کارتن سازی جزء آن دسته از صنایعی به حساب می آید که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که در صورت نبود آن فعالیت سایر صنایع و مشاغل بزرگ مانند صنعت کشاورزی و مواد غذایی و ... دچار خلل فراوانی می شد. هدف از تولید کارتن و علت اهمیت آن حفظ و نگهداری از محصولات می باشد. امروزه شرکت های بزرگ برای عرضه محصولات خود به بازار داخلی و یا حتی بازارهای خارجی تمرکز بسیار زیادی روی کیفیت و ظاهر کارتن ها می کنند. چرا که این مسئله نقش بسیار مهمی در جذب مشتری برای خرید های بعدی دارد. در این مقاله قصد داریم تا یکی از بهترین کارتن سازی های کشور را به کسانی که از کارتن و بسته بندی در مشاغل خود استفاده می کنند، معرفی کنیم. 

توجه : برای خرید کارتن و سفارش کارتن از سایت گلبرگ باکس اینجا کلیک کنید. 

توضیحی کوتاه درباره کارتن و انواع آن  

کارتن و کارتن سازی، رکن اصلی و جدایی ناپذیر صنعت بسته بندی است. همانطور که گفته شد بسیاری از کارخانه داران و صاحبان حرفه های مختلف از کارتن ها برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند تا هم از محصولشان در برابر خطرات محیطی محافظت شود و هم اینکه محصول خود را در بازارهای داخلی و خارجی تبلیغ کنند و رضایت مشتریان را جلب کنند. کارتن از سه لایه کاغذ ساخته می شود. دو لایه رویی و زیری کارتن صاف و یا لاینر است و برای لایه وسطی از کاغذ فلوتینگ یا کنگره استفاده می شود. در کارخانه کارتن سازی، کارتن ها به دو دسته چاپ فلسکو و کارتن لمینتی تقسیم می شوند. در ادامه درباره هر کدام بیشتر توضیح خواهیم داد.

کارتن چاپی با کارتن لمینتی چه تفاوتی دارد؟‌

برای تولید کارتن چاپی ابتدا حتما باید اندازه محصول مشخص شود و سپس نسبت به تولید کارتن اقدام شود. بعد از این مرحله دستگاه فلکسو طرحی که مشتری می خواهد روی کارتن حک شود را طراحی می کند. به این نکته توجه داشته باشید که برای چاپ کارتن ساده از دستگاه معمولی استفاده می شود اما اگر کارتنی نیاز به شکل خاصی داشته باشد باید از قالب دایکاتی یا قالب قلب روتاری برای تولید آن استفاده کرد.

در فرایند ساخت کارتن لمینتی اما از همان ابتدا طرح مورد نظر روی کارتن چاپ می شود و این کار به وسیله دستگاه چاپ افست انجام می شود. بعد از این مرحله پوستر ها به وسیله چسب خاصی به نام سیلیکات روی کارتن چسبانده می شود. به فرایند چسباندن این پوسترها روی کارتن لمینت گفته می شود. کارتن های نوع اول یعنی کارتن های چاپی نسبت به کارتن های لمینتی از کیفیت چاپ بیشتری برخوردار هستند اما استحکام و دوام کارتن های لمینتی بیشتر است.

دستگاه های مورد استفاده در کارخانه کارتن سازی

در کارخانه کارتن سازی از تجهیزات و دستگاه های مختلفی استفاده می شود. اما آنچه مهم است به روز بودن و کیفیت دستگاه هایی است که قرار است کارتن های لوکس و مقاوم برای بسته بندی محصولات بسازد. امروزه تعداد زیادی از کارخانه های کارتن سازی به این دستگاه ها مجهز هستند که همگی کارتن های با کیفیت بالایی تولید می کنند.  این دستگاه ها عبارت اند از:

۱-دستگاه خط کش برش

۲-دستگاه  چاپ یا چاپ فلکسو تک رنگ تا 4 رنگ

۳- دستگاه دایکات (پینگ پنگی، فکی، روتاری)

۴- دستگاه چاک دستی (چاک زن کارتن)

