جزیره زیبای کیش، نگین خلیج‌فارس و یکی از بهترین مراکز گردشگری کشورمان است. سالانه چند میلیون توریست ایرانی و خارجی به این جزیره سفر می‌کنند و از امکانات طبیعی و تفریحی آن بهره می‌برند. انواع تور کیش در همه طول سال در دسترس قرار دارد که می‌توان به وسیله آن‌ها سفر امن و مطمئنی به جزیره داشت. البته در شرایط و فصول خاصی می‌توان تورهای ارزان‌تر کیش را رزرو کرد تا سفر به‌صرفه‌ای را تجربه کنید. در این مطلب به بررسی ارزانی تورهای کیش خواهیم پرداخت. با شناسایی این تورها می‌توان هرسال سفر به کیش را در برنامه تعطیلات خود داشته باشیم و از همه امکانات زیباترین جزیره کشورمان نهایت استفاده را ببریم.

چه عواملی باعث ارزان‌شدن تور کیش می‌شوند؟

با توجه به اینکه جزیره کیش از نظر امکانات تفریحی در سطح بالایی قرار دارد، معمولا مسافرت به این جزیره گران تمام می‌شود. اگر بتوان بعضی از هزینه‌های غیرضروری این سفر را کاهش داد، می‌توان بیشتر از این امکانات استفاده کرد. اما اینکه چگونه هزینه‌های غیرضرورری در تورهای ارزان کیش کاهش پیدا می‌کند، به گزینه‌های زیر بستگی دارد:

  • زمان‌هایی که سفر به کیش به حداقل می‌رسد

اکثر اوقات بیشترین هزینه تورهای کیش صرف بلیط‌های هواپیمایی می‌شود. درواقع در فصول نیمه دوم سال که جزیره کیش از آب‌وهوای مطبوع و ملایمی برخوردار است، تعداد سفرها افزایش یافته و به همان نسبت قیمت بلیط‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. درچنین شرایطی لازم است تا درصد زیادی از بودجه خود را به بلیط‌های هوایی‌تان اختصاص دهید. بنابراین تورهای ارزان در فواصل زمانی بعد از تعطیلات اصلی ارائه می‌شوند تا چنین هزینه‌هایی را کاهش دهند. وقتی تعطیلات اصلی مانند تعطیلات نوروز تمام می‌شود، به یک‌باره تعداد سفرهای کیش هم کاهش پیدا می‌کند. بنابراین فرصت خوبی است تا آژانس‌ها تورهای ارزان خود را آماده کنند. به‌صورت کلی اگر بلیط هواپیما در تعطیلات بین 600 هزار تا یک میلیون تومان باشد، در ایام بعد از تعطیلات می‌توان بلیط‌های 100 و 200 هزارتومانی برای خط هوایی کیش رزرو کرد. بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل ارزانی تور به ایام کاهش سفرهای کیش مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای رزرو هتل کیش ارزان

  • ماه‌های نیمه اول سال

جزیره کیش بخشی از استان هرمزگان است که در جنوبی‌ترین بخش کشور قرار دارد. استان‌های جنوبی ایران که در حاشیه خلیج‌فارس قرار گرفته‌اند، آب‌وهوای بسیار گرم و مرطوبی دارند. میانگین دمای تابستان در این استان‌ها گاهی به 50 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. بنابراین افراد کمی حاضر می‌شوند در چنین هوای گرمی به کیش سفر کنند. در فصول نیمه اول سال تعداد سفرهای کیش به‌شدت کاهش پیدا می‌کند، به‌همین دلیل بیشتر تورهای ارزان هم در بهار و تابستان ارائه می‌شوند. قیمت رزرو هتل که یکی از دلایل گرانی سفر به کیش در فصل‌های سرد سال است، در فصل‌های گرم آنقدر کاهش پیدا می‌کند که حتی پایین‌تر از نرخ اقامتگاه‌های محلی می‌شود. بنابراین یکی دیگر از دلایل ارزانی تورهای کیش، نرخ پایین رزرو هتل به‌دلیل کاهش سفر در فصل‌های گرم سال است.  

  • اواسط هفته

معمولا در فصل‌هایی که مدرسه باز است، آخر هفته‌ها خطوط هوایی کیش شلوغ می‌شوند؛ اما اواسط هفته خلوت‌تر هستند. بنابراین تورهای ارزانی که در همه طول سال امکان سفر به کیش را فراهم کرده‌اند، معمولا پروازهای وسط هفته را با قیمت پایین‌تری رزرو می‌کنند و نرخ تور کیش خود را به این وسیله کاهش می‌دهند.

