رازهای موفقیت یک تولید کننده را در ابن مقاله  میخواهیم بررسی کنید که چگونه یک تولید کننده می تواند تولید کننده بماند.  شناخت بازار و محصولات مورد نیاز سپس تولید محصول با کیفیت برای جلب رضایت مصرف کننده و همچنین در نظر گرفتن بسته بندی متناسب با محصولات و در نهایت بازاریابی، مسیرهای کلی رسیدن به به موفقیت در کسب و کار و تولید می باشد.

شناخت بازار و آنالیز آن

شناخت اولیه بازار یکی از عوامل مهم است زیرا که یک تولید کننده باید نیاز اولیه بازار را به نسبت توانایی تولیدات خود شناسایی کند و در مورد محصولات مشابه و رقبای موجود در بازار آگاهی کافی را کسب نماید.

 زیرا اگر به دنبال جایگاه ویژه هستید می بایست مسیری را طی کنید که در کمترین زمان بهترین جایگاه را کسب کنید. موضوعی که بسیار مهم است در حفظ جایگاه به دست آمده، کیفیت محصول می باشد که یک برند را می تواند برای سالهای متوالی در اوج نگه دارد.

بیشتر بدانید:  نمونه عکس جعبه های بسته بندی کارتنی و مقوایی انواع محصولات

ویژگی و کیفیت محصول

تولید  محصولی که نیازش در بازار احساس میشود و مشتری فراوانی دارد باید بتواند از نظر کیفیت با محصول مشابه خود در بازار رقابت داشته باشد تا جایگاه رقبا را به سادگی از آن خود کند.

در مواردی شاید با محصول بی کیفیت و بسته بندی جذاب بتواند فروش اولیه بالایی داشت ولی در دفعات بعدی مطمئنن باشید فروش بسیار بدی را تجربه خواهید کرد. زیرا مشتری قبلی را از دست داده و همچنین در بازار به عنوان محصول بی کیفیت شناخته می شوید و درصد بی شماری از پیشنهاداتی خرید از فروشندگان به متقاضیان را از دست خواهید داد.

بسته بندی محصول

بسته بندی کارتنی و مقوایی یکی از پرمصرف ترین گزینه های مصرفی بسته بندی است. داشتن عوامل بسیاری در بسته بندی محصول مهم است که در ادامه به تک تک آنها می پردازیم

  تبلیغات در بسته بندی

یکی از نقش های بسته بندی، داشتن جنبه تبلیغات آن است که می تواند در کنار بسته بندی محصول، تبلیغی برای کالا هم محسوب گردد تا نگاه و افکار عموم را به سمت نام تجاری شما بکشاند. یک بسته بندی هوشمندانه میتواند گاها تا 72 درصد ازافراد را ترغیب کند تا از محصول شما خریداری کنند یا زمانی که نیازمند محصولی مشابه محصول شما باشند ناخوداگاه طرح و مدل بسته بندی شما را به یاد بیاورند.

بیشتر بدانید:  محاسبه آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از ۲ دقیقه

  خلاقیت و مدل سازی در بسته بندی

b2

دارا بودن ذوق و سلیقه های فردی در کنار داده های بازار شناسی که جمع آوری گشته است میتواند یک محصول را در حیطه بسته بندی موفق ساخته و اصل مطلب را به جا آورد.

تعیین هوشمندانه رنگ، ابعاد یا شکل منحصر به فرد یک کالا می تواند باعث جلب توجه مشتریان شود که الهام گرفته از عناصر مختلف همانند اشکال هندسی بسته بندی و همچنین مقصد عرضه محصول می باشد.

 در چاپ و بسته بندی، کارتن و جعبه مورد نظر باید از نظر طراحی، چاپ و کیفیت مورد قبول باشد از این رو، کارخانجات که در زمینه کارتن و جعبه سازی فعالیت دارند می بایستی از مواد اولیه مرغوب همانند مقوا و کارتن در تولید و ساخت آن استفاده نماید. شرکت هایی که از فرایند جعبه و کارتن لمینتی استفاده می نمایند می توانند در اولویت باشند.

تمرکز داشتن روی خواسته ها و نیاز مشتریان

b3

امروزه امر مقایسه در بین افراد مخصوصا در خریداری محصولات موجود در بازار به طور چشمگیری به چشم میخورد، به طوری که اگر ذره ای نیاز آنان در جهت استفاده از آن محصول مرتفع نگردد معمولا موجب افت در فروش آن میشود پس توجه داشتن روی نیاز مشتری می تواند باعث افزایش مشتری های دائمی شما شده و محصول شما را در سطح بازار تثبیت کند. در این خصوص می توانید با شرکت کارتن سازی و جعبه سازی مشاوره رایگان کسب نمایید.

تمامی موارد ذکر شده در حوزه بسته بندی یک محصول، نیازمند داشتن عواملی همچون:

  • داشتن یک برنامه منظم

تولید کننده ای موفق است که با برنامه ریزی و مطالعه در مورد کالای مورد نظر پیش برود و این را در برنامه روزانه خود بگنجاند به طوری برای نوشتن در مورد یک کالا مقالات مربوط را بخواند و با دانشی کافی در مورد آن مطلب بنویسد.

  • داشتن قلمی روان

کلیشه نویسی شاید امروزه برای جوامعی که میخواهند سریع به اصل مطلب برسند راهکار جالبی نباشد، پس ساده نویسی و داشتن قلمی روان و زبانی گویا مخاطب را به خواسته اصلی آن میرساند و از زیاده گویی و دادن اطلاعات بی فایده دور میکند.

  • انتخاب مدل و طرح بسته بندی

اگر می خواهید از رقبای خود که همانند شما دارای محصولی با کیفیت یکسان هستند پیشه بگیرید مدل، طرح و رنگ بسته بندی می تواند به شما کند.

 

سخن پایانی

بسته بندی و دیگر عوامل ذکرشده در فروش و جذب بالای یک کالا، نقش پررنگی را ایفا میکند و در اکثر مواقع داشتن فرم و رنگ جذاب ناخودآگاه بر انسان تاثیر می گذارد و اگر کیفیت محصول نیز همانند پوسته ی ظاهری آن باشد قدم های موثری را در برند سازی و حضور مثبت در ذهن مخاطب خلق می نماید.