سرنوشت  پیمان«کمپ دیوید ۲»، برای نسل‌های کنونی و آتی در دنیا بسیار عبرت‌انگیز است! در سال ۲۰۰۰ میلادى شاهد بودیم که سلسله مذاکرات کمپ دیوید ۲ با حضور «یاسرعرفات» و «ایهود باراک»وبیل کلینتون نتیجه‌اى براى ملت فلسطین در پى نداشت و عکس یادگاری این سه با یکدیگر، به یکی از نمادهای «فریب فلسطینیان» توسط غرب و رژیم اشغالگر قدس تبدیل شد.کار به‌جایی رسید که  یاسر عرفات در آخرین روزهاى حیات خود به هواداران خود توصیه کرد در مقابل تل‌آویو تسلیم نشوند و به آن اعتماد نکنند…

فرش قرمزی که دیشب برای نتانیاهو، ترامپ و وزرای امور خارجه بحرین و امارات عربی متحده پهن شد، درست به رنگ خون به‌ناحق ریخته شده فلسطینیانی بود که طی نزدیک به هفت دهه، در مسیر آزادی سرزمین آبا و اجدایی خود و رهایی قدس شریف از دست اشغالگران، جان خود را تقدیم کردند. 

شهدایی که هرگز پرچم مقاومت را زمین نگذاشته و تا آخرین قطره خون ، با فریاد «القدس لنا» خواب راحت را از چشمان صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها ربودند.

امروز« بن سلمان»،« بن زاید » و « حمد بن آل خلیفه» به مهره‌های جدید بازی واشنگتن و تل‌آویو در منطقه تبدیل‌شده‌اند. بازیگرانی که بقای چندروزه خود در قدرت را به نفس ترامپ و نتانیاهو گره‌زده‌اند. آنچه مسلم است اینکه گفتمان مقاومت و متعلقات آن در منطقه و جهان ، نه‌تنها با این خیانت‌ها تضعیف نمی‌شود، بلکه شاهد استمرار و پویایی بیشتر آن در زمان حال و آینده خواهیم بود. 

و اما اعراب! اگرچه حکام برخی کشورهای عربی  خلیج‌فارس  این روزها جام‌های شراب را یک‌به‌یک در دستان نتانیاهو و ترامپ قرار می‌دهند، اما در آینده‌ای نزدیک، همین مستی  دامان خود اعراب را خواهد گرفت! 

طی سال‌های اخیر، استراتژیست‌های آمریکایی بارها موضوعاتی مانند«قطع نیاز آمریکا به نفت خلیج‌فارس» و «پرهزینه بودن حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری عربی» را به‌مثابه گزاره‌هایی «رئالیستی» مطرح کرده و از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان خواسته‌اند تا بیش از این ، خود را درگیر دادن تنفس مصنوعی به کالبد بی‌جان مزدوران عربی در منطقه نکنند. 

بدون شک در آینده‌ای نه‌چندان دور، اعراب خیانت‌کار نه‌تنها در انتظار خروش خشم و غیرت ملت‌های مسلمان و فرزندان مقاومت خواهند بود، بلکه نگران«بازی غرب و صهیونیست‌ها» با سرنوشت خود  نیز خواهند بود. آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌کرات نشان داده‌اند که در مواقع بحرانی و زمانی که کارد به‌استخوان آن‌ها برسد، حتی ابایی از ذبح مهره‌های خود در پای «اهداف  کوتاه‌مدت » و «مقطعی»خود ندارند. 

بهتر است بن سلمان و بن زاید پس از پایان بزمی که ترامپ برای نجات از شکست در انتخابات و نتانیاهو برای فرار از زندان به راه انداخته‌اند، مروری بر سرنوشت اسلاف خود مانند «صدام » و « قذافی» بیندازند. نتیجه بازی در زمین غرب و صهیونیست‌ها، چیزی جز سقوط و تباهی نخواهد بود. 

قطعا در آینده‌ای نزدیک، خواندن وصیت‌نامه خائنان امروز و بازندگان فردای جهان عرب برای همگان خواندنی خواهد بود! البته اگر مقامات سعودی، اماراتی و بحرینی اساسا فرصت کنند وصیت‌نامه‌ای برای ثبت در تاریخ بنویسند…

نویسنده : حنیف غفاری