سال‌هاست ترافیک و تراکم پرونده‌ها در دادگستری ایران نه تنها طاقت دستگاه قضایی را طاق کرده بلکه امان مراجعین به آن را نیز بریده است. اعداد و ارقامی که در سال‌های گذشته در مراجع رسمی و غیر رسمی مطرح می‌شود حاکی از طرح میلیون‌ها پرونده در سال است. پرونده‌هایی که گاه رسیدگی به آنها سال‌ها به طول می‌انجامد.

 

موضوع پرونده‌ها در دادگستری چه هستند؟

این پرونده‌ها در موضوعات مختلفی مطرح می‌شوند گاهی مربوط به مسائل حقوق خانواده هستند از طلاق و مهریه گرفته تا حضانت و نفقه موضوعات هر روزه دادگاه خانواده را تشکیل می‌دهند. در این میان موضوعات دیگری نظیر پرونده‌های جنایی، چک و اسناد تجاری، اراضی و املاک، اختلافات ناشی از تقسیم ارث و وصیت، اختلافات ناشی از بد عهدی‌ها در قراردادها و غیره نیز دارای حجم بالایی پرونده در دادگستری هستند.

 

از وکلا و مشاورین حقوقی استفاده کنیم؟

جالب است بدانید که در این بزنگاه اکثر مردمی که به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند از مشاوره وکلا و مشاورین حقوقی استفاده نمی‌کنند و عموما وکیل ندارند و فکر می‌کنند خودشان بهترین وکیل برای انجام کارهایشان هستند و در بهترین شرایط با مراجعه به عریضه‌نویسان در جلوی دادگستری‌ها و دفاتر خدمات قضایی اقدام به تنظیم اسناد حقوقی خود می‌کنند به این خیال که با هزینه کم پر همای خوشبختی و شانس را برداشتند و بدون کشیدن جور هندوستان به طاووس خود رسیدند. اما افسوس و دریغ که گاهی اوقات همین امر باعث از دست رفتن حقوق آنها یا طولانی شدن جریان رسیدگی به پرونده می‌شودٰ؛ زیرا علم حقوق دارای ظرایف و پیچیدگی‌های زیادی است و صرفا با دانستن برخی موارد قانونی نمی‌توان دست به تنظیم اسناد حقوقی زد یا اقدام به دفاع نمود.

 

تا وکیلم نیاید هیچ چیز نمی‌گویم!

اما تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چرا مردم ایران تا این اندازه از مراجعه به وکلا و مشاورین حقوقی امتناع می‌کنند؟ این امر در حالی است که در کشورهای پیشرفته مراجعه به وکلا این روزها امری حل شده است و تمام شهروندان می‌دانند که برای رسیدن به تمامی حقوق قانونی خود بهتر است به وکیلشان مراجعه کنند تا زمانی که گرفتار می‌شوند با گفتن جمله معروف فیلم‌ها «من، تا وکیلم نیاد هیچ چی نمی‌گم!» خودشان را از هر خطری رها کنند. 

شاید پاسخ این پرسش این باشد که از نظر خیلی از مردم خدمات حقوقی بسیار گران هستند و به هزینه‌ آن نمی‌ارزد. شاید هم مراجعه به وکلا برایشان سخت است و زمان‌بر؛ بسیاری از مردم وکیل معتمدی را نمی‌شناسند تا به او مراجعه کنند یا گاهی اوقات ممکن است شخص در شهر یا شهرستانی باشد که در آنجا وکلای زیادی حاضر نیستند. همچنین ممکن است طولانی بودن زمان تنظیم جلسات با وکلا و معطلی‌های دفاتر وکلا برایشان خسته‌کننده است.

 

هزینه وکیل بیشتر است یا از دست دادن مال، آبرو یا جان؟

اما آیا این عده با خود فکر کردند اگر به دلیل نداشتن وکیل و مشاور توانمند در کنار خود، در پرونده‌‌شان شکست بخورند چه میزانی آسیب خواهند دید و چه خسارتی به آنها تحمیل خواهد شد؟ حال هزینه وکیل و مشاور حقوقی بیشتر است یا هزینه شکست در پرونده؟ فرض کنید شخصی که با هزاران مشقت و پس از تحمل سختی‌های فراوان خود را در یک قدمی رسیدن به حقوق قانونی خود می‌دانسته، اکنون همه چیز را از دست داده و این مساله واقعا ناراحت‌کننده است. شاید بهتر بود پیش از اقدام خود با یک نفر وکیل و مشاور حقوقی مشورت می‌کرد یا از وی برای تنظیم اسناد و مدارک خودش مثل دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه و تجدیدنظرخواهی کمک می‌گرفت. چه خوب می‌شد اگر پیش از تنظیم قرارداد به جای اعتماد بی جا به طرف قرارداد با کمک یک نفر مشاور حقوقی خبره قراردادش را تنظیم می‌کرد.

