خواندن قرآن و دعا هایی مانند کتاب مفاتیح در این ماه بسیار ارزشمند است و شما می توانید در زمان روزه داری از ثواب خواندن قرآن و دعاها بهره مند شوید. روزه داران در هنگام سحر و افطار با دعا و مناجات از لحظات معنوی این ماه لذت می برند.

افرادی که به صورت روزانه به خواندن قرآن می پردازند می توانند از قرآن های حزبی استفاده کنند و از این طریق مشغول عبادت شوند. همان طور که می دانید هر جز از قرآن کریم از  تعداد مشخصی حزب تشکیل شده است و در واقع حزب یک اصطلاح علوم قرآنی است که به بخش معینی از قرآن گفته می شود. در بخشی از تقسیم بندی ها هر جز از قرآن حزبی به چهار بخش تقسیم بندی می شود که بر این قرآن به صد و بیست حزب دسته بندی می شود.

9

قرآن حزبی در مساجد و مراسم ها کاربرد دارد.

امروزه کتبی تولید می شود که دعا و مناجات را برای هر فردی آسان تر می کند قرآن تک برگی پرسی نیز جزو این کتب هستند که در مراسمات مذهبی کاربرد دارد.‌ استفاده از ادعیه هایی در ابعاد کوچک نیز بسیار کاربرد دارد، به عنوان مثال کتاب مفاتیح جیبی جزو کتاب های کاربردی است که در ماه مبارک رمضان و یا هنگام رفتن به زیارتگاه ها می توان از آن ها استفاده کرد.

به طور کلی قرآن حزبی و یا ادعیه و کتب مفاتیح کاربرد زیادی دارد و شما در هر شرایطی می توانید ازآن ها استفاده کنید. با قرار دادن این کتب در کیف خود می توانید در مسیر های مانند مسیر کار و یا هر شرایط دیگر که قصد انجام دعا و مناجات دارید و به کتب دعا دسترسی ندارید از آن ها استفاده کنید.

ماه مبارک رمضان ماه قرآن کریم است و مسلمانان در این ماه به خواندن قرآن به صورت جز به جز می پردازند در واقع در هر روز از این ماه مبارک یک جزو از قرآن کریم را می خوانند که با این کار برکت زیادی نصیب روزه داران می شود. خرید قرآن حزبی نیز می تواند در این ماه افراد را تشویق به خواندن قرآن کریم کند تا از برکت آن بهره مند شوند.

10

قرآن تک برگی پرسی برای ختم قرآن مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد قرآن حزبی

همان طور که قبلا به آن اشاره شد قرآن کریم به بخش های مشخصی تقسیم بندی شده است که این بخش ها حزب نامیده می شوند. کاربرد اصلی قرآن حزبی در مساجد و مراسمات مختلف است. در واقع با استفاده از قرآن های حزبی افراد به ختم قرآن مشغول می شوند و به صورت دسته جمعی هر فردی خواندن یک حزب از قرآن کریم را بر عهده می گیرد.

افرادی زیادی هستند که به عنوان هدیه و یا خیرات اموات خود قرآن حزبی تهیه می کنند و آن ها را به مساجد هدیه می دهند تا خواندن آن توسط افراد ثوابی هم به اموات آن ها تعلق گیرد.

قرآن حزبی در جعبه های زیبایی قرار می گیرد که در مراسم های عزاداری و مناجات در محلی قرار بگیرد تا افراد بتوانند مشغول به خواندن و بهره مندی از قرآن های حزبی شوند. در ماه مبارک رمضان و به خصوص شب های قدر وجود قرآن های حزبی کاربرد زیادی دارد. استفاده آن ها در مساجد و هیئت های عزاداری موجب می شود که مردم به خواندن قرآن کریم مشغول شوند و در آن شب ها از یاد خدا غافل نشوند.

علاوه بر قرآن حزبی قرآن تک برگ پرسی نیز کاربرد فراوانی دارند. استفاده از قرآن تک برگی پرسی در مساجد و هیئت ها مورد استفاده قرار می گیرد. قرآن های تک برگ پرسی قرآن ورقه ای هستند که شامل قرآن کامل هستند و در جعبه های زیبا و شکیلی قرار می گیرند. جعبه قرآن های تک برگ معمولا از دو بخش قرائت شده و قرائت نشده تشکیل شده است که برگه های خوانده شده و خوانده نشده از هم تفکیک شود تا تمام آیات قرآن قرائت شود و به عبارتی دیگر قرآن به طور کامل ختم شود.

قرآن حزبی و قرآن تک برگ پرسی با کیفیت و قیمت های متفاوتی تولید می شوند که افراد بنا بر بودجه و نظر خود می توانند گزینه های مختلفی را تهیه کنند. اگر به دنبال قرآن های شکیل و زیبا هم هستید می توانید در بازار آن ها را بیابید.

کتاب مفاتیح جیبی که مجموعه ای از مناجات ها، دعاها و زیارات و اعمال مخصوص ایام  پیامبر و امامان است کاربرد زیادی دارد. با قرار دادن این کتاب در کیف خود می توانید در هر شرایطی مشغول به خواندن دعا های مد نظر خود شوید. قیمت کتاب مفاتیح جیبی به دلیل حجم کمی که دارد مناسب است.

11

کتاب مفاتیح جیبی برای دعا و مناجات در شرایط گوناگون کاربرد دارد.

قرآن حزبی، قرآن تک برگ پرسی جزو کتب پرکاربرد در مراسمات مذهبی هستند. زمانی که در مراسم های عزاداری و همین طور مراسمات یادبود شرکت می کنید وجود این کتب الزامی است. به عنوان مثال در مراسمات یادبود افرادی که در مراسم شرکت کرده اند مشغول به خواندن قرآن و دعا برای اموات می کنند و از این طریق روح بازماندگان را التیام می بخشند.

به منظور تهیه قرآن کریم و کتاب مفاتیح باید به فروشگاه های معتبر و با سابقه در این حوزه مراجعه کنید تا کتب با کیفیت را با قیمت های مناسب تهیه کنید و در جهت مناجات و ارتباط با خدا بهترین استفاده را از آن ها ببرید.

ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای مناجات و ارتباط با پروردگار است و شما می توانید با خواندن قرآن کریم در زمان های روزه داری ارتباط خود را با پروردگار قوی تر کنید. نماز و قرآن خواندن، خواندن دعاهای مربوط به ماه مبارک رمضان از طریق کتاب مفاتیح روش های ویژه ای برای داشتن ماهی پر برکت هستند. مناجات در این روز ها موجب آرامش روح و ارتباط بهتر با پروردگار می شود و افراد با خواندن قرآن کریم می توانند به این امر مهم دست پیدا کنند.