ویژگی ها و کاربردهای  بردهای مدار چاپی  ،استفاده از  قطعات الکترونیک  و مونتاژ الکترونیک

بردهای مدار چاپی دارای ویژگی ها و کاربردهای فراوانی هستند که در ادامه به برخی آنها اشاره میشود .

 

اندازه جمع و جور بردهای مدار چاپی

از بردهای مدار چاپی ساده می توان به جای سیم های معمولی با کمک مجاری مسی میزبان تعداد زیادی از قطعات الکترونیکی کوچک استفاده کرد اساساً ، یک برد مدار چاپی ساده بستری را برای سازماندهی موثر قطعات الکترونیکی فراهم می کند.

 این ویژگی عالی  بردهای مدار چاپی  به ایجاد مدارهای الکترونیکی پیچیده و بدون اتلاف فضای زیاد کمک می کند.

 

g1

 

سهولت تشخیص و ترمیم

این ویژگی به شما این امکان را می دهد در مدت زمان کوتاهی تشخیص و عیب یابی کنید.از طرف دیگر ،PCP   به شما امکان می دهد نصب ها را راحت تر انجام دهید. غالبا در طی مراحل تشخیص ، مسیرهای سیگنال به راحتی قابل شناسایی است.

 

در وقت صرفه جویی کنید

در مورد یکپارچه سازی اجزا ، پانل های معمولی به زمان زیادی نیاز دارند. از سوی دیگر ، اگر بخواهید مدار را در مدت زمان کوتاهی مونتاژ الکترونیک کنید ، PCPزمان کمتری می برد.

مدارهای تولید انبوه با PCB ارزان تر و سریعتر از سایر روش های سیم کشی است ، زیرا اجزای سازنده در یک عملیات سوار و سیم کشی می شوند.

تعداد زیادی PCB به طور همزمان ساخته می شوند و طرح باید فقط یک بار انجام شود PCB ها همچنین می توانند به صورت دستی و در مقادیر کم ساخته شوند و دارای مزایای کمتری هستند.

 

g2

 

حرکت کمتر

در PCB بدون در نظر گرفتن اینکه چقدر صفحه را حرکت می دهید ، اجزا ءحرکت نمی کنند. این باعث می شود مدار برای استفاده منظم بسیار ایمن تر باشد.

 

صدای الکترونیکی کمتری دارد

در صورت توجه کافی به تهیه قطعات الکترونیکی، PCP  می تواند باعث از بین بردن نویز الکترونیکی باشد.

با این حال ، اگر تنظیمات را به درستی انجام ندهید ، سر و صدا باعث کاهش کارایی برد مدار می شود.

در PCP ، اجزا یا قطعات الکترونیکی طوری تنظیم می شوند که فضای کمتری بین آنها ایجاد شود.این همان چیزی است که به طور قابل توجهی نویز الکترونیکی را کاهش می دهد.

علاوه بر این تولید آن پس از طراحی می تواند خودکار باشد.و بسیاری از استانداردهای طراحی ، مونتاژ و کنترل کیفیت آنها توسط استانداردهای منتشر شده توسط سازمان مدار چاپی بین المللی (IPC) تنظیم می شود.

 

g3

 

کاربرد بردهای مدار چاپی در صنایع مختلف

نگاهی گذرا به صنایعی که معمولاً از بردهای مدار چاپی یا PCB استفاده می کنند .داشته باشیم

هنگامی که  در مورد بردهای مدار چاپی  صحبت می شود. اکثر مردم بلافاصله به کامپیوتر فکر می کنند ، اما صنایع زیادی وجود دارند که از

PCB استفاده می کنند. از PCB درصنایع بی شماری از جمله حوزه پزشکی ، خودرو ، نظامی و… استفاده میشود.

 

PCB  های پزشکی

یکی از حامیان اصلی برنامه های مدار چاپی صنعت پزشکی است. دستگاه های پزشکی پیچیده ای برای تشخیص بیماری ها ، ارائه درمان و انجام تحقیقات مورد نیاز است.

g4

 

برخی از موارد استفاده از PCB در صنعت پزشکی شامل دستگاه های قابل کاشت ، تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات تصویربرداری است.

PCB های پزشکی معمولاً PCB های متصل به یکدیگر با چگالی بالا PCI های HDI هستند بنابراین می توانند در دستگاه های کوچکی مانند ایمپلنت یا مانیتور جای بگیرند. PCB های فلکس نیز به دلیل محدودیت های اندازه و شکل دستگاه های پزشکی رایج هستند.

 

g5

 

رایانه های شخصی

یکی از رایج ترین موارد استفاده از PCB  در ساخت رایانه است PCB در رایانه های رومیزی ، لپ تاپ و…  استفاده می شود. در رایانه ها اغلب از PCB های سفت و سخت در مناطقی که برای عملکرد دستگاه ها حیاتی هستند مانند مادربرد استفاده می شود.

 

 PCB  های اتومبیل

اتومبیل های مدرن همه مجهز به رایانه های پردازنده هستند که کلیه سیستم های آنها را کنترل می کنند ، از کنترل دما گرفته تا ویژگی های ایمنی و سرگرمی.

به دلیل عنصر ایمنی که در برنامه های PCB برای صنعت خودرو نقش دارد ، PCB  های خودرو  باید بسیار قابل اعتماد باشند PCB هایی که در صنایع خودروسازی استفاده می شود. اغلب PCB های فلکس هستند. اینها با وزن کمتر و کوچکتر و در برابر لرزش مقاومت بیشتری دارند.

 

PCB های نظامی و دفاعی

الزامات ایمنی و قابلیت اطمینان PCB های خودرو هنگامی که صحبت از کاربردهای دفاع نظامی می شود ، بیشتر می شود. صنایع دفاعی و نظامی ممکن است از PCB برای وسایل نقلیه ، رایانه های شبکه ای و برنامه های دفاعی استفاده کنند.

همه اینها برای محافظت از پرسنل و امنیت ملی به بالاترین سطح امنیت و اطمینان نیاز دارند.

 

PCB های مخابراتی

 

کاربرد بردهای مدار چاپی در صنعت ارتباطات نیز رایج است ، آنها در نمایشگرهای LED ، تقویت کننده های فرکانس بالا و دستگاه های فیلتر استفاده می شوند.

 

 شرکت افزار  پردازش حامی  بسیار مفتخر هست در کنار مهندسین ، صنعتگران و علاقمندان رشته الکترونیک با تجربه و دانش پرسنل و تجهیزاتی نوین در خدمت صنعت الکترونیک ایران بوده است . و با تلاش روز افزون در بکارگیری فناوریهای مرتبط توانسته ایم در امر طراحی و ساخت  بردهای مدار چاپی چند لایه با حداقل شعاع سوراخ کاری و تولید محصول تمام شده ، نمونه سازی، مهندسی معکوس،  انجام پروژه، تامین قطعات، مونتاژ و تهیه پنل های صنعتی پیشرفت خوبی را تجربه کنیم .

 برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

آدرس دفتر مرکزی :سعادت آباد ، بلوار فرحزادی ، برج تجاری اداری افق ، واحد 87

تلفن تماس : 02126764563

ساعت کاری :همه روزه بجز جمعه از 8:30 تا 17:30