از زمانی که شهرها به شکل ماشینی امروزی شکل گرفتند و هوای اکثر شهرهای بزرگ ایران آلوده شد مرسوم بود که مردم برای سپری کردن تعطیلات و یا اوقات خوش به مناطق خوش آب و هوا و سرسبز حومه ای پناه می بردند. این موضوع سالهاست که در شهرهای بزرگی نظیر تهران، اصفهان، اهواز و ... دیده می شود. از همین جهت کسانی که می توانستند شروع به خرید ویلاهای مجهز و لوکس در این مناطق کردند و عده ای نیز برای سپری کردن یک تعطیلات آرام در حومه شهر اقدام به اجاره ویلا در این مناطق می کردند. اما این امر این روزها به یک ترند گردشگری تبدیل شده است و در تمامی تعطیلات کوتاه یا بلند سیل عظیمی از مسافران روانه حومه های شهر خواهند شد. در این مطلب میخواهیم دلیل این موضوع را بیشتر توضیح دهیم.

m1

سادگی اجاره ویلا در مناطق حومه ای

این روزها با گسترش اینترنت بسیاری از کارها ساده تر شده اند اما هنوز عده ای به کسب و کارهای آنلاین و خرید از سایت ها اعتماد نمی کردند و ترجیح می دادند که کارهای خود را به صورت حضوری انجام دهند تا زمانی که با گسترش ویروس کرونا در تمام جهان آن عده محدود فراری از خرید های آنلاین مجبور شدند به کسب و کارهای آنلاین اعتماد کنند و کم کم طرفدار آن شدند.

اما کسب و کار آنلاینی که مد نظر ما است اجاره آنلاین ویلا از طریق سایت های تخصصی و دارای مجوز است که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. رومیتا یکی از با سابقه ترین این سایت هاست که با تنوع بسیار بالای ویلاهای اطراف تهرانش در این زمینه بسیار فعال بوده است. اجاره ویلا از سایت رومیتا بسیار ساده است چرا که اولا با ارائه تنوع بالا کیفیت و قیمت انتخاب و اجاره را برای همه ممکن می سازد و ثانیا با وضع قوانین واضح کنسلی و ضمانت نظافت، کیفیت و بازگشت وجه و همچنین پشتیبانی تلفنی و آنلاین 24 ساعته جای هیچ نگرانی برای مسافر و میزبان باقی نمی گذارد.

شاید بپرسید چگونه بدون دیدن ویلا انتخاب کنیم و مبلغ را بپردازیم؟ پاسخ این است که در سایت رومیتا عکس های کافی از هر ویلا به همراه امکانات کامل آورده شده است. به علاوه میتوانید با میزبان از طریق خود سایت چت کنید و سوالاتتان را بپرسید و یا نظرات مسافران قبلی را بخوانید تا از کیفیت مطمئن شوید. با یکبار اجاره از سایت رومیتا متوجه خواهید شد که این روش از اجاره ویلا واقعا ساده و ایمن است.

گسترش ویروس کرونا و محدود شدن سفرها

همه ما می دانیم که در بهار و تابستان سالی که گذشت به دلیل گسترش ویروس کرونا خروج و ورود به استان ها با محدودیت های روبرو شد و تنها راهی که برای ساکنان پایتخت و شهرهای بزرگ دیگر باقی مانده بود اجاره ویلا در اطراف شهر و سپری کردن یک آخر هفته با خانواده شان در آن منطقه بود. به همین دلیل درخواست ها برای اجاره ویلا در دماوند، لواسان، فشم، کردان و کرج با افزایش چشم گیری مواجه شد و به عبارتی این گونه سفرها برای مدتی تنها سفرهای در جریان و ایمن بودند.

این موضوع سبب شد که ویلاهای لوکس و مجهز این مناطق حسابی دل از مسافران ببرند و سفر به اطراف تهران حتی محبوب تر از گذشته شود و دیدیم که در نوروز 1400 نیز این موضوع تکرار شد و عده ای زیادی از پایتخت نشینان ترجیح دادند که فقط به شهرهای حومه سفر کنند. و البته که معمولا ساکنان غرب پایتخت اجاره ویلا در کرج و کردان و ساکنان شرق پایتخت اجاره ویلا در لواسان و اطراف آن را ترجیح می دهند.

امکانات ویلاهای حومه شهرها

همان طور که گفتیم به دلیل گسترش بیماری کرونا خانواده ها و حتی مسافران در طول سفر ترجیح می دهند که اوقات خود را بیشتر در داخل ویلا سپری کنند و کمتر در مکان های عمومی حاضر شوند. این امر نیز یک امتیاز به نفع ویلاهای حومه ای و البته اطراف تهران محسوب می شود.

ویلاهای حومه ی شهر ها عموما با هدف لذت بردن از طبیعت و آب وهوا ساخته شده اند پس همگی یا باغ یا حیاط دارند که خانواده ها می توانند از آن ها استفاده کنند و شلوغی و دود و دم شهرهایشان را بدون این که در معرض خطر ویروس قرار بگیرند فراموش کنند. اما ویلاهای حومه شهرها به ویژه ویلاهای اطراف تهران امکانات دیگری هم دارند که برای سرگرم کردن فرزندانی که یکسال را در خانه سپری کرده اند و حتی به مدرسه نرفته اند کافیست. امکاناتی مانند استخر، سونا، جکوزی، فوتبال دستی، میزبیلیارد، باریکیو، تاب و... .

m2

همه نکاتی که گفتیم سبب شد که خانواده ها هم برای حفظ سلامتی خود و هم برای فراهم آوردن تفریحات سالم برای فرزندانشان به این ویلاها توجه خاص و ویژه ای نشان دهند.

امکان برگزاری مراسم های کوچک در ویلاهای حومه شهرها

با آمدن ویروس کرونا به زندگیمان بسیاری از مراسم ها لغو شد. زوج هایی که در شرف ازدواج بودند نتوانستند در تالارها و باغ تالارهای مخصوص این کار، مراسمی برگزار کنند ومجبور شدند که بدون مراسم های بزرگ زندگی مشترکشان را آغاز کنند. این زوج ها اکثرا ترجیح دادند که با جمع محدودی از اعضای نزدیک خانواده شان مراسم کوچکی را در فضای باز برگزار کنند و این موضع سبب شد که ویلاهای لوکس اطراف تهران که اکثرا دارای باغ های مدرن و زیبا هستند برای این امر مورد توجه قرار بگیرند. این موضوع نیز در افزایش محبوبیت اجاره ویلا در اطراف تهران و سایر شهرهای بزرگ تاثیرگذار بود.

m3

نکات بالا تعدادی از دلالیل ترند شدن سفر به حومه شهرها و اجاره ویلا در این مناطق بوده است. اگر شما نیز خواستار اجاره ویلا در این مناطق هستید به سایت رومیتا به آدرس roomita.com مراجعه نمایید و ویلای موردنظرتان را به سادگی انتخاب و اجاره کنید.