با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن روند خرید محصولات یا دریافت خدمات مختلف، فروشگاه‌های اینترنتی زیادی شروع به فعالیت کردند و توانستند جایگاه خود را در بین مشتریان باز کنند. اما در این میان هنوز کسب و کارهای سنتی هستند که ترجیح می‌دهند به همان شیوه قدیمی محصولات خود را به فروش برسانند. در بازار رقابتی امروز باید از روش‌های مختلفی برای فروش محصولات و جذب مشتری استفاده کرد، تا به این صورت بتوان پا‌به‌پای رقیبان به سمت جلو حرکت کرد. از سوی دیگر پیشرفت تکنولوژی‌های مربوط به اینترنت و استفاده از تلفن همراه روند خرید آنلاین را برای مشتریان آسان کرده است. امروز لکثر افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه ساعت‌ها در ترافیک بمانند تا به فروشگاه مورد نظر خود برسند، از گزینه خرید اینترنتی استفاده کنند‌. همین موضوع باعث شده بسیاری از کسب و کارها به فکر طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی باشند. متخصصین هوراوب اطلاعات و تجربه خود را در این زمینه با شما در میان خواهند گذاشت تا بتوانید تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تری در خصوص طراحی فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

 

.

r2

لزوم طراحی فروشگاه اینترنتی

آخرین آمارهای به دست آمده حاکی از آن است که بیشتر از ۶۰ درصد مردم کشور ما از اینترنت استفاده می‌کنند. ۴۰ درصد این افراد بین سنین ۲۰ تا ۲۹ سال قرار دارند و این آمار روز به روز در حال افزایش است. در چنین شرایطی داشتن یک کسب و کار سنتی محدودیت‌های زیادی را به همراه دارد. تصور کنید یک مغازه در بهترین نقطه شهر دارید، به شکلی که روزانه افراد زیادی از ویترین مغازه و محصولات شما دیدن می‌کنند. ولی با این حال هنوز هم محدودیت‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود مشتریان شما را نادیده بگیرند یا در زمینه استفاده از محصولات یا خدمات‌تان به مشکل بربخورند. با طراحی سایت فروشگاهی این امکان به شما داده می‌شود که یک مغازه یا فروشگاه، بدون محدودیت در اختیار داشته باشید. مشتریان شما دیگر لازم نیست برای بازدید از محصولات‌تان ساعت‌ها وقت خود را در ترافیک هدر دهند. از سوی دیگر در زمان‌هایی که تعداد مشتریان بسیار بالاست، هیچ محدودیتی به وجود نخواهد آمد. دسترسی گسترده به اینترنت از طریق تلفن‌های همراه و کامپیوترهای خانگی، امکان دسترسی به فروشگاه‌های اینترنتی را به همه افراد می‌دهد. پس با این اوصاف می‌توان گفت طراحی فروشگاه اینترنتی باعث می‌شود محصولات یا خدمات خود را با آزادی عمل بیشتری به مشتریان معرفی کنید.

 

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

طراحی فروشگاه اینترنتی مزایای فراوانی در اختیار افرادی می‌گذارد که قصد دارند کسب و کار خود را مدرن کنند. در ادامه این مزایا را با هم بررسی می‌کنیم:

  • عدم نیاز به دکوراسیون

 استفاده از دکوراسیون همیشه هزینه‌های زیادی را به صاحب این کسب و کار تحمیل‌ می‌کند. با طراحی سایت مناسب شما می‌توانید یک ویترین زیبا و چشمگیر برای فروشگاه خود داشته باشید. از سوی دیگر داشتن دسته‌بندی‌های مختلف برای محصولات و خدمات، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر به هدف خود برسند.

 

  • ساده بودن روند خرید

 در فروشگاه‌های اینترنتی اطلاعات تکمیلی و نظرات مشتریان مختلف در خصوص محصول یا خدمات را می‌توان در اختیار مراجعه کنندگان به سایت قرار داد. 

 

  • جذب مشتری بیشتر

 متخصصین هوراوب بر این عقیده‌اند که طراحی فروشگاه اینترنتی می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای جذب مشتری در اختیار کسب و کارها بگذارد. استفاده از تکنیک‌های مختلف سئو و جذب مخاطب از طریق شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد تا به دامنه نامحدود از مشتریان دسترسی داشته باشید و روی آنها تاثیر بگذارید.

 

  • نداشتن محدودیت زمانی

 در فروشگاه‌های مختلف به شکل سنتی، زمان محدودی برای انجام فروش محصولات یا خدمات در اختیارتان است. اما با طراحی سایت مناسب برای فروشگاه، خدمات و محصولات به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مشتریانتان قرار می‌گیرد.

 

  • امکان مقایسه محصولات و خدمات

 وجود گزینه‌های مختلف در طراحی فروشگاه اینترنتی، به مشتریان شما اجازه می‌دهد محصولات یا خدمات مختلف را با هم مقایسه کنند و به این صورت خریدی معقول‌تر داشته باشند. از سوی دیگر راحت بودن وضعیت مشتری در زمان خرید کمک می‌کند تا با صبر و حوصله بیشتری ویژگی‌های خدمات شما را بررسی کند.

