موهای زائد صورت و بدن می توانند بر احساسات انسانی، تعاملات اجتماعی او، لباس پوشیدن و سایر کارهایی که وی روزانه انجام می دهد؛ تأثیر بگذارند. اگر از روش های سنتی موزدایی ، مانند اصلاح با تیغ، ژیلت، کندن، تراشیدن مو، سفید کردن، استفاده از کرم ها و اپیلاسیون و... خسته شده اید؛ تکنیک لیزر موهای زائد که از جریان الکتریکی برای از بین بردن فولیکول های موی فردی و لیزر درمانی استفاده می کند، برای اکثر افراد روشی ایمن و موثر به شمار می رود.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ بعد از چند روز پس از درمان، ممکن است پوست قرمز و نازک شود. بسیاری از افراد این احساس را شبیه آفتاب سوختگی می دانند. با این حال روند کار لیزر موهای زائد معمولاً دردناک نیست و متخصصان برای جلوگیری از سوزش احتمالی پوست، از کرم بی حسی استفاده می کنند.

 

o1

مرکز لیزر موهای زائد غرب تهران

آیا این روش تاثیر دائمی بر موهای زائد دارد؟

درمان با استفاده از دستگاه های مخصوص لیزر موهای زائد موثرتر است. لیزر درمانی می تواند روند رشد مو های زائد را به میزان چشمگیری کاهش دهد. پس از اولین جلسه لیزر درمانی، بسیاری از افراد رشد موهایشان کند می شود اما بعد از مدتی موها دوباره رشد می کنند ولی اغلب آن ها ظریف تر و سبک تر شده و تراکم کمتری نسبت به قبل دارند. پس برای دستیابی به یک نتیجه دائمی یا رضایت بخش تر به جلسات متعددی نیاز است. بعد از هر جلسه موها نازک تر می شوند و پس از گذشت جلسات کافی، کلا رشد مجدد مو متوقف می شود. تجربه در مرکز لیزر موهای زائد غرب تهران نشان داده که این روش، در موهای تیره تر موثرتر است. افرادی که موی بور، قرمز یا خاکستری دارند، ممکن است بعد از لیزر درمانی تغییرات زیادی را مشاهده نکنند چرا که نورهای لیزر جذب موهای تیره می شوند و برای موهایی با رنگ روشن اثرات موفقیت آمیزی ندارند. یکی از مراکز لیزر موهای زائد در تهران، لیزر فول بادی 550 هزار تومان را انجام می دهد که لازم است قبل از شروع جلسات، حتما با متخصصان این مرکز صحبت کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

تا کنون هیچ مطالعه ی جامع و مدونی در مورد اثرات لیزر موهای زائد در دوران بارداری انجام نشده است. اما متخصصان لیزر موهای زائد را برای افرادی که باردار هستند توصیه نمی کنند. بارداری باعث تغییرات هورمونی در بدن فرد می شود و می تواند باعث رشد موهای اضافی در مکان های ناخواسته شود. گرچه این رشد ممکن است عذاب آور باشد، اما اغلب آن ها به خودی خود از بین می روند. اگر موها از بین نروند، ممکن است فرد بخواهد بعد از بارداری لیزر درمانی را انجام دهد. بنابر این متخصصان پوست از مادران می خواهند تا برای چند هفته پس از زایمان صبر کنند تا هورمون های بدن مجددا به حالت عادی خود برگردد.

o2

چگونگی از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر الکس

آیا لیزر موهای زائد توسط دستگاه های مورد تایید وزارت بهداشت باعث بروز سرطان می شود؟

این موضوع که درمان لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد سرطان شود شایعه ای بی اساس است. لیزرها به منظور عبور از سلول های پوست و هدف قرار دادن فولیکول های موی موجود در اعماق پوست طراحی شده اند. از لیزرهای مختلفی برای درمان خال و چین و چروک استفاده می شود. لیزرهای مورد استفاده در درمان های پوستی دارای فرکانس تابش بسیار کمی هستند. همچنین لیزرهای مورد استفاده مرکز لیزر موهای زائد سعادت اباد، مقدار کمی اشعه به پوست می تابانند. این اشعه مضر نیست و در سطح جهانی، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد لیزر درمانی موهای زائد باعث سرطان پوست می شود.

لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود؟

باز هم، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد لیزر موهای زائد باعث ناباروری شود. اشعه لیزر فقط به پوست نفوذ می کند و به هیچ کدام از اندام های دیگر بدن نمی رسد. حتی لیزر موهای زائد برای مناطق حساسی مانند کشاله ران بی خطر است.

چگونگی از بین بردن موهای زائد بدن با لیزر الکس و زمان مراجعه به پزشک؟

بدن هرکسی که پس از لیزر موهای زائد، واکنش های نامطلوبی را نشان دهد، باید به پزشک مراجعه کند. پزشکان می توانند علائمی مانند قرمزی و تورم را کنترل کنند، اما یادتان باشد که باید علائم عفونت های پوستی را فورا به پزشک یا متخصص پوست گزارش دهید. این کار، امکان درمان سریع را فراهم می کند و به جلوگیری از هرگونه تغییر نامطلوب کمک کند.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد آکنه شود؟

بعد از لیزر درمانی ممکن است بر روی پوست شما یک واکنش التهابی، به صورت برآمدگی هایی پر از چرک قرمز ایجاد شود. پزشک شما می تواند درمان های موضعی را برای مدیریت واکنش های التهابی تجویز کند.

o3

مرکز لیزر موهای زائد سعادت اباد

آیا موها بلافاصله پس از درمان می ریزند؟

برخی افراد دچار ریزش فوری مو می شوند اما برخی دیگر ممکن است مجبور باشند 5 تا 15 بار لیزر درمانی را انجام دهند. نتایج لیزر درمانی از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. همچنین به عوامل دیگری مانند ضخامت مو، ناحیه تحت درمان و نوع لیزر مورد استفاده بستگی دارد.

آیا نوع لیزر مهم است؟

نوع لیزر نه تنها بر میزان کارایی تأثیر می گذارد بلکه بر احتمال بروز عوارض جانبی نیز تأثیر می گذارد. برای مثال لیزر مناسب برای از بین بردن موهای عبارتند از: لیزرهای سرخ طولانی پالس، الکس، طولانی پالس الکساندرایت لیزر، پالس طولانی لیزر دیود و طولانی پالس لیزرهای Nd: YAG .

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شوم؟

توصیه می کنیم 24 ساعت قبل از ویزیت محل مورد نظر را اصلاح کنید. از کرم های موزدا، موم یا موچین استفاده نکنید. به علاوه از هیچ نوع کرم، آرایش یا لوسیون بر روی پوستی که قرار است لیزر شود، استفاده نکنید.

 بعد از درمان چه کاری باید انجام دهم؟

پس از انجام لیزر موهای زائد، تغییراتی را که بر روی پوست رخ می دهد را یادداشت کنید. با استفاده از صابون ملایم، محل مورد نظر را به آرامی تمیز کنید و حواستان باشد که 24 ساعت پس از لیزردرمانی، از استفاده هرگونه محصولات زیبایی خودداری کنید.

چه انتظاری می توانم بعد از لیزر درمانی داشته باشم؟

ممکن است قرمزی و تورم مشاهده کنید که این موضوع طبیعی است. شما می توانید با استفاده از یخ یا کمپرس سرد، سوزش یا ناراحتی را از بین ببرید. در برخی موارد هم ممکن است پزشک برای درد شما مسکن تجویز یا از استروئید موضعی استفاده کند.

وکس زدن بهتر است یا لیزر موهای زائد؟

لیزر درمانی های صورت گرفته در سطح جهانی از سال 1990 نشان می دهد که  لیزر موهای زائد اثرات بهتری نسبت به اپیلاسیون دارد. درست است که لیزر موهای زائد، گرانتر از اپیلاسیون است اما نتایج حاصله از آن ماندگارتر است.