به‌صورت‌کلی زمان هایی که سفر به جزیره کاهش پیدا می‌کند، سفر به آن ارزان‌تر تمام می‌شود. شگرد بسیاری از تورهای ارزان هم استفاده از این فرصت‌ها است. البته به‌غیر از دلایلی که عنوان شد، عوامل دیگری مانند تخفیف های ویژه‌ای هم که مسئولان تور از مکان‌های گردشگری و هتل‌های طرف قرارداد خود در کیش می‌گیرند، در کاهش هزینه سفر به این جزیره و ارائه تورهای ارزان تاثیر زیادی دارند.

قیمت تور ارزان کیش چقدر است؟

در تعطیلات و زمان‌هایی که سفر به کیش افزایش پیدا می‌کند، تعطیلات نوروز تا اواخر فروردین – اوخر مهر تا اسفند، ممکن است یک تور چهارروزه کیش با قیمت یک تا دو میلیون تومان ارائه شود. قیمت همین تور در زمان‌های کاهش سفر به بین 600 تا 800 هزارتومان می‌رسد. یعنی ممکن است تورهای ارزان با تورهای لاکچری سه یا چهار برابر تفاوت قیمت داشته باشند. به‌همین خاطر تورهای ارزان کیش از طرفداران زیادی برخوردار هستند. البته هر تور ارزانی هم مناسب نیست؛ چراکه بعضی از آن‌ها فقط قسمت حمل‌ونقل و رزرو هتل را پوشش می‌دهند و سایر گزینه‌های مربوط به تورهای شهری و تفریحی کیش در برنامه‌شان قرار ندارد. برای جلوگیری از رزرو چنین تورهایی درادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که هنگام رزرو تورهای ارزان باید به آن‌ها دقت داشته باشید.

جزیره کیش

نکاتی برای رزرو تور ارزان کیش

بعضی از تورها قسمت‌های مربوط به گشت‌‌و‌گذار در شهر مقصد و استفاده از امکانات تفریحی را از برنامه خود حذف می‌کنند تا تور خود را ارزان کنند. برای اینکه در دام چنین تورهایی گرفتار نشوید، بهتر است هنگام رزرو تور به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • قبل از امضای قرارداد تور درمورد هتل، مکان آن، کیفیت غذای هتل و خدمات جانبی آن اطلاعات کسب کنید. بهتر است هتل نزدیکی مراکز توریستی رزرو شود و از امکانات جانبی خوبی هم برخوردار باشد. این امکانات در هتل‌های سطح پایین‌تر مانند دو یا سه‌ستاره‌ها هم ارائه می‌شوند.
  • به ساعت پرواز خود و ساعت تحویل هتل دقت کنید. اگر این دو با هم تفاوت زیادی داشته باشند، با رسیدن به مقصد باید هزینه‌ اقامت مازاد به هتل پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای رزرو هتل کیش با تخفیف

  • فقط مواردی که در قرارداد تور نوشته شده است، ملاک انتخاب آن هستند؛ به قول شفاهی مسئولان تور توجه نکنید.
  • محل اقامت و هتل ممکن است بیشتر هزینه‌های سفر شما را دربر بگیرد، بنابراین بهتر است برای هتلی پول بیشتر پرداخت کنید که ارزشش را داشته باشد. با سرچ نام هتل در گوگل می‌توان به میزان کیفیت و همه امکانات آن پی برد.
  • اگر در تعطیلات می‌خواهید به کیش سفر کنید، بهتر است به‌جای آن به یک سفر خارجی بروید. هزینه سفر به کیش در تعطیلات چندین برابر و هم‌تراز با هزینه سفرهای خارجی می‌شود. بنابراین بهتر است همیشه زمان رزرو تور کیش علی بابا را درنظر داشته باشید.
  • معمولا خدمات تورهای کیش به‌صورت‌کلی شامل بلیط رفت‌وبرگشت، استقبال فرودگاهی، اقامت هتل، صبحانه، نهار، گشت جزیره، تخفیف مراکز دیدنی، رستوران‌ها و... است. ممکن است در بعضی از تورها همه این گزینه‌ها پوشش داده نشود که این مساله کاملا طبیعی است. اگر قسمت زیادی از این بخش‌ها در تور ارزان کیش وجود نداشته باشد، آن تور مناسب سفر شما نخواهد بود.