 

  • سرمایه گذاری بلند مدت

 طراحی سایت فروشگاهی و توسعه صحیح و اصولی آن می‌تواند در طولانی مدت هزینه‌های اولیه که برای انجام این کار صرف کرده‌اید را به شما بازگرداند.

 

  • نداشتن محدودیت جغرافیایی

 کسب و کارهای سنتی نهایتاً بتوانند افرادی که در طول روز از روبروی مغازه عبور می‌کنند را در دست مشتریان خود قرار دهند یا افراد ساکن یک شهر را به عنوان بازار هدف خود بشناسند. اما وقتی اقدام به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می‌کنید، به راحتی می‌توانید خدمات یا محصولات خود را برای مشتریان ساکن در شهرها یا حتی کشورهای مختلف به معرض نمایش بگذارید.

 

 

هزینه‌های طراحی فروشگاه اینترنتی

هزینه‌های طراحی فروشگاه اینترنتی در طولانی مدت، بسیار به صرفه‌تر از اقدام به راه اندازی یک کسب و کار سنتی است. زمانی که قصد افتتاح یک فروشگاه را دارید، هزینه‌های زیادی مانند طراحی دکوراسیون، خرید یا اجاره مغازه، هزینه مربوط به بیمه و حقوق کارکنان و… بخش زیادی از درآمدتان را مصرف می‌کنند. اما زمانی که صحبت از طراحی سایت فروشگاهی می‌شود، هزینه‌های شروع کار تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابند. در مراحل اولیه باید هزینه‌های صرف خرید سرور و دامنه، طراحی سایت و توسعه آن شود. همچنین در زمان استفاده از سایت مبلغ مختصری جهت انجام سرویس‌های متفاوت باید پرداخت کنید. با توجه به بررسی‌های انجام شده کل هزینه‌هایی که صرف طراحی فروشگاه اینترنتی و توسعه آن می‌شود، بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که یک کسب و کار سنتی می‌تواند روی دوش شما بگذارد. 

 

شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت

امروزه شرکت‌ها و افراد زیادی در زمینه طراحی فروشگاه اینترنتی فعالیت می‌کنند. رقابت بر سر جلب اعتماد مشتریان در بین این افراد بسیار زیاد است و همین باعث شده که خدماتی متنوع با قیمت‌های متفاوت پیش روی شما قرار بگیرد. این تنوع بالا ممکن است باعث سردرگمی بسیاری از مشتریان شود، به همین دلیل قبل از هر چیز باید اطلاعات خود را در زمینه طراحی سایت افزایش دهید. نکته بسیار مهم از نظر متخصصین سایت هوراوب این است که از پرداخت هزینه‌های اولیه نترسید. بسیاری از افراد و شرکت‌ها روند طراحی سایت را با هزینه‌های بسیار کمی برای شما انجام می‌دهند. اما کم هزینه بودن روند طراحی سایت هیچ ارتباطی به کیفیت نهایی کار نخواهد داشت. در مراحل اولیه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بهتر است روند کار به دست افراد حرفه‌ای سپرده شود و زیر ساخت مناسبی برای وب سایت خود در نظر بگیرید. شاید ابتدا تصور کنید این هزینه‌ها برای شما به صرفه نیست، اما فراموش نکنید که با تداوم و ماندگاری در این عرصه، تمامی این هزینه‌ها به شما باز می‌گردد. از سوی دیگر هزینه‌هایی که برای سئو و برندسازی آنلاین متحمل می‌شوید، کمک می‌کند که مشتریان بیشتری جذب کنید و به این شکل میزان فروش را افزایش خواهید داد.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب، اولین و مهمترین قدم برای ورود به دنیای کسب و کار دیجیتال است. با انجام محاسبات بسیار ساده می‌توانید بفهمید که هزینه اولیه برای طراحی سایت بسیار کمتر از راه اندازی و تجهیز کردن یک مغازه می‌باشد. اما نکته بسیار مهمی که نتیجه نهایی کار شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انتخاب شرکت طراحی سایت مناسب و حرفه‌ای است. بازار رقابتی این روزها در زمینه کسب و کار دیجیتال و فروشگاه‌های اینترنتی بسیار داغ می‌باشد. هرچقدر زمان ورود شما به این عرصه دیرتر باشد یا هزینه‌های اولیه را بدون آینده نگری کاهش دهید؛ امکان پیروزی رقبایتان بیشتر خواهد شد. داشتن آگاهی و کسب اطلاعات مفید و به‌ روز در این زمینه اهمیت بالایی دارد. هوراوب با ارائه مشاوره رایگان کمک می‌کند تا با مفاهیم اولیه برای ورود به دنیای فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر آشنا شوید و تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید.