امروز در این پست قصد داریم طرز تهیه خامه کیک را به شما عزیزان آموزش دهیم که یکی از مهم ترین حرفه های قنادی می باشد. خامه کیک در واقع همان شیر است که چربی آن 10برابر شده است و با شکر یا پودر قند مخلوط می شود و به خامه کیک تبدیل می شود. طرز تهیه خامه کیک در منزل بسیار آسان است ولی باید با دقت انجام شود. شما با داشتن یک خامه می توانید کیک تولد یا مهمانی خود را بسیار آسان خامه کشی کنید. اما تهیه کیک از زمان روم و یونان باستان پیش رفت کردتا به آمریکا رسید. اما شاید شما بارها پیش بیاد درمنزل خامه تهیه کنید ولی خامه شما فرم نگرفته یا شل شده و زمانی که داخل ماسوره می ریزید شکل دلخواه را نمی توانید بزنید که همه اینا ها به فرم نگرفتن خامه مربوط می شود. یک خامه کیک زمانی فرم می گیرد ظرف را بر می گردانید از ظرف نریرد و اگر با چاقو روی آن خط بکشید محو نمی شود و باقی می ماند و خامه کیک باید نوک تیز شده باشد. اما شما برای تهیه خامه کیک می توانید به چند روش عمل کنید یا اینکه خامه قنادی حاضری تهیه کنید که با توجه به هزینه ها کمی مقرون به صرفه نیست یا می توانید پودر خامه گرفته و فرم بدید یا بهترین روش خامه صبحانه می باشد که ما امروز طرز تهیه خامه کیک قنادی سبک با خامه صبحانه را از سایت حرفه ای آشمزی برای شما آورده ایم آن را تهیه کنید و کیک های خود را با آن تزئین کنید همراه ما باشید.

h1

مواد لازم برای تهیه خامه کیک

  • خامه صبحانه 400 گرم
  • شکر 100 گرم

طرز تهیه خامه کیک قنادی سبک

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا خامه صبحانه را باز کنید و اگر آب داخلش هست بیرون بریزید و داخب یک کاسه ترجیحا استیل بزرگ بریزید و شکر را به آن اضافه کنید (حتما کاسه را بزرگتر در نظر بگیرید چون وقتی خامه فرم می گیرد حجم آن زیاد می شود).

مرحله دوم : فریزر کردن

بهتر است خامه در جایی که درست می کنید سرد باشد اگر کاسه استیل ندارید می توانید یک ظرف بزرگتر پر از یخ درست کنید و کاسه ای که خامه را درست کردید داخل آن قرار دهید سپس شکر خامه را با کمک چنگال یا قاشق فقط در حد یک مخلوط کردن ساده هم بزنید و برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.

مرحله سوم : هم زدن خامه

خامه را بعد از نیم ساعت از یخچال بیرون بیاورید و فقط در حد زیر رو شدن آن را هم بزنید تا خامه حالت یکنواختی پیدا کند این کار را برای دو الی سه بار انجام دهید سپس با همزن و دور تند شروع به همزدن می کنید در ابتدا با هم زدن خامه شما شل می شود اصلا نگران نباشید و به هم زدن ادامه دهید.

مرحله آخر

در این مرحله باید به هم زدن آنقدر ادامه دهید تا خامه فرم بگیرید در این مرحله باید صبور باشید شاید این مرحله به 30 دقیقه هم برسد فقط برای اینکه به دستگاه شما آسیب نرسد در حین کار چند دقیقه صبر کنید و دوباره ادامه دهید این کار باعث شک دادن به خامه هم می شود وقتی نوک همزن نوک تیز شد و رد چاقو روی خامه ماند خامه کیک شما حاضر است و شما می توانید آن را برای تزئین آماده کنید.

نکات کلیدی در تهیه خامه کیک

  1. مهم ترین نکته خامه کیک فرم کاذب است یعنی ظاهر فرم گرفته ولی بعد از چند دقیقه شل می شود و فرم شو از دست می دهد.
  2. حتما در حین کار مواد را کاملا زیر رو کنید وگرنه مواد زیری فرم نمی گیرد و همین باعث شل شدن خامه کیک می شود.
  3. پره همزن را قبل از شروع کار داخل فریزر بگذارید تا سرد شود.
  4. اما اگر خامه زیاد ماند و دیدید فرم نمی گیرد علت اصلی آن گرما است دوباره در فریزر قرار دهید و حتما از کاسه یخ استفاده کنید.
  5. پره های همزن اصلا نباید چرب باشد حتما قبل از کار خوب آنها را با مایع ظرفشویی بشورید.
  6. از کاسه پلاستیکی و چوبی استفاده نکنید.
  7. وقتی خامه کیک فرم می گیرد سطح آن مات می شود نه براق.