بر اساس اطلاعاتی که به تازگی منتشرشده هوآوی قصد دارد فعالیت خود در عرصه تولید و فروش سخت‌افزارهای بازی را آغاز کند و این کار را با تولید یک لپ تاپ «گیمینگ» شروع خواهد کرد. انتظار می‌رود هوآوی در سال جاری میلادی از لپ تاپ گیمینگ خود رونمایی کند.

اما فعالیت‌های هوآوی در دنیای بازی محدود به لپ‌تاپ نمی‌شود و وارد مسیر جذاب تولید کنسول‌ بازی نیز خواهد شد. با توجه به جایگاه هوآوی و سطح بالای فناوری این شرکت، می‌توان گفت کنسولی که این شرکت طراحی و روانه بازار می‌کند، یک محصول ضعیف و مبتنی بر ARM مانند نینتندو نخواهد بود و دستگاهی است که قابلیت رقابت با کنسول‌های به روز و محبوب فعلی را داشته باشد.

شرکت AMD در چند سال گذشته به کمک شرکای چینی خود توانسته سرمایه‌گذاری خوبی را برای تولید پردازنده مرکزی مبتنی بر معماری Zen انجام دهد.

همانطور که می‌دانیم، شرکت AMD تامین کننده پردازنده‌های قدرتمند دو کنسول سونی و مایکروسافت است و پردازنده سری Ryzen این شرکت با قدرت پردازش بالا و قیمت مناسب به این دو کنسول جان بخشیده است.

استفاده هوآوی از یک APU مشابه برای ساخت کنسول بازی خود دور از ذهن نیست. البته در بخش پردازنده، هوآوی شرکت زیر مجموعه خود یعنی «های‌سیلیکون» (HiSilicon) را نیز دارد که شاید بتواند از یک پردازنده ساخت این شرکت خوش‌نام استفاده کند.

سال گذشته نیز نشانه‌هایی از ورود هوآوی به صنعت گیم وجود داشت و به عنوان مثال این شرکت اقدام به راه‌اندازی مرکز گیم خود برای رقابت با گوگل پلی سرویس کرد.

002

هوآوی سابقه درخشانی در ورود به حوزه‌های جدید کاری دارد. از زمانی که یک شرکت مخابراتی بود و کسی انتظار موفقیت آن در حوزه گوشی هوشمند را نداشت تا حوزه‌های جدیدی مانند لپ‌تاپ، ساعت هوشمند و... هوآوی همواره موفق بوده و باید دید آیا این بار نیز فرمول طلایی این شرکت برای ایجاد یک کسب‌و‌کار جدید موفق خواهد بود؟