به زبان ساده، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به استفاده از وسایل و امکانات دیجیتالی برای بازاریابی محصولات و خدمات اطلاق می شود. در واقع این نوع بازاریابی به رسانه های دیجیتالی مانند: شبکه های اجتماعی وابسه است، که امروزه شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتالی بسیار حائز اهمیت هستند و در راستای توسعه کسب و کار باید از آنها استفاده کرد.

به‌کارگیری انواع مختلف رسانه، که مرتبط با کسب‌وکارهای دیجیتالی باشد و بتواند به پیشبرد اهدافمان در بازاریابی کمک کند، بسیار مهم و حیاتی است. به عنوان مثال؛ ما می توانیم با بهینه سازی وب سایتمان، توسط روش هایی مانند؛ تولید محتوا و استفاده از کلمات کلیدی و با کمک موتورهای جست و جو گوگل و بینگ، کاربران زیادی را با خدمات و محصولاتمان آشناسازیم و آنها را به مشتری دائمی خود تبدیل کنیم.

b1

روش کار دیجیتال مارکتینگ به چه صورت است

یکی از مزیت های دیجیتال مارکتینگ این است، که تنها مربوط به مشاغلی نیست که به صورت آنلاین فعالیت می کنند و کسب و کارهای سنتی نیز می توانند از آن برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند. کسب و کارهای سنتی، مختلفی وجود دارد که از طریق دیجیتال مارکتینگ بازاریابی انجام می دهند و با معرفی محصولات و خدمات خود کسب درآمد می کنند. در بازاریابی دیجیتال می توان رفتار کاربران را از طریق ابزارهایی مانند؛ ایمیل، وب سایت و شبکه های اجتماعی، مانند؛ اینستاگرام تحلیل، و برنامه ای مناسب برای افزایش فروش محصولات پیاده سازی کرد.

تفاوت های بازاریابی دیجیتال با بازاریابی سنتی

برای کاربران زیادی این سؤال به وجود می‌آید، که تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی در چیست؟ پاسخ این سؤال کاملاً مشخص است، تفاوت اصلی و مهم این دو نوع بازاریابی در این مورد است، که کمپین های دیجیتال مارکتینگ به کمک کانال‌های دیجیتال انجام می‌شوند و به همین دلیل شما می‌توانید به کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، اطلاعات بسیار مفیدی در راستای بهبود بازدهی کسب‌وکار دریافت کنید.

دیجیتال مارکتینگ امروزه به دلیل دارا بودن تعداد کاربر بسیار زیاد و استفاده این کاربران از کانال‌های مختلف ارتباطی مانند؛ اینستاگرام، تلگرام و وب‌سایت، برای استفاده در جهت بهبود کسب‌وکار بسیار مفید است و با استفاده از ابزارهای مختلف آن می‌توانید به کسب‌وکار خود رونق ببخشید.

چرا باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم

استفاده از دیجیتال مارکتینگ مزایای بسیار زیادی نسبت به شیوه سنتی بازاریابی دارد، که این نوع بازاریابی را نسبت به روشهای دیگر متمایز کرده است. ما در ادامه قصد داریم شما را با مهمترین مزایای بازاریابی دیجیتال آشنا سازیم، پس با ما همراه باشد.

دسترسی سریع و آسان به مخاطب هدف

یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی، شناخت و درک نیازهای مخاطب است که آغاز راه محسوب می‌شود و شما باید با یک پیام مناسب و متناسب با خواسته‌ها و نیازهای مخاطب، متن تبلیغاتی را برای آنها ارسال کنید، که جز سخت‌ترین مراحل بازاریابی است. زیرا شما قصد دارید بازار هدف و مشتریان خود را بشناسید تا بتوانید مراحل بعدی بازاریابی دیجیتال را انجام دهید.

اما نگران نباشید، زیرا بازاریابی دیجیتال ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا دسترسی راحت‌تری به مخاطب پیدا کنید و به بهترین شکل ممکن پیغام‌های تبلیغاتی را در اختیار آنها قرار دهید.

b2

در اختیار قراردادن ابزارهای سنجش و اندازه گیری

همیشه سنجش و اندازه گیری میزان بازخورد بازاریابی، بسیار دشوار بود و شاید بهتر است بگوییم غیرممکن. اما امروزه به کمک ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید میزان بازخورد بازاریابی و تبلیغات را به‌دست بیاورید و برنامه ریزی‌های آینده را بر اساس آن انجام دهید، که بدون شک در پیشبرد اهدافتان بسیار کمک خواهد کرد.

