داشتن یک کابین دوش حرفه ای می تواند علاوه بر زیبایی خاصی که به محیط خانه شما می بخشد، مشکل کمبود جا را نیز بر طرف کند و در عین حال هم هزینه بسیار کمی را برای نصب و اجرا لازم داشته باشد. در ادامه می خواهیم تا در خصوص چگونگی ساخت کابین دوش با استفاده از شیشه حمام، انواع حمام شیشه ای و مسائل مرتبط با این موضوعات صحبت کنیم.

انواع کابین های دوش که با استفاده از شیشه حمام ساخته می شوند

کابین های دوش در 4 مدل وجود دارند که همه آن ها دارای شیشه حمام مخصوص هستند. این 4 مدل هر کدام دارای خصیصه ها و ویژگی های خاص خود هستند و می توانید از هر کدام از آن ها که دوست دارید، استفاده کنید؛ اما نکته ای که بسیار مهم است این است که برای اجرای هر کدام از این کابین های دوش نیاز به فضای خاصی وجود دارد.

1-کابین دوش شیشه ای لولایی

این نوع از کابین دوش ها از شیشه حمام سکوریت با ضخامت 10 میلی متر یا 1 سانتی متر استفاده می کنند که دارای رنگ های دودی، شفاف و بدون رنگ و همچنین ترکیبی است. این نوع از شیشه حمام ها دارای دری هستند که همچون درهای عادی باز می شوند. این درب با استفاده از لولا به شیشه های دیواره کابین دوش متصل شده اند و به همین دلیل است که نام کابین دوش شیشه ای لولایی را برای آن انتخاب کرده اند.

2-کابین دوش شیشه ای ریلی

کابین دوش شیشه ای ریلی دارای شیشه حمام سکوریت است، اما برخی تفاوت هایی را از لحاظ نصب و اجرا با کابین دوش شیشه ای لولایی دارد. کابین دوش شیشه ای ریلی معمولا در جایی به کار می رود که 3 طرف دیوار داشته و قرار است یک طرف از آن پوشانده شود، یعنی شیشه حمام تنها در یک وجه از دیوار قرار می گیرد. این نوع از حمام های شیشه ای دارای یک تسمه ضد زنگ و فولادی هستند که در بالا و پایین شیشه حمام متحرک و شیشه حمام ثابت نصب می شود تا استحکام و پایداری آن را بیشتر کند. نوع شیشه حمام استفاده شده در این کابین دوش نیز از جنس شیشه سکوریتی است که پیش از این معرفی شد.

3-کابین دوش شیشه ای پارتیشنی

کابین دوش شیشه ای پارتیشنی یکی از حمام های شیشه ای است که نمی توان آن را در هر جایی استفاده کرد، دقیقا این مورد از کابین دوش ها همچون انواع درب اتوماتیک شیشه ای گردان هستند که برای اجرا و نصب نیاز به فضای بزرگی دارند. معمولا این نوع از حمام های شیشه ای که با استفاده از شیشه حمام ساخته می شوند، در فضاهای بزرگ همچون اتاق خواب های بزرگ امکان نصب دارند و حتی بسیاری از اوقات، داخل این حمام شیشه ای یک سکوی سنگی نیز برای نشستن افراد تعبیه می کنند.

جنس شیشه حمام مورد استفاده در این نوع از کابین شیشه ای نیز دقیقا از همان شیشه سکوریت 10 میلی متر است که در دو نوع قبلی و همچنین در تولید درب اتوماتیک شیشه ای یا شیشه بالکن استفاده شده است.

4-دیوایدر شیشه ای حمام

نوع آخری که جز شیشه حمام و حمام های شیشه ای طبقه بندی می شود در مورد دیوایدر شیشه ای حمام و یا همان جدا کننده فضای داخلی حمام است. این نوع از شیشه حمام را می توان جز پارتیشن شیشه ای نیز به حساب آورد، زیرا سبک اجرا و نصب آن همچون پارتیشن های شیشه ای است. از دیوایدر شیشه حمام در فضاهایی استفاده می شود که معمولا حمام و دستشویی به صورت یکجا قرار گرفته اند و برای آن که بتوان فضای بین آن ها را از هم جدا کرد از این دیوایدر استفاده می کنند.

k2

نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای ساده تر است و یا اجرای کابین دوش؟

پارتیشن شیشه ای در اصل می تواند به صورت همزمان هم یک دیوار شیشه ای به حساب بیاید و هم یک در شیشه ای. اینکه کدام یک از این موارد را بخواهید و مورد نیازتان باشد، به شما بستگی دارد. پارتیشن شیشه ای و یا کابین دوش، هر دو در اصل یک چیز هستند. یک دیوار شیشه ای جذاب که می تواند به سادگی فضا سازی کند و در عین حال نیز به هیچ وجه باعث خراب شدن جلوه و میزان نور گیری محیط نمی شود.

از پارتیشن شیشه ای می توان در محیط های مختلفی همچون خانه ها، سالن های پذیرایی، کتابخانه ها، کافی نت ها، اداره های دولتی، شرکت های خصوصی و...استفاده کرد. معمولا پارتیشن شیشه ای دارای انواع متحرک و ثابت است که هر کدام از آن ها برای بخش خاصی استفاده می شود.

زمانی که برای ساخت یک اتاق از پارتیشن شیشه ای استفاده می کنند، ترجیح بر آن است که به جز قسمت ورودی و درب آن، باقی قسمت ها ثابت باشند؛ اما زمانی که از پارتیشن شیشه ای به عنوان یک بالکن شیشه ای استفاده می کنند و در ساخت آن شیشه بالکن که جنس شیشه سکوریت دارد، مورد استفاده قرار می دهند، غالبا ترجیح می دهند که بالکن شیشه ای را به حالت متحرک بسازند.

در خصوص نصب و اجرا سازی پارتیشن شیشه ای و یا شیشه حمام معمولا این سوال مطرح می شود که نصب کدام یک از آن ها ساده تر است و در زمان زودتری هم به بهره برداری می رسد؟ اگر بخواهیم صراحتا بگوییم، باید گفت که با توجه به فضای مورد نظر، نوع شیشه بالکن مصرفی و همچنین نوع کابین دوش، بایستی به این سوال پاسخ داد. هر قدر که فضای مورد نظر بزرگتر باشد، وقت بیشتری برای اجرا می طلبد.

k3

نکته دوم که در زمان گیری بیشتر نقش دارد در خصوص نوع پارتیشن و یا دوش کابین است. پارتیشن شیشه ای ثابت و پارتیشن شیشه ای متحرک را در نظر بگیرید. قاعدتا برای آن که بتوان پارتیشن شیشه ای متحرک را نصب و اجرا کرد نیاز به دقت بیشتری دارد که لولاهای مورد استفاده و دیگر یراق آلات همگی نقش خود را به درستی ایفا کنند.