۵- دستگاه لب چسب

۶- دستگاه لمینت دستی و لمینت اتومات۳/۴

۷-دستگاه تسمه کش

۸- دستگاه منگنه

۹- دستگاه چاپ نیمه اتومات یا تمام اتومات

چرا کارتن سازی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس در کرج

همانطور که گفته شد یکی از اهداف اصلی استفاده از کارتن ها بسته بندی است. شما با روش های مختلفی می توانید نسبت به بسته محصولات و کالاها اقدام کنید اما بسته بندی با کارتن یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای جابجایی محصولات می باشد. به همین دلیل است که کارخانه های کارتن سازی همواره بالا بردن کیفیت تولیدات خود را هدف و سرلوحه قرار می دهند. بسته بندی محصولات با کارتن انعطاف پذیری بالایی دارد. به این معنا که شما می توانید طیف وسیعی از اقلام را با استفاده از کارتن ها بسته بندی کنید. از میوه و خوراکی های گرفته تا لوازم آشپزخانه و حتی کتاب ها. کارتن های معمولا وزن مناسبی دارند و برای جابجا کردن نیاز به وارد کردن نیرو و فشار زیادی نیست. کارتن ها به گونه ای طراحی شده اند که از محصولات شما در برابر خطرات محیطی مانند آسیب و ضربه و شکستگی با حتی نور آفتاب و فاسد شدن جلوگیری می کنند. زمانیکه از کارتن استفاده می کنید خیالتان راحت است که به هنگام جابجایی مشکلی برای وسایل و محصولات شما ایجاد نخواهد شد. برای این نوع از. بسته بندی نیز لازم نیست هزینه زیادی کنید و مهم تر از همه به حفظ محیط زیست هم کمک زیادی می کنید. پس از مزایای کارتن به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

  • انعطاف پذیر بودن
  • قابلیت استفاده برای محصولات مختلف
  • حمل و نقل آسان
  • حفظ محصولات
  • به صرفه بودن
  • بارگیری ساده
  • قابل بازیافت بودن و آسیب زا نبودن برای محیط زیست

قیمت کارتن ها چطور محاسبه می شود؟‌

کارتن سازی در کرج

از آنجایی که کارتن ها به صورت عمده به خریدار عرضه می شوند نمی توان قیمت دقیقی برای آن ذکر کرد اما به طور کلی قیمت کارتن به مقدار و نوع مواد اولیه ای که برای تولید آن به کار می رود بستگی دارد. همچنین هزینه چاپ روی کارتن نیز به این مبلغ اضافه خواهد شد. هرچه کارتن بسته بندی لوکس تر باشد و از مواد اولیه مرغوب تری ساخته شود قیمت آن نیز بالاتر می رود.

توجه : برای استعلام قیمت کارتن به صورت انلاین  از سایت گلبرگ باکس اینجا کلیک کنید. 

گلبرگ باکس بهترین کارخانه کارتن سازی در کرج

گلبرگ باکس یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین کارخانه هایی است که در کرج فعالیت می کند و با کیفیت ترین، به صرفه ترین و لوکس ترین کارتن ها را در سطح کشور تولید می کند. این کارخانه کارتن سازی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ شروع کرده است و تا امروز توانسته رضایت بسیاری از کارخانه ها و شرکت ها را جلب کند. گلبرگ باکس در زمینه طراحی، چاپ و ساخت انواع کارتن 3 لا و 5 لا ، E فلوت ، B فلوت و C فلوت ، کارتن عادی ، کارتن دایکاتی و کارتن لمینتی با اتصال منگنه و چسب راه اندازی شده است. این شرکت تولید کارتن بسته بندی گلبرگ هم اکنون تامین کننده نیاز های کارخانجات تولیدی و صنعتی کشور است.

بعضی از خدمات کارتن سازی گلبرگ

  • سفارش کارتن بسته بندی در کرج به صورت آنلاین و تلفنی
  • سفارش کارتن بسته بندی در تهران به صورت آنلاین و تلفنی
  • تولید کارتن بسته بندی
  • چاپ کارتن صنعتی
  • چاپ و تولید کارتن لمینتی
  • تولید کارتن بسته بندی میوه صادراتی

توجه : با کارتن سازی گلبرگ باکس  از سایت گلبرگ باکس آشنا شوید . 

چرا برای سفارش کارتن گلبرگ باکس را انتخاب کنیم؟

  • زیرا جلب رضایت مشتری شعار گلبرگ باکس است.
  • زیرا گلبرگ باکس خود را نسبت به مشتری متعهد می داند.
  • زیرا در گلبرگ باکس کارتن ها با بهترین مواد اولیه تولید می شوند.
  • زیرا در هر نقطه از تهران و ایران که باشید می توانید سفارش خود را آنلاین ثبت کنید.
  • زیرا می توانید قیمت کارتن های مورد نیاز خود را به صورت حدودی مشاهده کنید.
  • زیرا در هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید از متخصصین گلبرگ باکس مشاوره تلفنی بگیرید.
  • و در نهایت زیرا می دانید که محصول شما در یک بسته بندی با کیفیت و لوکس به بازار عرضه می شود.

توجه : برای بازدید از کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس  از سایت گلبرگ باکس اینجا کلیک کنید.