قیمت مناسب

شیوه‌های سنتی علاوه بر زحماتی که برای فرد دارد، پرهزینه هم می‌باشد. هزینه کم و بازخورد بالا، در بازاریابی بسیار اهمیت دارد که بازاریابی دیجیتال این مهم را در اختیار کسانی قرار می‌دهد، که از این شیوه استفاده می‌کنند. در دیجیتال مارکتینگ با صرف هزینه بسیارکم می‌توانید علاوه بر نتیجه بهتر، بازگشت سرمایه را نیز شاهد باشید.

امکانات متنوع تبلیغاتی

و اما تنوع تبلیغاتی در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ. در دیجیتال مارکتینگ تنوع تبلیغاتی بسیار زیاد است و شما می‌توانید برای هر نوع و دسته از مخاطبان خود پیام‌هایی تأثیرگذار ارائه دهید، که این کار باعث می‌شود تا شما تمامی سلایق را پوشش دهید.

با انواع روش های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال آشنا شوید

b3

اهمیت فالوور در شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ

شبکه‌های اجتماعی، نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام، بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره کاربران اینترنت است که با بررسی تعداد کاربران و فالوور آنها متوجه اهمیت این برنامه‌ها خواهید شد. هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، تنها چیزی که اعتبار و میزان محبوبیت یک پیج را به کاربر انتقال می‌دهد، تعداد فالوورهای فعال آن صفحه می‌باشد.

برای افزایش فالوور اینستاگرام، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها در جهت افزایش فالوور واقعی استفاده کنید و با طی کردن زمان نامشخصی، کم‌وبیش به این هدف خواهید رسید. اما همیشه زمان راه‌حل مناسبی برای افزایش دنبال کننده نیست و شما نیاز دارید تا خیلی سریع به هدف خود که افزایش فالوور تضمینی است، دست پیدا کنید و به سراغ گزینه‌های بعدی بروید.

خرید فالوور واقعی اینستاگرام، یکی از این راه حل‌های افزایش فالوور است که می‌توانید راه صد ساله را یک شبه طی کنید و به صفحه اینستاگرام خود اعتبار ببخشید. خرید فالوور واقعی و خرید فالوور فیک می‌توانند به توسعه کسب‌وکار شما در اینستاگرام کمک کنند و باعث رشد فروش و ارائه خدمات شما شوند.

 

به‌کارگیری روش‌هایی که در این مطلب برای شما قراردادِ ایم، ممکن است برای هر کسب‌وکاری نتیجه‌ی متفاوتی داشته باشد، زیرا انتخاب این روش‌ها، علاوه بر اهداف شما به نوع کسب‌وکار و مخاطبان نیز بستگی دارد. درادامه این مطلب، شما را با انواع روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

از طراحی و توسعه وب‌سایت استفاده کنید

امروزه به دلیل وجود رقبای فراوان در کسب‌وکار، فعالیت خود را محدود به یک پلتفرم نکنید و از تمامی امکانات و ابزارهای اینترنت برای توسعه کسب‌وکار استفاده کنید. وب‌سایت، یکی از این پلتفرم‌های تأثیر گذار در افزایش سطح کسب‌وکار است که علاوه بر رعایت مواردی مانند: طراحی مناسب و استاندارد بالا، باید قابلیت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را داشته باشد.

وب‌سایت یکی از روش‌های بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ است، که پایگاه داده‌های شما نیز محسوب می‌شود. شما در وب‌سایت خود باید رفتار کاربران را ارزیابی کنید و با توجه به نیازها و خواسته‌های آنها وب‌سایت خود را توسعه دهید. زمانی که شما به نیازهای کاربر در وب‌سایت اهمیت دهید، باعث می‌شود تا نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش پیدا کند و درنهایت به افزایش فروش منجر شود.

بازاریابی محتوا، یک اصل در دیجیتال مارکتینگ

هدف اصلی بازاریابی محتوا، جذب کردن کاربر از موتورهای جست‌وجو است. اما بسیاری از متخصصان فضای وب بر این باور هستند که بازاریابی دیجیتال یکی از راه‌های بازاریابی موتورهای جست‌وجو می‌باشد. اما بازاریابی محتوا به دلیل نقش مهمی که در بازاریابی دیجیتال ایفا می‌کند، از سئو و بازاریابی موتورهای جست‌وجو جداشده است.