 

چه نیازهای حقوقی‌ای ممکن است داشته باشیم؟

مگر نیازهای افراد در زمینه‌های حقوقی جز طرح پرسش حقوقی، درخواست تنظیم قرارداد، نیاز به مشاوره حقوقی و تقاضای وکالت در دفاع حقوق آنها است؟ قطعا پاسخ مثبت است ولی آیا راهی برای حل این نیازها آن هم به صورتی که به راحتی در دسترس همه باشد و هزینه زیادی نیز برای افراد نداشته باشد، وجود دارد؟

 

ترازو راه‌حل همه مسائل حقوقی

پلتفرم حقوقی ترازو برای پاسخ دادن به تمامی این پرسش‌ها و رفع تمامی این نیازها در سایت خود به نشانی https://www.Etarazoo.com چاره اندیشیده است. تیم حقوقی ترازو متشکل از وکلای زبده و حرفه‌ای و بخش‌های فنی و محتوایی خبره است که مدتی است به ارائه سرویس‌هایی ویژه در این خصوص می‌پردازد. ترازو با حذف فاصله‌های فیزیکی و با استفاده از بسترهای مخابراتی و اینترنتی خدمات خود را به مردم عرضه می‌کند. به این ترتیب از هر کجا که باشید به سادگی خدمت حقوقی مورد نظرتان را خیلی به صرفه، راحت و با دقت دریافت می‌کنید. فقط کافی است وارد سایت ترازو شوید، خدمت مورد نظرتان را انتخاب کنید، اطلاعات مورد نظر را وارد کنید و مدارک مربوطه را پیوست کنید و منتظر باشید تا خدمت مورد نظرتان را در سریعترین زمان و کمترین هزینه دریافت کنید.

پلتفرم حقوقی ترازو

خدمات پلتفرم حقوقی ترازو چیست؟

ترازو برای پوشش دادن تمامی نیازهای حقوقی افراد خدمات متنوعی را ارائه می‌کند از جمله اینکه:

  • وقتی کاربران فقط یک پرسش حقوقی ساده دارند، پاسخ پرسشهای آنها در بخش پرسش و پاسخ ترازو داده می‌شود.
  • زمانی که کاربری نیاز دارد با مشاور حقوقی صحبت کند، باید اسناد و مدارک او به دقت بررسی شوند، به آنها خدمت مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی ترازو ارائه می‌شود.
  • موقعی که کاربری علاوه بر مشاوره نیاز دارد که وکیل برایش سندی مثل قرارداد، دادخواست و شکوائیه، لایحه دفاعیه و غیره را تنظیم کند، به وی خدمت وکالت مجازی ترازو ارائه می‌شود. در این سرویس کاربر با یک وکیل مشورت می‌کند و او تمامی اسناد و مدارک را بررسی کرده و ضمن توجه به اظهارات مشتری برای او سند مورد نظرش را تنظیم کرده و او را راهنمایی می‌کند که چگونه باید از آن سند استفاده کند.
  • ارائه نکات و محتواهای آموزشی برای علاقمندان به مسائل حقوقی.

 

در چه زمینه‌ای خدمت ارائه می‌شود؟

ممکن است سوال پیش آید که این خدمات در چه زمینه‌ای قابل ارائه به وسیله پلتفرم حقوقی ترازو است؟ باید گفت همان‌گونه که در سایت ترازو به نشانی Etarazoo.com مشاهده می‌شود، این خدمات در دسته‌های مختلفی از جمله حقوق خانواده، کیفری و جزایی، اراضی و املاک، مسائل ارث و وصیت، تنظیم قراردادها، استارتاپ‌‌ها و کسب‌وکارها، امور شرکت‌ها، اسناد تجاری، عملیات تجاری، مالکیت فکری و سایر مسائل حقوقی خدمات خود را ارائه می‌کند.

 

استفاده از تیم‌های تخصصی

اما آیا یک وکیل در تمام این زمینه‌ها به ارائه خدمت می‌پردازد؟ پاسخ به این پرسش منفی است. در واقع ترازو به صورت یک پلتفرم متمرکز بر مسائل حقوقی، عمل می‌کند و با انعقاد قرارداد با موسسات حقوقی و تیم‌های مختلف متخصص در حوزه‌های گوناگون، کاربران را در هر زمینه به موسسه یا تیم تخصصی آن حوزه معرفی می‌کند و با داشتن واحدهای تخصصی در درون سیستم خود به نظارت بر ارائه خدمات می‌پردازد.

 

خدمات حقوقی سریع، آسان و به صرفه

به این ترتیب هر شخصی در هر جای ایران که باشد می‌تواند به سهولت و با هزینه‌ای بسیار کمتر از هزینه‌های متعارف ارائه خدمات وکالتی در سطح کشور، خدمات حقوقی مورد نیاز خود را دریافت کند و با استفاده از آن به حقوق قانونی خود دست یابد.