور به سیلندر بر عهده دارد.
  • کمپرسور های کوبله (coupling compressor): در کمپرسورهای کوبله الکتروموتور و سیلندر در یک مجموعه قرار گرفته اند و نیروی محرکه مستقیما و بدون واسطه به سیلندر وارد می شود.
  • کمپرسور های بدون روغن (oil free): این مدل نیز مشابه با کمپرسورهای کوبله است با این تفاوت که بدون روغن کار می کنند.
  • کمپرسور های یخچالی: مشکل کمپرسورهای یخچالی ورود روغن به درون سیستم است. البته این مشکل در مدل های جدید به دلیل قرار گرفتن میکرو فیلتر برطرف شده است. اما باز هم نوع مرغوب و اصلاح شده کمپرسور های یخچالی در بازار خیلی کم یافت می‌شود و تنها بایستی از مراکز معتبر خریداری شوند.

معایب کمپرسور هوا های رایج موجود در بازار

معایب کمپرسور های دندانپزشکی موجود در بازار در رابطه با مدل های تسمه ای و کوبله شده است.

این دسته از کمپرسورها دارای لرزش شدید و سر و صدای زیادی بوده که هم برای دندان پزشک و مراجعین آزار دهنده است و هم برای همسایگان و واحدهای مجاور ایجاد مزاحمت می کند.

در مواردی ممکن است برای حل این مشکل اتاق جداگانه برای قرارگیری کمپرسور در نظر گرفته شود. اما این کار به معنای نیاز به لوله کشی و در نتیجه افت فشار هوای خروجی است.

مشکل جدی دیگر در رابطه با کمپرسورهای تسمه ای و کوبله ورود ناخالصی هایی چون روغن و آب به درون هوای فشرده است. این به معنای انتقال آلودگی به تجهیزات دندانپزشکی بوده و از طرفی کیفیت کار دندانپزشکی را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

تجربه نشان داده است که استفاده از این کمپرسورها باعث خرابی سریعتر یونیت و سرتوربین شده و در مورد کارهای تخصصی چون کامپوزیت افت راندمان کاری را منجر می شود.

5

کمپرسور اویل فری  oil free، بهترین کمپرسور دندانپزشکی

با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که بهترین کمپرسور دندانپزشکی مدل بدون روغن و یا اویل فری است. در کمپرسورهای اویل فری، روغن نقش خنک سازی را برعهده دارد و با نرم کردن اتصالات از سایش قطعات جلوگیری می کند.

در این مدل از کمپرسورها، مشکل پاشش روغن به درون هوای فشرده برطرف شده است. همچنین سر صدا و لرزش بسیار کمتری نسبت به سایر مدل ها دارند.

از طرفی مدلهای بی‌کیفیت همچنان مشکل صدا و لرزش شدید را خواهند داشت. در نهایت آنکه چنین کمپرسورهایی سرعت استهلاک بالایی داشته و قطعات یدکی آنها در هنگام تعمیرات به سختی یافت می شود.

تمامی این مشکلات باعث می شود تا در کنار قیمت بالای کمپرسورهای اویل فری نامرغوب، خرید آنها هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد.

کمپرسور بدون روغن دوو

6

دوو یکی از برندهای مطرح تولید کننده تجهیزات کارگاهی و صنعتی است که به دلیل کیفیت و طول عمر بالای تولیدات خود طرفداران زیادی دارد.

کمپرسور اویل فری دوو موتوری براشلس دارد که بسیار پر قدرت بوده و همین ویژگی باعث افزایش طول عمر نسبت به دیگر کمپرسور ها می شود.تنظیم فشار باد از 3 تا 12 بار از دیگر ویژگی هایی است که این کمپرسور را متمایز می کند که از طریق دیسپلی دیجیتالی روی کمپرسور قابل تنظیم است.

حالت سوپرسایلنت که با استفاده از قدرت نیمی از موتور باعث بیصدا شدن هرچه بیشتر دستگاه می شود این دستگاه را به گزینه مناسبی برای مطب های دندان پزشکی کرده.

این شرکت برای صنف پزشکان اقدام به تولید کمپرسورهای oil free با استانداردهای بالای بهداشتی و ایمنی نموده است.

پرفروش ترین کمپرسور روغنی دوو مدل کمپرسور هوا ۴۰ لیتری DACC40D-OF دوو است که دارای مشخصات فنی زیر می باشد:

  1. هوای خروجی کمپرسور کاملاً پاک و بدون باکتری است به همین دلیل در صنایع دندانپزشکیT غذایی و دارو سازی قابل استفاده می باشد.
  2. این مدل دارای ۴ سیلندر است که به معنای افزایش قدرت آن می باشد. به طوری که ۶ ساعت مداوم در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد قادر است تا فشار مداوم 6 بار را تولید نماید.
  3. استفاده از این دستگاه بسیار آسان بوده زیرا دارای نمایشگر دیجیتالی است و تنظیمات آن به راحتی انجام می شود.
  4. همچنین به دلیل تعبیه موتور براشلس مگنت دائم، نیاز به تمیز کاری برس ها و محل اتصالات بسیار اندک است.
  5. سرعت موتور به دلیل عدم وجود اصطکاک افت نمی کند.
  6. همچنین دارای توان بالاتر و وزن کمتری نسبت به موتورهای معمولی است.
  7. کمپرسور سایلنت اینورتر که در مصرف برق بسیار صرفه جویی می شود.همچنین این کمرسور به سفارش ژاپن و آمریکا تهیه شده است.

شما می‌توانید این کمپرسور را با ضمانت اصالت کالا، گارانتی و قیمت های شرکتی و تحویل در کوتاه‌ترین زمان ممکن از فروشگاه اینترنتی نارنجلند تهیه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم تا برای مشاهده سایر ویژگی ها و قیمت کمپرسور های دوو به وبسایت فروشگاه آنلاین نارنج لند ارائه دهنده ابزار آلات صنعتی و تجهیزات باغبانی و کشاورزی مراجعه کنید و بصورت مستقیم از واردکننده با مناسبترین قیمت سفارشتان را آنلاین ثبت کنید.

در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر  می توانید با شماره دفتر فروش نارنج لند حاصل فرمایید:

02133997179