شناخت مخاطب در بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد و با کمک شناخت، می‌توانید به علایق و خواسته‌های مشتریان پی ببرید. این شناخت باعث می‌شود تا شما اطلاعات کامل و جامعی از مشتریان به‌دست بیاورید و با پیاده‌سازی یک استراتژی خلاقانه، محتوایی تولید کنید که مشتریان را جذب و درنهایت به فروش محصولات منجر شود.

اهمیت بازاریابی ویدئو در دیجیتال مارکتینگ

استفاده از ویدیو تبلیغاتی در بازاریابی دیجیتال یکی از روش‌هایی است که باعث جذب مخاطب به برند و خدمات می‌شود. ویدیوها نقش بسیار سازنده‌ای را در تبلیغات ایفا می‌کنند و به همین دلیل است که برندهای مختلف و بزرگ جهان با هزینه‌های زیاد و استفاده از ایده‌های خلاقانه، تیزرهای تبلیغاتی تولید می‌کنند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را به محصولات و برند خود جذب کنند.

یکی از ویژگی‌های ویدیو مارکتینگ، ماندگار بودن آن است. هرروزه میلیون‌ها انسان در حال نگاه کردن ویدیوهای تبلیغاتی هستند و اگر دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که این ویدیوها در ذهن این افراد نقش بسته است و آنها را به خاطر سپرده‌اند. از ویژگی‌های دیگر استفاده از ویدیو در بازاریابی این است که می‌توان در مدت‌زمان کوتاهی، اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطبان قرار داد.

ارزشمندترین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود

امروزه برقراری ارتباط با دیگران به کمک شبکه‌های اجتماعی، مورداستفاده بسیاری از کاربران اینترنت قرارگرفته است و به همین دلیل کاربران اینترنت بیشترین زمان خود را صرف استفاده از این برنامه‌ها می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا فرصتی مناسب برای ایجاد کسب‌وکار محیا شود و برندها و شرکت‌های مختلف از این موقعیت طلایی استفاده کنند و محصولات خود را به‌راحتی به نمایش بگذارند.

یکی از محبوب‌ترین و بهترین شبکه‌های اجتماعی، که در بین مردم ایران بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرید، اینستاگرام است که بیش از 30 میلیون کاربر ایرانی نیز در آن حضور دارند. امروزه اینستاگرام علاوه بر به اشتراک‌گذاری تصاویر برای دوستان و دنبال کنندگان، یک فضای بسیار مناسب برای کسب‌وکار و ارائه خدمات و محصولات نیز محسوب می‌شود.

ایجاد اعتمادسازی و برند سازی در اینستاگرام، مستلزم طی نمودن مراحل مختلفی مانند: به اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدیو، محتوا، ایجاد تعامل و فالو کردن است. انجام دادن این مراحل در پایان به افزایش فالوور فعال ختم می‌شود، که در ایجاد یک کسب‌وکار مناسب بسیار اهمیت دارد و جز ارکان اصلی محسوب می‌شود.

تعداد فالوور ایرانی و فالوور واقعی یکی از ارزشمندترین مواردی است که با فعالیت مداوم و در بلندمدت می‌تواند نصیب شما شود. اما راه‌های مختلف دیگری وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی تعداد فالوور واقعی خود را افزایش دهید، که ما قصد داریم در این مطلب به‌صورت کوتاه و مختصر به آن اشاره‌ای داشته باشیم.

از رپورتاژ آگهی کمک بگیرید

رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های مهم بازاریابی دیجیتال است، که به‌منظور خبرسازی در مجله‌ها و وب‌سایت های خبری محبوب منتشر می‌شود. به‌طور مثال: فرض کنید، چندین وب‌سایت مطرح و محبوب ایرانی به‌طور همزمان در مورد وب‌سایت شما مطلب و خبر منتشر می‌کنند!؟ چه اتفاقی رخ می‌ده؟ تعداد زیادی از کاربران این وب سایت‌های محبوب، وارد وب‌سایت شما می‌شوند تا با محصولات و خدمات شما آشنا شوند و اینجاست که شما با ارائه محتواهای جذاب و محصولات باکیفیت، می‌توانید این کاربران را به مشتریان خود تبدیل کنید.